Spelrum
Giraffen | 8 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 19 655 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
beritlind78 | 2008-08-14 14:37 | |
![]() | Besserwissrar Min svåger är en riktigt irriterande besserwisser som oavsett vad vi pratar om måste ha synpunkter, kommentarer och en annan åsikt än vi andra. Han vill ge sken av att vara expert inom alla område och det börjar reta mig så mycket att jag knappt orkar umgås med min syster då jag vet att svågern (som är som ett plåster) kommer att vara med. Senaste korkade kommentaren var när vi strosade i hamnen och tittade på alla fina båtar. Vi diskuterade segelbåtar och jag sa då att de flesta segelbåtar även har en motor. Då berättade min svåger att det var helt fel och att det är sällan det finns en motor på segelbåt. Suck! Hur gör man med sådana människor? Låter man bli att argumentera och låtsas att man tror på dom? | |
vindsus86 | 2008-08-14 14:40 | |
![]() | leta upp en segelbåtsexpert, få den personen att säga att du har rätt och tryck upp det i svågerns ansikte, fortsätt så tills svågern inte tycker det är roligt längre och är tyst istället? | |
ANDERStG | 2008-08-14 14:40 | |
![]() | Presentera bevis. Om du hittar statistik på andel segelbåtar med motor så kan du sedan kräva bevis av honom med hänvisning till den där gången han "var ute och seglade". :) | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-08-14 14:40 | |
![]() | Hehe | |
CrazyQ | 2008-08-14 14:42 | |
![]() | Sparka honom på smalbenet och säg att han faktiskt inte alltid har rätt! Haha! Nej skämt å sido. Finns inget värre än såna människor. Jag tror det är svårt för dem att själva se att allt de säger är skrävel och inget annat. Börja ställ motfrågor, som tex: Jasså, du har byggt båtar förr du? *L* | |
TazzRat | 2008-08-14 14:46 | |
![]() | Jag har en magiskt förmåga att stå ut med sådana människor. §:o) Jag säger saker som: "Jasså, är det så? Jag trodde det var såhär, men jag kanske har hört fel." fast jag innerst inne vet att jag har rätt o ler åt korkskallen som måste hävda sig på detta sätt. Sucka inombords, men låtsas som ingenting. Det ger honom en öppning att senare erkänna att han visst hade fel. §;o) Att LEVA med en sådan är aningens tuffare dock. Hav medlidande med din syster o ignorera korkskallen, det är mitt bästa tips! §;o) | |
beritlind78 | 2008-08-14 14:51 | |
![]() | Tack alla för bra inlägg. Jag försöker köra på din taktik, TazzRat. Men ibland retar det mig så himla mycket att när jag kommer hem sätter jag mig och googlar hur länge som helst för att verkligen få bekräftat att han haft fel. Men sen blir det inte att jag slänger upp alla bevis för honom...tyvärr... Kunde inte sagt det bättre själv, ANDERStG...Killen är verkligen ute och seglar :) | |
Ajdan | 2008-08-14 14:59 | |
![]() | Känner igen det där. Brukar dock inte vara lönt att få det bekräftat att andra har fel, för de erkänner det inte i alla fall. Och så har man suttit där och ansträngt sig i onödan. Bättre faktiskt att låta det vara och säga att åsikter - precis som smaken - är som baken - delade :-). | |
y not | 2008-08-14 15:00 | |
![]() | Om det finns en motor så är det givetvis inte längre en segelbåt, möjligen en motorseglare *bestämt* /Mezzeschmidt | |
Amiable | 2008-08-14 15:04 | |
![]() | haha.... hålla god min bara, det spelar ingen roll vad man brukar säga för det hjälper iaf inte... | |
TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-08-14 15:05 | |
![]() | Fråga honom vad som hände under Oscar den tredjes regeringstid. Om han då säger att det inte fanns ngn Oscar den tredje, säg då att du menar Filip den förstes. Det brukar ta luften ur Knowitalls. | |
Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-08-14 15:06 | |
![]() | Om det är vindstilla kommer man ju ingenstans utan motor. | |
mrsmuffin | 2008-08-14 15:09 | |
![]() | vi har motor på vår segelbåt - och alla våra polare i hamnen med segelbåt oxå. Som Kolbxbo sa - hur ska du annars komma nånstans när det är vindstilla??? Avskyr såna besserwissrar :-( | |
TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-08-14 15:10 | |
![]() | Då blåser man som vargen... | |
TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-08-14 15:10 | |
![]() | Eller sätter på bordsfläkten... | |
TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-08-14 15:12 | |
![]() | Sade jag motor...förlåt jag menade segelbåt. Motor för de snabba lite utav en landkrabba långsamt med segel då vattnet som en spegel | |
TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-08-14 15:13 | |
![]() | ingen hast med båt med mast | |
y not | 2008-08-14 15:14 | |
![]() | Men Tarrasfolke, det vet väl du att sätter du upp en fläkt mot seglet så alstrar du bara en motkraft, vänder du den däremot bakåt så har du ju en motor. och med moter seglar man inte. Det fattar ju minsta barnunge. Det är ju bara att gå tyillbaka till Kung Filips regeringstid och inventera flottan /Messerschmidt | |
beritlind78 | 2008-08-14 15:18 | |
![]() | Uttalandet om segelbåtar är bara ett i mängden av allt han sagt genom åren. Jag vet själv att de flesta segelbåtar även är utrustade med en motor för jag har umgåtts en del med segelfolk. Dessutom kan man ju kolla på blocket. Av alla de annonser på segelbåtar som är till salu är det inte lätt att hitta någon utan motor. En gång sa han att det bara är svart/vita kor som ligger ner. De bruna står alltid. Japp så måste det vara! :) | |
y not | 2008-08-14 15:49 | |
![]() | Där har han fullständigt fel. Är det något jag vet om så är det kor. Det är egentlighen bara de ursvenska kulliga boskapen Fjällko och Rökulla SKB som sover stående utan att lägga sig ner på samma sätt som hästen och elefanten och för den del även giraffen. De allra flessta kor sover liggande. Det är skälet till att de är så svåra att hålla dyngfria uneder installnings perioden. /Mezzerschmör | |