Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pekkis | 2008-08-25 20:37 | |
![]() | Svamp i Göteborg? Om man bor i Göteborg (hrm, på Hisingen), och är non-bilburen. Så, vart, om någonstans, kan man hitta typ svamp av något slag. Ja, i skogen då. Plock, plock. Några förslag, eller håller ni smultronställena för er själva? | |
| Lill-IT | 2008-08-25 20:41 | |
![]() | Om du tar bussen upp till skogen runt Volvo Lastvagnar i Tuve så växer där trattkantareller. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-25 21:05 | |
![]() | Dont go alone! | |
| Pekkis | 2008-08-25 21:15 | |
![]() | Till Volvo Lastvagnar i Tuve? Ne, det skulle jag aldrig våga =) Jorå, så länge jag har mina killerboots on. | |
| Lill-IT | 2008-08-25 21:33 | |
![]() | Några bekanta till mig joggar där varje dag, och de har hittat mycket svamp, jag har inte varit där själv. Jag plockar mest svamp när jag hälsar på släktingar i Kungsbacka eller Skövde. | |
| hemliga anna | 2008-08-25 21:58 | |
![]() | Lill-IT: taskigt att röja dina bekantas svampställe. ;) | |
| skogstorparn | 2008-08-25 22:50 | |
![]() | vid volvfabriken växer nog bara rattkantareller.. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-08-30 22:14 | |
![]() | För att inte slita på trådar, det brukar bli gliringar på det, så värmer jag upp den här tråden lite lagom. Har ni hittat någon svamp i år och vad plockar ni? Jag hittade gula kantareller tidigt i sommras men därefter har det varit skralt. För en vecka sedan hittade jag ordentligt med röd-gul trumpetsvamp och i dag hittade jag trattkantareller. Favoriten är dock svart trumpetsvamp men den är lite svår att hitta tycker jag. I övrigt så sträcker jag mig till att plocka alla typer av soppar då det egentligen bara är gallsoppen som är giftig och också endast skapar lite magbesvär. | |
| Wilma u-a | 2009-08-31 09:07 | |
![]() | Jodå, jag har plockat ca 50kg kantareller och mer lär det bli, ser nu att trattisarna kommer i mängder så det är bara skutt ut i skogen och hämta.. =) | |
| Femme_Fatale | 2009-08-31 09:12 | |
![]() | Jag och sambon plockade 4,4 kg gula kantareller på dyga timmen i går kväll. Nog för att jag tyckte det var mycket svamp förra sommaren men årets sommar slår nog alla rekord. Välkommen till Bergslagsskogarna önskar en svampoholic ;-) | |
| rockshit | 2009-08-31 10:21 | |
![]() | en lördag eftermiddag kan du hitta 2,5 kg kantareller på hötorget i sthlm för ca 100 kr... slipper du leta i skogen ;) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-08-31 11:25 | |
![]() | Jasså det säger du? bra att veta, eller? Jo jag vet att man kan hitta allt möjligt bland de skrikiga försäljarna där, deras gapande medför dessvärre bara att jag går direkt förbi utan en tanke på att förspilla några pengar på dem. Nej då föredrar jag att njuta av tystnaden i skogen, vem vet jag kanske springer på ett djur också, och plocka min egen svamp. Någonstans i Bergslagen, i Närke, hade min mormor och morfar ett landställe som heter Laggars. Det händer fortfarande ibland att min mor och jag åker dit för att leta efter svamp, det är en trevlig tilldragelse då det blir av. | |
| rockshit | 2009-08-31 12:30 | |
![]() | Risotto, det kan ju finnas de som inte är lika inbitna svampplockare som du, då kan man ju alltid passa på att köpa om det råkar vara billigt :) annars kan jag tipsa om att gula kantareller, vad jag "hört", växer i ung granskog med inslag av lövskog, har följt det tipset ett par år och det verkar som det stämmer. brukar hitta de små rackarna under förmultnande löv eller högt och snårigt gräs. | |
| Femme_Fatale | 2009-08-31 12:39 | |
![]() | Rockshit....de växer överallt | |
| wildcard | 2010-08-16 13:48 | |
![]() | Jag har hittat kantareller i skogarna på fjället i Tärnaby, förra helgen. Vet ni hur gott de smakade när man smörstekte dem och åt dem tillsammans med den nyfångade öringen som vi ugnsstekte i smör? Svar: Hur gott som helst! | |
| wildcard | 2010-08-16 14:47 | |
![]() | Nu blev jag sugen på svamp... måste cykla till skogen en stund och leta... | |
| mrperfect | 2010-08-16 15:00 | |
![]() | här i stockholm har vi svamp på stureplan... | |