Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 620

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Avvikelse - Ej medlem längre2008-08-23 15:30
Antal inlägg: 3

Sviken av en nära vän.
Vi växte upp tillsammans och har alltdig varit vänner. Redan första gången vi träffade varandra så var det en omedelbar kärlek, vi delade allt, både med och motgångar.

Allt var en jävla lek (förlåt språkvalet) när vi var små, busade tillsammans, upptäckte flickor tillsammans och läste skolböcker tillsammans.

Vi gick sen samma skola både i högstadiet och sedemera i gymnasiet, vi var de bästa vänner, nästan bokmaterialvänner oskiljaktiga!

Men nu när vuxen ålder slagit till med sin fulla kraft kan jag inte riktigt lita på honom, jag tror vi börjar växa ifrån varandra.

Förlåt om jag sitter här och självömkar mig, men det är så skönt att få skriva av sig, jag saknar honom.

Tess 082008-08-23 15:32
Antal inlägg: 18003

Att inte lita på någon är väl itne samma sak som att bli sviken, eller??

Skötaren - Ej medlem längre2008-08-23 15:34
Antal inlägg: 32

Skulle du vilja säga att er relation varit fysisk eller har den, i din uppfattning av sakernas tillstånd, varit mer astral, dvs, små mentala gnistor har flygit genom luften mellan er, vackert som elektricitet?
Förlåt, jag genar iväg.

gic - Ej medlem längre2008-08-23 15:37
Antal inlägg: 241

Avvikelse, jag har haft några liknande erfarenheter och jag förstår din besvikelse. Livet är dock ett hårt arbete, känslomässigt, intellektuellt och fysiskt. Det är komplext och ibland absurdt och irrationellt.

Själet till att man saknar förståelsen för varandra är för att man upplever olika saker och bristen på empatisk kommunikation gör att motparten inte kan leva sig in i det.

Andra faktorer som oftast motarbetar återkopplingen kan vara rädsla och stress.

Hoppas ni löser det!

Avvikelse - Ej medlem längre2008-08-23 15:40

Vi har som jag nämnt innan delat allt. Självklart har det fysiska spelat en stor del. I början var vi obesvärade med beröringen, sen i högstadiet och framförallt i gymnasiet kulminerade det och det blev så intimt att vi frågade oss om det var naturligt, rentav om det var osunt att hålla på som vi gjorde.

Men nu i vuxen ålder så är det inte samma lidelse mellan oss, han lever sitt eget liv och spenderar mindre och mindre tid för att glädja mig. Men jag är säkert bara självisk?

gic - Ej medlem längre2008-08-23 16:16
Antal inlägg: 241

Avvikelse, mycket träder i kraft när man passerar tonåren, man börjar applicera den kunskap man har dragit på sig från föräldrar, skola och erfarenhet. Vi lever i en värld där vi skall vara nått som någon vet bättre, nationalstaten har sina svar, industrin sina, religionerna sina och massmedia / popkulturen sina. Det krävs en omänsklig integritet att stå upp emot det som förväntas av en i samtliga sammanhang och kanske är det så att han inte vet eller har samma prioriterngar som dig, kanske är det så att han inte litar på sin egen vilja, kanske är det så att han har tillgodosett sina behov på annat håll.

Prova och prata om det och förklara hur mycket du uppskattar den relation ni har haft och att du saknar på det. Det finns inget att skämmas för när det kommer till positiva känslor, och igentligen, vad är fel med att känna kärlek?

Stå upp för dig och känn dig stolt för att du har ditt känsloregister intakt!

micro1132008-08-23 16:21
Antal inlägg: 17542

Det är väl väldigt länge sedan du gick ur gymnasiet -- ett helt liv har ju gått -- så det är väl inte konstigt om ni på vägen växt ifrån varandra.

Jankster - Ej medlem längre2008-08-23 16:22
Antal inlägg: 656

Håller med gic om ni haft så bra kontakt hela era liv så är det bara sätta sig ner och snacka om det. Kanske känns dumt, motigt eller liknande men så fort din kompis förstår vad du försöker säga kommer det gå mycket lättare.
Det är mer än en komplimang att få ett sånt snack av en kompis.

Avvikelse - Ej medlem längre2008-08-23 16:59

Tack för era svar, det värmer att ni orkar bry er. Jag har läxat upp min vän nu. Vi la korten på bordet och talade ut, man kan inte lösa konflikter i tysthet och bitterhet. Han har lovat att komma nästa gång jag vidrör honom, han ska "kaskadkomma" som han sa.

Vi hörs

Mouche - Administratör2008-08-23 17:01
Antal inlägg: 24193

*suckar*

Vissa lär sig uppenbarligen aldrig!

Tråden stängs!

Mouche

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?