Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:05 | |
![]() | Hur känns det nu då? Avdelningen fantasilösa och fantastiskt korkade frågor domineras av den här, ställd i idrottssammanhang till idrottare som sekunderna tidigare misslyckats. Intervjun med Sanna Kallur nyss på SVT är bara direkt pinsam. Det känns som om intervjuaren vill gnugga in salt i tjejens öppna sår med sina värdelösa frågor. Och släpp iväg henne tidigare för satan. Aaaarrrghhh! :/ Tips på bättre frågor till idrottare som gjort bort sig (och naturligtvis egentligen skulle göra vad som helst annat än svara på frågor) i den här tråden. Så mejlar vi SVT med förslagen! | |
| jonteg | 2008-08-18 14:07 | |
![]() | Håller helt med dig!Sanna verkar vara en fantastisk människa,både sportsligt och personligt.Efter en sån olycka kan man gott låta henne vara ett tag och låta henne smälta det som hänt. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:18 | |
![]() | Ja, alltså... Alla VET attt hon är grymt besviken. Behöver/vill vi som tittar verkligen se hennes tårar i närbild ackompanjerade av frågor med uppenbara svar? Relevant fråga: Var du _för_ snabb fram till första häcken? Icke relevant: HUR KÄNNS DET NU DÅ? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:23 | |
![]() | Deltagandet i intervjuer är faktiskt frivilligt, de tävlande avgör själva om de ska stanna i den s k mixade zonen eller ej. | |
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:23 | |
![]() | Jag är själv journalist och jag skäms å mitt yrkes vägnar när jag ser det. | |
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:24 | |
![]() | kaparen: Du har faktiskt fel. Sponsorerna kräver numera att idrottarna ska ställa upp på intervjuer. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:25 | |
![]() | Du tog orden ur munnen på mig, FLuBBeR. Som ex-tv-reporter blev jag direkt förbannad på reportern. Helt klart meningslösa och taskiga frågor, och hon skulle definitivt ha släppts iväg tidigare. "Vad tror du låg bakom fallet?", "Hur påverkar det här din fortsatta karriär?" är de enda relevanta frågorna jag kan komma på, men de ska inte ställas en minut efter vurpan utan i samband med en presskonferens senare, när Kallur hunnit samla sig och fått perspektiv på loppet. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:27 | |
![]() | Jag fick till och med känslan att reporterns enda mål var att få henne att brista i tårar, så att rubrikerna kan lyda: Kallur i tårar efter fall. | |
| mina111 | 2008-08-18 14:28 | |
![]() | det var en fruktansvärd irriterande reporter och han ställde ju så idiotiska frågor och hade inte nån som helst sympati eller empati med sanna. Det var som att han gottade sig i hennes olycka. och visst intervjuer är frivilliga men i den sitsen Sanna var i så var det nog inte så lätt för henne att säga ifrån att hon inte ville ha idiotiska frågor. Så ledsen som hon var och är så kunde ju reportern ha varit nöjd med att bara fråga henne vad som hände. och inte fråga henne hur det kändes. Förstår väl alla att detta inte kunde kännas bra för henne. | |
| Dyslekso | 2008-08-18 14:28 | |
![]() | "Hur känns det (nu)?" är väl tyvärr den en av de bästa inledningsfrågorna man kan ställa om man inte ska lägga förvisso självklara ord i idrottarens mun. Man vill väl gärna ha en inledande fråga innan man sätter igång med att fråga om händelseförloppet. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:31 | |
![]() | Dyslekso, en bra inledande fråga i det här fallet hade väl snarare varit: Sanna, vad tråkigt att du föll, men vad var det som hände egentligen? | |
| Dyslekso | 2008-08-18 14:33 | |
![]() | katalias: nej, då förutsätter man ju att hon tyckte det var tråkigt. ;p | |
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:34 | |
![]() | katalias: Håller med. "hur känns det"-frågan ställs bara av dåliga journalister. | |
| Dyslekso | 2008-08-18 14:35 | |
![]() | Allvarligt talat så tycker jag din formulering var bra. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:36 | |
![]() | Det är möjligt, Dyslekso, att det är en omöjlighet för en del intervjuare att kringgå denna fråga inledningsvis. Nu ställde intervjuaren frågan upprepade gånger och hade allmänt dålig tajming imo. Hela spektaklet kändes...just som ett spektakel, där offret (Kallur) plågades flera minuter offentligt i onödan. Dålig insats, säger jag. :) | |
| Dyslekso | 2008-08-18 14:38 | |
![]() | Ja, att upprepa frågan är ju inte så snyggt...antar dock att Kallur varit med om det mesta i intervjuväg. Jag gillar inte heller det där frossandet, undrar hur många som egentligen gör det. För SVT är väl det viktigaste att vara först. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:40 | |
![]() | Katalias skrev "Jag fick till och med känslan att reporterns enda mål var att få henne att brista i tårar, så att rubrikerna kan lyda: Kallur i tårar efter fall." Word! Det var detta som fick mig att skapa en tråd här på Betapet. _Så_ upprörd blev jag! :) | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:43 | |
![]() | Hon grät redan innan den så kallade "intervjun". Låt de som straffat ut sig själva ur ett stort sportevent, likt OS, få ett par pressfria timmar. Allt annat är faktiskt helt värdelöst. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:43 | |
![]() | Dyslekso; Kallur skötte sig utomordentligt bra efter omständigheterna och är förmodligen en av de bättre ambassadörerna för svensk idrott. Intervjuaren gjorde en blek insats den här gången. Han får jobba på det där helt enkelt... ;) | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-18 14:45 | |
![]() | FluBBeR: Håller med dig 100%. En sån jävla idiot till reporter, hade jag varit hans chef hade han fått klä sig varmt nu o fått jobba i Alaska. Jag kokade av ilska när jag såg fanskapet mata henne med frågor när hon bara ville gå iväg och gråta. Fy fan vilket svin till reporter. Hade jag varit Sanna hade jag bara gett han fingret och bett han dra åt helvete. Jag tycker så synd om Sanna som verkligen hade läge på guld, hennes år har bara gått i oturens tecken, världens bästa häcklöperska i år och missat guld på VM o OS pga otur. Jag lider med henne. Förresten, vad heter idioten till reporter? Ska maila honom ett gulligt mail tänkte jag ;) | |