Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 550

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Malla132008-08-26 14:30
Antal inlägg: 1810

Paninkångest.
Jag tänkte fråga om det är någon här inne på betapet som lider av panikångest? Hur upplever ni detta i så fall..

Jag har haft detta sedan 4 år tillbaka men har inte haft det jobbigt alls dem senaste 2 åren... Men jag kan känna av det ibland... det kommer vi pressade situationer, som tex... mycket funderingar kring ekonomi, för stressigt under lång tid osv... jag känner av det på följade sätt.. Skakningar, hjärtklappning,kallsvettn ingar,matthet, yrsel och sbimningskänslor. Det håller i sig i några minuter sedan är det över igen. Jag kan oxå känna det som att man ska dö...det är svårt att förklara. Många har frågat mig hur man kan känna det så.. eftersom det är svårt att veta hur det känns att dö..men det känns som att livet rinner ur en... Är det fler som har upplevt just den känslan?

Kram Malla!!

illiterate - Ej medlem längre2008-08-26 14:32
Antal inlägg: 6521

Samma här. Det brukar framföra allt komma i stressade situationer. Har haft en enda lång konstant panikångest sedan i tisdags förra veckan, men den går som en poissonkurva och är nu nästan nere på noll igen.

Malla132008-08-26 14:36
Antal inlägg: 1810

Hej illiterate.... tack för svaret... Stackars dig... det är inget vidare att ha panikångest...ush... man får dessutom lite svårt att fokusera på saker... jag får det i alla fall.. va skönt att det börjar kännas bättre för dig i alla fall..=)

ELiN1991 - Ej medlem längre2008-08-26 14:41
Antal inlägg: 236

Jag lider av panikångest. Började medicinering för ungefär en vecka sedan..
Började känna av det redan i november förra året, men läkarna trodde mig inte.
Jag kan knappt åka till affären (500 meter dit) utan att jag känner av det.
När jag får en panikångest attack så får jag skakningar, muntorrhet, illamående, hjärtklappning, suicidtankar. Också nästan svartnar det för ögonen, vet inte vad jag ska göra eller ta vägen. Känns som om jag ska dö eller slita av mig håret eller något.

Många runt om kring säger saker i stil med: "ryck upp dig", "ica är inte farligt", "men inget händer", "kom igen nudå". Men det är inte så lätt om man lider av panikångest. Dom måste ju uppleva det för att förstå vad man pratar om.

_Candid - Ej medlem längre2008-08-26 14:49
Antal inlägg: 2602

Hej! Det finns en tråd i detta ämne under seriöst, och jag tycker att ämnet passar just under seriöst-fliken. Ni är så välkomna att fortsätta diskussionen där =)

www.betapet.se/forum...ea did=7480

Stänger tråden
_Candid

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?