Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 969

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hayabusa2008-08-19 12:27
Antal inlägg: 107

Boxer till TV -Dålig mottagning
Vad kan man göra när man har boxer och redan har gjort allt som extra antenn+ signalförstärkare installerats? Rätt ofta blir det störningar iform av små rutor och så blir bilden slö o hänger inte med. Har märkt att tex när en bil kör förbi så händer dessa störningar samt om ngn startar en gräsklippare eller ngt dylikt. Detta är så trist vad kan man göra åt detta ?

Basta - Ej medlem längre2008-08-19 12:30
Antal inlägg: 3528

Köp en annan hund.

-Lala-la2008-08-19 12:37
Antal inlägg: 1825

Basta: Haya menar nog tv-boxer, din lilla dumsnut.

zmiley2008-08-19 15:16
Antal inlägg: 2170

Jag har samma problem, särskilt med 4:an. Fast den enda mopeden som åker förbi hemma är granntjejen, en gång på morgonen och en på kvällen, så jag har inte brytt mig om att krångla med det. Slöheten och rutorna beror nog på dålig signalkvalitet, mopparna är inte säkert att du kan göra nåt åt. De flesta har tändsystem som är avstörda men kinamopparna har inte alltid det.

uffe6y2008-08-19 19:45
Antal inlägg: 267

se till att sätta signalförstärkaren så nära antennen som möjligt,,annars så förstärker du bara den dåliga signalen

mrperfect2008-08-20 12:30
Antal inlägg: 11437

Det hjälper inte säkert att sätta dit en signalförstärkare, skaffa ännu bättre antenn eller montera den på ett bättre ställe.

alfamarie - Ej medlem längre2008-08-20 13:27
Antal inlägg: 1003

Jag hade samma problem som du när jag bodde i hus. Min jättestora antenn fångade in skuggbilder när det var analog sändning och sedan "fjuttade" det och blev rutigt när det blev digitala sändningar.

Jag skaffade en löjligt liten antenn, där "spröten" är både i en cirkelbåge och två spröt som går att rikta åt sidorna. Denna placerade jag ovanpå tv:n! Folk skrattade åt mig men jag fick kanonbild! En fördel till med denna antenn var att den aldrig rubbades vid blåsigt väder. Katten rev ner den en gång men det var bara att ställa tillbaka den igen (antennen, inte katten).

Det beror på hur man bor, vilken typ av störningar på tv-bilden man kan råka ut för. Jag bodde mellan en massa berg, där (om jag fattat det rätt) signalerna studsade fram och tillbaka och det var detta som skapade skuggbilden när det var analog sändning.

Cirkelbågen på den lilla antennen tog inte upp så många av dessa och därför blev bilden bra.
Nu har vi den antennen i stugan och där fungerar den ypperligt! Jag köpte den på Claes Ohlsson för en spottstyver!

mrsmuffin2008-08-20 13:38
Antal inlägg: 52

Bor i Trelleborg och närheten till Tyskland och deras förb...... tv-signaler gör att VÅR tv-bild blir usel, hackar osv. Ibland kan vi inte se någon kanal alls beroende vädret och som sagt Tysklands starka signaler. BLÄÄÄÄ!

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?