Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 550 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrottArne | 2008-08-26 15:03 | |
![]() | Stress Vad är det för bra med stress? jag hatar att stressa,men vi läser om det just nu i skolan och det står det att man måste ha stress annars skulle man inte klara sig. undrar vilka situationer som är positiv stress och negativ stress. hjälp mig snälla. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-26 15:06 | |
![]() | Låter som om du ber om hjälp till ditt psykologi A arbete eller något ;) | |
| BrottArne | 2008-08-26 15:07 | |
![]() | Tack för den då :P | |
| Sotfinger | 2008-08-26 15:09 | |
![]() | Med positiv stress menas att man får lite extra skjuts på energitillförseln när man ska göra nåt viktigt, t ex gå på anställningsintervju, tävla i 100 m fritt eller om man blir jagad av en arg älg. Negativ stress pratar man om när man har fastnat i ett sånt där upptriggat tillstånd fastän faran är över så att säga. Då kanske man har svårt att somna, magen blir orolíg etc. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-08-26 15:11 | |
![]() | Stress är bara en sinnesställning. Du kan lätt bestämma dig för om den gör dig nytta eller ej. Om den inte gör dig nytta dumpar du den på samma vis som du gör med avfallet. | |
| BrottArne | 2008-08-26 15:12 | |
![]() | Tack sotfinger | |
| olofj - Ej medlem längre | 2008-08-26 15:13 | |
![]() | testa läsa en bok om det så kanske du tom lär dig lite... | |
| run-marie | 2008-08-26 15:13 | |
![]() | Hej BrottArne, enligt min uppfattning är positiv stress när du vet att du måste klara av nåt på viss tid men du tycker samtidigt att det är roligt att visa att du kan och det du gör är kul. Negativ stress är för mig när nån annan person "trycker på", typ är det inte klart än, det måste ju vara klart då och då och det kanske inte ens är nåt du tycker om att göra som måste bli klart. Sen är vi ju ett antal människor här i världen som alltid vill visa hur duktiga vi är för att känna oss uppskattade av andra och vara nöjda med oss själva, då går det till slut överstyr och man blir sjuk. Själv blev jag det förra året i februari, utmattningsdepression (vet inte om stavningen är rätt) kallas det tydligen nuförtiden, "gå in i väggen" är väl vad de flesta säger. Det är inte ett dugg kul, men jag är på väg tillbaka och önskar ingen människa att råka ut för det. Om du jobbar kan du bara svara på ett telefonsamtal, brev e dyl i taget och det man inte hinner med får helt enkelt vänta tills man är klar med det första. I plugget är det nog mycket stress av båda sorterna. Prestationskrav som man har från olika håll, föräldrar, lärare och inte minst från en själv. Man kan alltid bara göra SÅ GOTT MAN KAN, känner man att man gjort sitt bästa så behöver han inte var bäst eller näst bäst i klassen. Alla har olika förutsättningar. Hoppas du har fått lite hjälp :-) | |
| BrottArne | 2008-08-26 15:17 | |
![]() | Tack run marie kommer behöva det ;) | |