Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Little_Red - Ej medlem längre2008-08-18 15:53
Antal inlägg: 1092

Nyinspelningar av gamla filmer
Vad är det som gör att så många filmer som anses som klassiker eller kultfilmer spelas in på nytt? När det är en gammal svartvit science fiction, kan man väl förstå att färg och ny teknologi kan göra sitt till, men en kultfilm från 70-talet med skådisar som Tim Curry och Susan Sarandon borde väl fortfarande vara sevärd i orginalet?

www.imdb.com/news/ns...#n i0552494

Varför har populärkulturen detta behov av att återskapa en tidigare hit istället för att göra nånting nytt? Tänker inte bara på filmer utan även covers av gamla låtar etc.

Lathet? Eftersom det var en hit för 20 år sen borde det bli det igen? Enkla pengar?

Är orginalen bäst? Vad tycker ni?

Amiable2008-08-18 16:00
Antal inlägg: 1365

de har inga ideér kvar i Hollywood!

Likadant med alla sequels...1an kom, sen kommer 2an och där kom en 3a....osv
Sååååå trist!

Sen kan det kanske vara så att med dagens teknik så gör det att göra mycket mer med vissa filmer när de är baserade på mer sci-fi el likn.

Men... är original bäst?
Vissa är det säkert så...men jag tror att det handlar om utveckling med. Jag vet ju hur ungarna ser på äldre filmer.. pust stön stånk över hur lama de är.....
Generationskollisioner kanske?

Amiable2008-08-18 16:01

gör
*går

Amiable2008-08-18 16:05

Musik är roligt, för jag kom ihåg när Tainted Love(Marc Almond) kom för några år sedan så älskade mina döttrar den... men när jag berättade att den fanns när jag var tonåring(Marc Almond) så gapskrattade de.
Vi letade upp den på nätet och hittade (tror jag) 5st versioner. Den som fanns när jag var tonåring var i sin tur en cover. De trodde jag ljög först.
Den finns ju med bl a, Marilyn Manson och Pussycat Dolls med...

Ibland kan musikcovers vara ett snäpp bättre än originalen!

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-18 16:06
Antal inlägg: 4127

Så här tycker jag: Originalen är alltid bäst, tills någon bevisar motsatsen, iaf när det handlar om film. Det skulle inte läggas ner så pass mycket pengar som det kostar att göra en film om inte originalet redan var bra tror jag... När det handlar om musik så dyker det upp en och annan artist som gör en riktigt bra cover, som faktiskt överträffar originalet

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-08-18 16:07
Antal inlägg: 993

Det handlar bara om att ngn ser en chans att tjäna lätta pengar. Det finns säkert undantag men dom är nog inte så många.

Jollz2008-08-18 16:21
Antal inlägg: 673

En annan fråga är varför man tar riktigt usla gamla filmer (tex The Hills Have Eyes, fantastiskt dålig film) och gör nyinspelningar?

Känns ju inte som att man slår mynt av ett tidigare vinnande koncept...

Jankster - Ej medlem längre2008-08-18 16:28
Antal inlägg: 656

Jag tror på Apan Bollos teori, att det endast handlar om lätta pengar. Den nya filmen är ju redan 75% färdig det är ju bara att spela in den.

NightRanger - Ej medlem längre2008-08-18 16:32
Antal inlägg: 1630

Tainted Love är ju Gloria Jones låt

Wilsson - Ej medlem längre2008-08-18 16:43
Antal inlägg: 325

Jag såg en nyinspelning av en film som gjordes i original på 1400-talet. Det va skillnad det må jag säga. ALLT i färg och tal oxo nu :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?