Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kockelikocke | 2008-08-27 14:59 | |
![]() | Bästa Köttfärsåsreceptet? De finns lika många recept på Köttfärsås som de finns människor i detta land så jag vill veta vad just du har din gryta? Skräckexempel: *Skolkötfärsåsen, 10 g färs och 95 liter vatten ca.....plus lite redning och kryddor...Klar... ushamig *Färssås alá moderathemet, beställ av slaktaren: mald oxfilé , kalvfile och lite entrecote till fin färs. be tjänsteflickan att steka ihopp färsen och blanda i äkta tryffel och en flaska rött årgång 1845 plus lite annant småt å gott så har du en lyx variant.... *kocken bästa färsås: nymald nötfärs, gul lök, vit lök, champinjoner, morot riven, bassilika, oregano, krossad tomat, salt, heinz ketchup....stek blanda och rörihop.. hur gott som helst! /kocken | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:01 | |
![]() | men ketchup! Bläää Nä, har har vi blandfärs, tacokryddor, svamp, majs och kidneybönor! :) | |
| TarrasFolke - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:02 | |
![]() | Ta bort katchsuppen, lägg i två teskedar rörsocker istället, selleri och litet palsternacka reducera i minst en halvtimme så har du en äkta bolognese... | |
| hemliga anna | 2008-08-27 15:03 | |
![]() | jättegott med rosmarin i.. smakar en aningen vilt då. och lite senap... | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:04 | |
![]() | Basilika är ett måste. Tryffel låter gott. Tacokryddor låter lite suspekt ;) | |
| hemliga anna | 2008-08-27 15:04 | |
![]() | obs inte för mycket senap... bara en tesked eller två | |
| L-8 | 2008-08-27 15:09 | |
![]() | Nötfärs, 3 skvättar tabasco, ketchup, grädde och salt och peppar.. Thats it.. Lök eller lökpulver om man gillar det... | |
| capella1 | 2008-08-27 15:10 | |
![]() | DOLMINO sås som grund, vitlök, taco kryddor lite creme fraishe, mummmmmmss | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-08-27 15:12 | |
![]() | Här är det bara att läsa gotta sig eller förfäras... ;) www.betapet.se/forum...=- 0#358999 | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-08-27 15:34 | |
![]() | Ett inlägg med ett mindre lämplig "recept" borttaget. | |
| piaismedby | 2008-08-27 15:35 | |
![]() | Nötfärs, lök,chaminjoner, färsk tomat, salt, svartpeppar och creme fraiche....lovar att det är jättegott! | |
| vulcan | 2008-08-27 17:28 | |
![]() | Cremefraiche och grädde... Helgerån! Här är facit: Mängden är anpassad för tre tämligen hungriga herrar på 7,9 och 41: 500 gr nötfärs ½ finhackad gul lök (kan göras grövre, eftergift åt de yngre lökskeptikerna) 1 ganska stor finriven morot 1 burk krossade tomater Lite drygt halva burken med vatten Några matskedar stark chilisås Åtminstone 3 stora vitlöksklyftor Salt och peppar chilipulver - ersätts delvis med färsk chili om man orkar oregano ... och så lite tabasco Behöver jag säga att allt ska stå och koka ihop i åtminstone 30 minuter? | |
| vulcan | 2008-08-27 17:30 | |
![]() | oreganon kan man förresten köra ner i två omgångar: En som får koka in i resten av anrättningen och en som strös över precis före servering. | |
| shane_leon | 2008-08-27 17:49 | |
![]() | 500 g nötfärs 1 burk krossade tomater 1 gul lök 1 vitlöksklyftor 1 burk cremé fraise 2 msk ketchup 1 msk oxfond cayennepeppar svartpeppar salt ( ev lite vatten ) sååå enkelt / kocken. | |
| magyarisch | 2008-08-27 17:50 | |
![]() | Bara jag som gillade skolans köttfärssås? :o i min kättfärssås så har jag: -mjöl (iaf lite) -lök -lite tomat -chili -peppar -ännu mer chili -ibland soja jag älskar starka maträtter. | |
| __SaNnIs__ | 2008-08-27 17:53 | |
![]() | Jag har detta.. - köttfärs - hakad lök - två vitlöksklyftor - kryddor, paprika, svart & vit peppar, alroundkrydda - Matlagningsgrädde och ibland tomatpure.. Jättegott!! | |
| miss_boss | 2008-08-27 17:58 | |
![]() | Blandfärs, tacokrydda i massor, ketchup, soya, mjölk och vatten. Oregano och aromat. Har inte i en massa grönsaker. De ska bara vara färs och inte så mycket sås egentligen. | |
| Lill-IT | 2008-08-27 17:59 | |
![]() | Ta fram en stekpanna och en stekgryta. I stekgrytan bryner du ett halvkilo nötfärs, tar i vitpeppar, svartpeppar och vitlök efter smak. När färsen fått lite färg lägger du i en hackad gul lök och bryner lite till. Ta i en burk krossade tomater, 2 dl vatten och oregano och basilika. Riv två morötter på den sida som ger störst rivspån på rivjärnet. Stek morötterna med en klick smör, på svag värme i stekpannan tills morötterna är mer gula än orange. Lägg i i stekgrytan. Strimla en halv röd paprika och skiva 5 färska champinjoner, bryn i stekpannan och häll sedan över i stekgrytan. Ta i 3-4 msk tomatpure, 1 dl grädde, lite soja och lägg i en tärning köttbuljong... Låt småputtra i 20 - 30 min Jag gillar krämig, fastare sås så jag reder av den lite några minuter innan servering. | |
| Tistelmyran - Ej medlem längre | 2008-08-27 18:01 | |
![]() | En slatt vin i såsen gör alltid susen! | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-08-27 18:03 | |
![]() | Findus, originalet. 18:90:-. Koka Uncle Bens råris i 10 minuter. Koka upp såsen. Häll hälften (en portion) på riset. Lägg lite majskorn på. | |