Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _abc_ | 2008-08-21 15:31 | |
![]() | Gång i OS Vad är din åsikt kring detta? Jag tittade lite igår natt och tyckte att det var riktigt patetiskt. En sport där kommentatorerna ständigt sa att "nu får ryskan i topp ta det lugnare i såväl tempo som teknik, hon lyfter på fötterna för mycket och kan när som helst bli diskad". Det är i mina ögon lika mycket parodi över denna gren som i galenskaparnas OS-sketch där de bl a har tävlingar i att hoppa kortast, springa långsammast etc. I gång får man ju inte ta i för mycket, då lyfter fötterna från marken, f*ed up. | |
| Dyslekso | 2008-08-21 15:34 | |
![]() | Håller med. Ser man gång i slow-motion (ännu roligare än i normal hastighet...) så ser man att de har båda fötterna i luften titt som tätt. Det handlar bara om att funktionärerna inte ska upptäcka det. Rätt värdelöst. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-08-21 15:34 | |
![]() | en gång är ingen gång? | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-08-21 15:36 | |
![]() | Kan inte annat än instämma. Patetisk "sport" där bevisligen (se repriser) ingen följer regeln en-fot-i-marken-hela-tide n. Om möjligt ännu fånigare än handbollstramset där man ofta är nere i straffområdet innan bollen lämnar handen. | |
| manne00 | 2008-08-21 16:51 | |
![]() | Jag tycker det mest komiska är att de springer på ärevarvet. Gång är väl ungefär som att det finns flera simgrenar som fjärlil,ryggsim mm. | |
| skogstorparn | 2008-08-21 16:52 | |
![]() | en gång är en gång för för mycket..iallafall i OS.. | |
| Tess 08 | 2008-08-21 16:58 | |
![]() | En gång är ingen gång, två gånger är en gång-gång? Det ser otroligt fånigt ut dock när de går.... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-08-21 17:04 | |
![]() | Vad jag vill veta är vem som uppfann höjdhopp, och hur det kommer sig att man inte bara kan nöja sig med att studera vem som kan ta sig upp för den högsta muren på valfritt sätt, istället för att på ett väldigt konstlat sätt försöka hoppa över en liten pinne som man absolut inte får nudda. | |
| manne00 | 2008-08-21 17:06 | |
![]() | Man får nudda den och jag tycker inte det är så onaturligt. Värre med tresteg. | |
| _abc_ | 2008-08-21 17:07 | |
![]() | menne: Jag tycker inte det. Det finns inte gång 100 meter, gång-längdhopp etc men hade kunnat det. Tycker inte det går att jämföra med olika grenar inom simning där många kan köra olika grenar. Gångare springer vanligtvis inte inom någon annan gren på elitnivå. Ännu löjligare ser det ut när man ser gångare träna mitt i stan, susa förbi en med vickande höfter och ett plågat ansikte. | |
| Tess 08 | 2008-08-21 17:07 | |
![]() | Varför finns inte fyrsteg?? tvåsteg? fjortonsteg? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-08-21 17:08 | |
![]() | Jag undrar också varför man ännu inte sett 100 meter armlöpning. Det vore ballt. Ramlar man så blir man förstås diskad. | |
| manne00 | 2008-08-21 17:14 | |
![]() | Alla friidrottsgrenar är gamla grenar. Många gjordes redan på grekernas tid. Det har inte kommit till några nya grenar på senare år därför kanske man kan ha förståelse för att grenarna kan anses udda. Jag gillar tresteg för det är ändå ganska naturligt. Kroppen klarar av att behålla farten och kontrollen. | |
| _abc_ | 2008-08-21 23:09 | |
![]() | 3-steg fanns säkert på grekernas tid och man kan tänka sig att det fanns en poäng i grenen i sig ute i krig t ex, tre skutt över lik och sedan spetsa fienden i magen. Men i dagsläget förstår jag inte varför en sån gren finns heller, varför inte 2-stegs med i så fall? Men visst tillkommer en del nya grenar manne00, kan inte tänka mig att pistolskytte, judo, taekwondo och vinter-OS-grenar som snowboard har allt för många år på nacken. Tas då gamla bort när en ny tillkommer? Någon som vet? Kasst med liten boll som alla fick slita med i grundskolan förstår jag inte varför det inte är en riktig gren, det togs seriösare för de flesta än åtminstone häcklöpning imo. | |
| mrperfect | 2008-08-21 23:24 | |
![]() | gång har ibland jämförts med tävling i att viska högst | |
| manne00 | 2008-08-21 23:28 | |
![]() | I nya grenar så menade jag inom friidrotten. otydlig som vanligt. | |
| -Lala-la | 2008-08-21 23:53 | |
![]() | Jag tycker det ser helt efterblivet ut när de "springer". jag kan inte låta bli att häckla sporten varje gång jag ser den. | |
| Gladibyxan - Ej medlem längre | 2008-08-22 00:12 | |
![]() | Skidskytte ser väl ändå mest förjävligt ut? | |
| manne00 | 2008-08-22 00:16 | |
![]() | lite besviken på att ingen försvarar gångsporten. Finns inget av de 10talet aktiva gångarna på betapet? | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-22 03:09 | |
![]() | Man måste inte ha en fot i marken ständigt, däremot måste det "verka som" att man har det. Underlig regel detta. Jag hörde på SVT under damernas tävling att regeln är så formulerad eftersom man med höghastighetskameror kan se att gångare i normalfallet lämnar marken i (nästan?) varje steg. Verkar inte finnas sparat som ljud/bild på svt.se, eftersom det troligen inte intresserar särskilt många. Däremot var det ett reportage om gångaren (gångarinnan?) Jane Saville (AUS) nu på torsdagkvällen i Den Olympiska Studion: svt.se/svt/play/vide...?a =1224465 (start vid 61:00, slut vid 65:45) | |