Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 550 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bodycheck | 2008-08-27 16:57 | |
![]() | relationpreoblem jag är verkligen sämst på relationer e nog inte meningen att jag sak jha pojkvän..jag blir svartsjuk på alla tjejer och gilalr inte att han dricker..så ja blir sur så blir han sur så säger ja förlåt sdå e de bra..så blir de nsätan varje dag åsenaste..jag tål inte att han pratar med någon annan :( förlåt min stavning men e så frustrerad..vet inet vad jag sak göra för nu vill han inte förlåta mig heller..det är mitt fel fr¨n början dock..nån idé? | |
| PTcruiser | 2008-08-27 17:02 | |
![]() | Vet inte hur länge ni varit tillsammans, men ett tips är att försöka prata med honom vad du känner & varför du reagerar som du gör. Ta hjälp av familjerådgivning. Tala om för honom att du gillar/älskar honom & att du vill satsa på er 2. Prata med honom i lung & ro utan att hetsa upp dig. Lycka till. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-27 17:05 | |
![]() | 'nuff said. | |
| bodycheck | 2008-08-27 17:06 | |
![]() | Inte så länge, var nära vänner redan innan, så det har bara gått ett halvår men jag älskar honom jättemycket och tror för en gångs skull jag har hittat den rätta. Han är inte sån som är otrogen men jag är så grymt orolig i alla fall. Tack för hjälpen, men familjerådgivning får bli om nårra år i så fall :)Har pratat och han förstår men nu är han jättetrött på att jag jämt blir sur för ingenting.. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-08-27 17:07 | |
![]() | Jadu, om du inte tål att han pratar med någon annan så kommer det med säkerhet att ta slut. Du måste arbeta på din osäkerhet och svartsjuka för det leder inte till någonting gott. Kanske göra något kul med vännerna utan pojkvännen? | |
| pensionären | 2008-08-27 17:08 | |
![]() | För att ha en bra relation krävs det en ömsesidig respekt och förtroende för varandra, men det nackas i kanten av tex svartsjuka, alkohol och div andra saker och för varje förlåt, bryts den respekten ned, jag kan inte direkt ge dig någor råd, men relationer handlar om ett givande och tagande, vi äger inte någon annan människa, har varit gift med samma man i nästan 45 år, inte utan konflikter, men med respekt för varandra. Hoppas att det löser sig för dig. Ger dig en kram på vägen | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-27 17:09 | |
![]() | bodycheck: Tänk tvärtom: är det rimligt att han blir arg på dig varje gång du är i närheten av andra killar? | |
| fiffirajtan | 2008-08-27 17:10 | |
![]() | svartsjuka brukar väl grunda sig i att man själv har dålig självkänsla/självförtroen de, så är det för mig iaf. Är också svartsjuk en hel del, men inte så att det blir extremt jobbigt och att vi bråkar om det. | |
| bodycheck | 2008-08-27 17:24 | |
![]() | Ja det är rätt, visa ord jag får höra , känns bra. Det här med självförtroendet står inte jätte högt här just nu så det kan säkert liga något i det. Och jag är nästan aldrig med mina vänner, tränar väldigt mycket och annars är jag med familjen eller då¨min pojkvän helst. Och jag går energi med 25 killar på en skola som är mest killar på så egentligen borde det vara han som säger något, och det gör iställert dumt nog att jag tror att han inte bryr sig om mig. :( | |
| hemliga anna | 2008-08-27 17:39 | |
![]() | jag hade samma problem när jag var yngre men sen bestämde jag mig för att släppa allt, tänka: det är bra så länge det är bra och visar det sig att han är en idiot så tar jag smällen sen. om han vill vara otrogen så kommer han att lyckas oavsett hur mycket du kontrollerar honom. detta låter kanske konstigt men det funkade för mig.. det handlar om att släppa kontrollen... acceptera att du inte kan kontrollera honom..... han kan nog inte göra mycket det är du som måste arbeta med detta. | |
| bodycheck | 2008-08-27 17:48 | |
![]() | Okej det låter bra, ska försöka. Jag har aldrig vart sån förrut med andra killar. Har blivit nu när vi inte setts så mycket och när vi har varit ihop ett litet tag. Tack för hjälpen! | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-27 17:51 | |
![]() | Dålig självkänsla eller ett extremt maktbehov? Fundera på det en liten stund... | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-27 17:54 | |
![]() | Du kommer nog bara driva honom åt fel håll (dvs få honom gilla dig mindre) om du ska hålla på och kontrollera och kväva. Precis som anna säger, så får du helt enkelt lita på att han är så bra som du vill. Livet blir hopplöst om man ska gå runt och oroa sig över saker man inte riktigt kan påverka. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-08-27 17:59 | |
![]() | hemliga anna: du har så rätt, om man själv tror gott om någon och det senare visar sig att man hade fel, då får man ta det. Det går inte att gå omkring och tro illa om folk, särskilt inte den man säger sig älska. Om man älskar sig själv, kan man älska andra, inte annars. Börja med ditt eget inre, så får du hoppas att han inte har tappat förtroendet för dig. Det är nämligen det du åstadkommer med dina eviga misstänksamma frågor. Om han har någon som helst självrespekt kommer han snart att lämna dig och det borde han kanske, om du inte "chillar"? | |
| bodycheck | 2008-08-27 18:08 | |
![]() | Nu vet han inte om han vill vara tillsammans med mig mer ,blev lite arg på han nyss..Loggar ut nu.. tack för era erfarenheter och tips. Ska försöka lugna mig. Kram | |
| uffe6y | 2008-08-27 18:44 | |
![]() | Mitt ex var lika svartsjuk som du är och det tog slut....pga att hon var otrogen i stället | |
| Nunnelunan | 2008-08-27 18:50 | |
![]() | Bodycheck: Du verkar ha en del problem som du är medveten om själv? Tänk på att familjerådgivningen (beroende av var du bor) kan vara öppen även för dig ensam! Du kan gå dit och tala om dina problem! Hör med din kommun hur de har det där. | |
| Miss_jk | 2008-08-27 19:00 | |
![]() | Jag har också varit jättesotis på mina tidigare pojkvänner, men med min nuvarande känner jag inget sånt alls. Tror att det handlar om att lita på både sig själv och killen till 100%. | |
| Linika | 2008-08-27 19:02 | |
![]() | Vet inte om jag har så bra tips men jag va som du i tonåren, nu närmar jag mej 30 & känner inte ofta svartsjuka längre. Tror att jag har blivit säkrare i mej själv. Vet att det finns andra där ute men jag är ju bäst :) Om det är nån tröst så tror jag att det blir bättre med åren... | |