Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 547 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tagluff | 2008-08-27 16:12 | |
![]() | Sidnummer i Word Hjälp! Tråkig tråd jag vet men jag behöver verkligen hjälp med det här. Ska strax skicka in min c-uppsats och lyckas inte med sidnumreringen i word, nu börjar jag få smått panik. Jag trycker givetvis på infoga-sidnummer, men de jäkla sidnumren kommer aldrig! (jag har kollat word felsökning och jag har utskriftslayout så det är inte felet) Sidfot kan jag inte använda eftersom då får alla sidor samma nummer. Varför fungerar inte det klassiska enkla infoga sidnummer som det ska? Har googlat på det men ingen verkar ha just det här problemet | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-27 16:15 | |
![]() | Du måste ha sidfot för att kunna infoga sidnummer, då dessa nämligen ligger i sidfoten... hur du får samma nummer på sidorna förstår jag inte... nu är jag inge vidare på att förklara såhär, men det kommer säkert ngt datorsnille och hjälper dig... annars är du välkommen att kontakta mig via PM så ska jag försöka guida dig :) Lycka till! | |
| tagluff | 2008-08-27 16:17 | |
![]() | tack ! jag hoppas datasnillena hittar mig =) så irriterande när det "praktiska" tar så lång tid när man är klar med allt annat | |
| matss - Ej medlem längre | 2008-08-27 16:18 | |
![]() | Jag skulle ändå rekommendera sidfot. När du öppnar sidhuvud/sidfot under View/Visa-menyn i Word får du upp en menyrad där den första knappen (med ett "#" på) lägger till sidnummer på sidorna. | |
| tagluff | 2008-08-27 16:21 | |
![]() | Tack ska försöka igen | |
| hemliga anna | 2008-08-27 17:42 | |
![]() | du går in på sidfot. skriv inte siffran utan i den lilla verktygs grejen som kommer fram finns en knapp för sidnumrering tyck där. om du skriver sidnr själv kommer samma siffra på alla sidor men inte om du använder sidnumreringsknappen | |
| hemliga anna | 2008-08-27 17:43 | |
![]() | oj matss hann före | |
| Nunnelunan | 2008-08-27 17:54 | |
![]() | I värsta fall öppnar du ett helt nytt Worddokument och infogar sidnummer där. Sedan trippelklikcar du i marginalen på din uppsats (så rubbet blir markerat) och kopierar. Klistra sedan in i det tomma dokumentet med sidnummer. I den bästa av världar funkar det och du får dit sidnumren... | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-27 17:57 | |
![]() | Tänk på att försättsblad och innehållsförteckning inte ska va sidnumrerat... iaf inte som jag lärt mig :) | |
| Sven Gun | 2008-08-27 18:05 | |
![]() | Beror på vilken referensteknik man använder. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-27 18:36 | |
![]() | precis det jag menade Sven... :) | |
| Mimikryp | 2008-08-27 20:53 | |
![]() | Hur gick det nu då tagluff? | |
| Nunnelunan | 2008-08-27 20:54 | |
![]() | Vill också veta och vilken metod som funkade för dig! | |
| Lill-IT | 2008-08-27 21:00 | |
![]() | Har du provat att skriva ut? Om du inte har utskriftlayoutläge på så syns inte sidnumren på skärmen. Du ändrar till det längst ner till vänster... fyra små figurer att välja mellan... | |
| tagluff | 2008-08-31 17:58 | |
![]() | Hej, ursäkta att jag inte svarade tidigare, var helt "hetsig" med uppsatsen. Jo tack vare er löste det sig, jag gjorde som mats sa, men jag var tvungen att öppna ett nytt dokument och klistra in min text eftersom det inte fungerade i det första. vet fortfarande inte varför. men efter många om och men fungerade det. Tack så mycket! nu är det bara att hålla tummarna att man klarade uppsatsen =) | |