Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tångkrabban | 2008-08-19 18:32 | |
![]() | Shopping i förorten Idag hände något jag hittills aldrig i mitt liv varit med om, trots hundratals besök i olika affärer. Någon snodde min vagn! Hade ställt ifrån mig den med lite varor i för att gå en sväng och när jag kom tillbaka var den borta. Några varor jag kände igen som mina låg slängda i en hylla bredvid där vagnen stått. Någon hade alltså tagit min vagn, sängt ut varorna och gått iväg med vagnen. Snacka om vardagliga små förtretligheter, men jag undrar hur en del människor tänker egentligen. Är det noll respekt för andra och lathet att inte vilja hämta en egen vagn eller är man så desperat att man vill ha femman som ligger i vagnen? Det hela utspelade sig i Bergsjön, betongförort till Göteborg, i en butik som för övrigt är fullhängd med skyltar om "snatteri polisanmäles" "kameraövervakning" etc. Kunde det ha hänt var som helst? Jag försöker vara fördomsfri men denna lilla händelse kan göra att jag som har möjighet väljer en annan affär nästa gång jag handlar. Stackars förorten och de "normala" människor som lever där! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-19 18:44 | |
![]() | Ähum... Jag har jobbat i Täby Centrum. Det hörde inte till ovanligheten att sådana saker hände där, samt att det var gott om skyltar överallt om snatteri och dylikt. Men vad vet jag, de kanske riktade sig till människor som inte var "fina Täby-bor"... | |
| _abc_ | 2008-08-19 18:53 | |
![]() | Täby är väl den största kommunen i sthlm eller hur? Klart att det inte bara bor borgarbrackor där då. Det där kan nog hända lite var som helst, fast inte i Norrbotten har jag hört. Där är folk för snälla. | |
| Pekkis | 2008-08-19 19:32 | |
![]() | Haha, vilket trauma Tångkrabban. Let's döma ut förorten pga en stulen kundvagn! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-08-19 19:43 | |
![]() | Bergsjön är ju lite speciellt. Irak junior typ. Jag fick konstiga vibbar av att handla i köpcentret där. | |
| Tångkrabban | 2008-08-19 22:30 | |
![]() | Pekkis det handlar inte bara om trivialiteten med en knyckt kundvagn, jag var faktiskt lite djupare än så. Samspel mellan människor, ömsesidig respekt, du vet. Jag klarar mig utmärkt utan både kundvagn och femkrona med för den delen men händelsen väckte tankar. | |
| Tobbelille | 2008-08-19 22:52 | |
![]() | Bergsjön e inte Irak junior | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-08-20 00:51 | |
![]() | En kundvagn är väl dyr nog för att kvalificera sig som stöld och inte bara snatteri, allvarliga saker | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 00:58 | |
![]() | För att återgå till min gamla arbetsplats i Täby C, så hade vi där en gammal gubbe som samlade in pengar till cancerfonden. Han var något av en hjälte och hyllades i lokaltidningen då han hade samlat ihop en miljon kronor. Problemet var bara sättet han samlade in pengar på. Det var nämligen genom att lämna tillbaka kundvagnar. Eftersom han verkligen brann för sin sak så brukade han inte vara sen på att rycka kundvagnarna hur händerna på små saliga barn som skulle få en femma. Eller ta den från folk som hade låtit den stå "lite för länge"... Nu när jag tänker på det så kanske han har flyttat till Bergsjön... | |
| run-marie | 2008-08-20 01:34 | |
![]() | Stilig karl, har aldrig på 30 år i Täby C sett vagn-Ragnar slita en kundvagn ur någons händer. Han var oerhört timid och inte alls lik en del andra vagnsamlare som förföljer en från utgången till bilen och står där som hökar för att knappt vänta tills sista kassen är urlassad. Har du sett nån annan vagn-samlare som har gett bort pengarna till cancer-fonden? De flesta går (när dom fått ihop tillräckligt) endera till systemet eller till spelkassan. Tycker det är dålig stil (hur stilig du än är) att skriva nåt sånt om Ragnar, han är verkligen en hjälte! | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 01:38 | |
![]() | Jag och flera andra har bevittnat vagn-ragnar göra detta... speciellt då vi jobbat där vagnarna lämnas tillbaka... och jag vet att folk ser honom som en hjälte, men så är det trots allt bra han har gjort. | |
| DennisPlz | 2008-08-20 01:38 | |
![]() | 100 kidnappade & återlämnade vagnar i timmen blir en trevlig timpeng. Mellan 500 och 1000kr/tim (exkl skatt). Beroende på grad av aggressivitet borde det vara fullt möjligt i en stor affär/stormarknad. Borde t o m slå tiggeri. | |
| run-marie | 2008-08-20 01:43 | |
![]() | Stilig karl, vad jobbade du med? Du säger att du jobbade där vagnarna lämnades tillbaka, vet inget sånt ställe om du inte själv "jagade" kundvagnar? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 01:46 | |
![]() | Livsmedelbutikerna stod för de flesta vagnarna när jag och alla jag känner har jobbat där (vi pratar om 20års period) Min mamma var faktiskt t.o.m. rädd för honom. ... Jag säger ju inte att han är en dålig människa eller att det han gjorde var ruttet. Pengarna gick som sagt till cancerfonden. Han skulle lätt få tagit min kundvagn även om jag inte var klar med den. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-20 01:47 | |
![]() | Lite av poängen var ju att det bara var en kundvagn det hela handlade om... | |
| run-marie | 2008-08-20 01:48 | |
![]() | Dennis, Täbys vagn-Ragnar jobbade även när det bara var 1,- kr/vagn och han slet som f-n med ibland 10-20 vagnar som folk inte ville eller orkade köra tillbaka. Det blir inte så värst bra timpenning för ibland var det lite längre och man skulle lämna dom till kanske 3 olika affärer. | |
| Spömö | 2008-08-20 01:50 | |
![]() | "100 kidnappade & återlämnade vagnar i timmen blir en trevlig timpeng. Mellan 500 och 1000kr/tim (exkl skatt). Beroende på grad av aggressivitet borde det vara fullt möjligt i en stor affär/stormarknad. Borde t o m slå tiggeri." Man borde kunna kombinera det med att samla in gamla PET-flaskor ur papperskorgarna på T-Centralen. Tjillevippen så har man gjort sig en förmögenhet! | |