Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 505

Forumkategorier

Användare Inlägg  
malinhets2008-08-15 11:42
Antal inlägg: 53

Hets-matcher på 6 min?
Skulle det inte vara lite mer utmaning och framförallt roligare om Hets-matcherna var på 6 min? Nu när man spelar mot vissa går det så himla långsamt att det inte blir "hets" i matcherna. Man vill ju spela så fort som möjligt... jag tycker det hade varit kul att testa iaf?

Sen att vissa åker på massa minus visar bara att de borde hålla sig till stress istället...

MER HETS ÅT FOLKET! :)

ANDERStG2008-08-15 11:50
Antal inlägg: 7560

Sex minuter var börjar vara på gränsen att man ska hinna se rullningar och tänka igenom situationer. Ibland går det galant med 2 minuters marginal och ibland drar jag på mig 10-20 minuspoäng.

Om vi drar ner det till 3 minuter per person känns det som om det skulle bli MU/HU för hela slanten och inte så utvecklande strategiskt.

Q-tile - Ej medlem längre2008-08-15 11:51
Antal inlägg: 1319

Här finns en tidigare, måhända relevant tråd:

www.betapet.se/forum...e= 3#372572

Själv tycker jag det är snabbt nog som det är, lite av samma anledning som bland annat oeronbarn tar upp i tråden ovan.

malinhets2008-08-15 12:01

Anders, jag förstår vad du menar. Och jag förstår att vissa kan tycka att det blir svårt att hinna med rullningar och sånt... men det finns ju redan spel för dem. Men för oss som älskar att tänka snabbt och spela just för snabbhetens skull så saknas det ett spel.

Q-tile, tack för det men eftersom den där tråden är från Maj 2007 så känns det aktuellt med en ny diskussion. Kom igen nu, låt oss få ha lite roligt med!

vulcan2008-08-15 12:08
Antal inlägg: 7666

Jo visst kunde man tänka sig ett tempoalternativ till. I så fall skulle jag dock önska att alla ouppfostrade hetsfånar slutade gnälla på och om medspelare som inte gör något annat än att använda sig av den utmätta betänketid de har. Senast igår såg jag en sån typ spy galla inne i Giraffen. Nöj er med att försöka utnyttja er egen snabbhet till att sätta motspelaren i tidsnöd istället - en naturligtvis fullt legitim taktik oavsett i vilket tempo man spelar.

malinhets2008-08-15 12:12

Bra då säger vi så ;)

Det finns lika många ouppfostrade hetsfånar som det finns standardfånar så nu ska vi inte va såna...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?