Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pollifaxen | 2008-08-20 05:34 | |
![]() | Vad står på ambulansen? www.gt.se/nyheter/1....tt lossning Kan för mitt liv inte få till vad det ska stå på ambulansen. Det innehåller tydligen bokstäverna OLA i alla fall. skOLAmbulans? (vad skulle det vara isf?) | |
| Pekkis | 2008-08-20 05:36 | |
![]() | OLA-ambulans, kanske. OLA som i "olycksfall", ett vanligt förekommande fordon på vägarna. | |
| Pollifaxen | 2008-08-20 05:42 | |
![]() | Men alla ambulanser skjutsar väl runt på olycksfall? Tror ju inte stroke-fallet får en annan ambulans bara för det inte var en "olycka" :P | |
| Miss_jk | 2008-08-20 06:05 | |
![]() | OLA = Olycksfallsambulans som ska vara en extra resurs vid svåra trauman och liknande. OLA-ambulanserna bemannas av anestesisjuksköterska och ambulanssjukvårdare (till skillnad från de vanliga som bemannas av ambulans-sköterksor) och finns bara i Göteborg, där det nu planeras nedläggning av dessa. | |
| Pollifaxen | 2008-08-20 06:16 | |
![]() | Äsh då. Det fanns alltså en vettig och fullt seriös förklaring. Jaja... | |
| Teppy | 2008-08-20 16:39 | |
![]() | Miss_Jk har svar på allt. Det är faktiskt roligt. :) | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 17:30 | |
![]() | tror det bara finns 2 eller max 3 OLA i Gbg oxo.... BÅDA kom till min kompis arbetsplats när han råkade mala ner sin högra hand i köttkvarnen :( Arbetsplatsen hade inte tillräckligt med skydd och blev vållande efter 4 års förhandlingar och kompisen fick en struntsumma i skadestånd. Återigen, typiskt skitsverige, hade det varit i ett annat land hade han fått miljoner... | |
| Sotfinger | 2008-08-20 18:22 | |
![]() | OK Wilsson, är du igång här också! Vilket land då? Somalia? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:23 | |
![]() | nä, i Sverige hände det...i Gbg närmare bestämt...OLA finns bara där.. Och hade det hänt i UK eller US hade det nog blivit andra pengar för honom.. så vad Somalia har med saken att göra fattar jag inte...gör du själv det? Eller skrev du det bara för att verka vara viktig? | |
| Tess 08 | 2008-08-20 18:24 | |
![]() | Wilsson. Tråkigt för din kompis men knappast relevant i sammanhanget... | |
| SannaKj | 2008-08-20 18:27 | |
![]() | Wilsson; varför bor du i Sverige överhuvudtaget? | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:31 | |
![]() | Wilsson.. Du kvalar in till Betapets mest negativa medlem. Jag kan inte påminna mig om ett endaste positivt inlägg du har gjort. Du är värre än vad jag är när mina hormoner lever jävel med mig. Och det är minsann illa det.. | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:34 | |
![]() | SannaKj: personliga skäl...ett tag till.. soapan: beror på hur man ser det och du har inte läst allt jag skrivit då. Det kan jag sätta en miljon på.. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:34 | |
![]() | Hoppas bara att inte Wilssons kompis måste söka något bidrag för att kunna överleva, nu när handen är förstörd! Det är tråkigt att den olyckan hände men sjukbidrag är inte alltid att förakta!? | |
| Wilsson - Ej medlem längre | 2008-08-20 18:59 | |
![]() | alfa: Vad menade du med det du skrev? | |
| Sotfinger | 2008-08-20 22:26 | |
![]() | Ser att Wilsson har lämnat skutan, men återkommer under nytt nick kanske? Kan inte låta bli att häpna över att du i ena inlägget kan förfasa dej över alla bidrag som delas ut till höger och vänster, och i nästa inlägg ondgöra dej över att man inte får miljoner i skadestånd efter en arbetsolycka. | |
| cucurbita | 2008-08-21 23:06 | |
![]() | Jag tycker att det är...tja, kul eller nåt, att det står "prehospitalt akutteam" på akutsjukvårdsbilarna. Finns det posthospitala akutteam? Intrahospitala akutteam finns antagligen, men de rycker väl inte ut i bilar. | |