Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 502

Forumkategorier

Användare Inlägg  
powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-14 09:56
Antal inlägg: 69

Är det tillåtet att strypa en fjanttråd?
Loggar in på beta igen. Av gammal vana in i forumet för att kolla om det finns nåt kul att diskutera, men vad får jag se?

Fjanteriet utbreder sig mer och mer, på bekostnad av oss människor som lever i den riktiga världen. Folk i 40årsåldern med förmodligen egna barn har regredierat å det grövsta...

Återigen höjs röster för att fjantarna ska hålla sig i sin(a) egenhändigt skapade trådar, men icke!
Snart sagt varenda tråd ska kapas och överösas med oneliners och ömhetsbetygelser mellan ett fåtal individer med "vi har humor" som sin paroll och triumfkort.

Det handlar inte om huruvida man har humor eller inte, det handlar om att det stora flertalet som skriver i forumet de facto vill hålla sig till ämnet i åtminstone mer än ett par sidor innan raset börjar.
Brukar ni fjantar hoppa in mitt i ett samtal mellan andra (vuxna) människor också med erat larv?

Sen gnäller ni så jäävla mycket över att nästan alla tycker som jag, "men låt bli att läs då" säger ni, men låt bli att gå in och förstör trådar som faktiskt handlar om något med substans..
För övrigt tycker jag inte ni har humor alls, de flesta av er är bara trötta medelålders kärringar utan någon som helst tillstymmelse till liv, och det gäller även den manliga delen av er. Några yngre personer kan jag kanske förstå, men vad har ni andra för ursäkt?

ANDERStG2008-08-14 10:14
Antal inlägg: 7560

Den manliga delen är också trötta medelålders kärringar?

Ett perspektiv på frågan är ju att det här är den bästa NÖJESSITEN. När jag söker lekmannadiskussioner om hälsa eller hur jag ska uppfostra mina obefintliga barn söker jag mig till andra ställen.

ANDERStG2008-08-14 10:16

"trött medelålders kärring" ogillas troligen av feminister om vi ska dra in allvaret.

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-14 10:21

Har svårt att se nöjet i att paja andras trådar. bara för att det är en NÖJESSITE innebär inte per automatik att man ska bete sig som en liten unge...slänger man bort all vett och sans bara för att man loggar in på beta?
Som sagt, håll er till era fjanttrådar så kan vi vuxna få våra trådar ifred. ni är så välkomna att skriva i ickefjanttrådar men håll er då för fan till ämnet, ska väl inte vara så himla svårt?

milon - Ej medlem längre2008-08-14 10:28
Antal inlägg: 95

Hur ska du ha det? Handlar det om "trötta medelålders kärringar" eller om småungar? Jag kan förstå din irritation men inte ditt sätt att argumentera med åldersdiskriminering till höger och vänster.

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-14 10:32

Du kanske inte läst ordentligt milon?
Kärringar som beter sig som småungar. Du måste nog läsa vad som står innan du skriver ett inlägg, annars kan du hålla dig till fjanttrådarna..

ANDERStG2008-08-14 10:35

Ibland tycker jag mig uppleva småungar som beter sig som kärringar här...

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-14 10:36

Nu ska du inte vara så hård mot dig själv ANDERStG..

ANDERStG2008-08-14 10:39

Greatest comeback ever... Men betrakta nu tråden och notera att TS själv har fjantat till den genom dåligt ordval och att svara åt de "trötta kärringarna".

nina733 - Ej medlem längre2008-08-14 10:41
Antal inlägg: 4346

Jag tycker att den här tråden känns väldigt mycket som det som diskuteras i redan skapta trådar. Så för att det inte ska bli så rörigt, så stänger jag den här och hänvisar dit;
www.betapet.se/forum...ad id=12256
www.betapet.se/forum...ad id=12203
www.betapet.se/forum...ad id=12219

zmiley2008-08-14 11:10
Antal inlägg: 2170

Jag tycker hela diskussionen börjar bli allmänt geggig, snudd på obehaglig faktiskt. Visst tusan brukas det absurda mängder infantil humor på detta forum. I flera fall har jag full förståelse för den som tycker sig ha fått sin tråd förstörd av trams. Håller med om att fjanterier hör hemma i fjanttrådarna, men inte om att antalet fjanttrådar skall begränsas. Antalet trådar öht hoppas jag begränsas av betapets diskutrymme och admins gallring.
Det som pågår nu anser jag är en form av hetsjakt på alla som inte uppfyller kraven på mognad, i sig oerhört fjantigt enligt mitt sätt att se på saken.
för egen del anser jag mig tillhöra användarkategorin "fjantar". Jag anser mig ha fått flera mycket goda vänner den vägen, vänner som jag mycket gärna talar om allvarliga ämnen med också. Ofta ser man en ganska allvarlig underton i fjanttrådarna. Har sett ordet terapi nämnas och det tror jag ofta det handlar om, en verklighetsflykt och ett sätt att bearbeta känslor. Vulcan skrev ett riktigt bra inlägg om hur man i relationer ibland ger och tar tjuvnyp och käftsmällar, men ändå går relationen vidare. Tror att alla frekventa användare på sätt och vis har nåt slags relation till varann. Men den här relationen är just nu ganska ansträngd. Så frågan är: Måste vi göra slut eller kan vi ordna en vapenvila och bara titta snett på varann i smyg tills känslorna lugnat sig?

Sist men inte minst tycker jag mig ha märkt att forumadmin syns väldigt lite i såväl fjanttrådar som klagotrådar, förutom där det förekommer rena regelbrott såsom personangrepp och diskussioner om enskilda användare. Det kan bero på att många inlägg raderas utan kommentar från admin, men jag väljer att tro att de i möjligaste mån vill låta oss lösa dispyter och röra oss fritt i de olika trådarna. Alltså kommer jag att fortsätta förnedra mig själv i fjanttrådarna och göra ansträngda försök att vara lustig i vissa andra trådar jag finner lämpliga tills jag blir tillsagd av admin att sluta. Jag uppmanar mina fjantvänner att göra likadant, samtidigt som jag uppmanar mer seriösa användare att fortsätta skapa beydligt seriösare trådar och kanske med en lite snällare ton avböja ev. trams.

Här vill jag också avsluta med en liten kram till alla, mest för att retas....

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?