Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 557 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Amiable | 2008-08-29 10:36 | |
![]() | Du som är arbetslös.... ..hur får du dagarna att gå - förutom att sitta vid datorn och spela Betapet? Jag har blivit försoffad, helt enkelt. Har svårt att få för mig saker att göra. Jag hade bättre karaktär innan (tydligen). Syrran ringde från sitt jobb.. frågade vad jag gjorde, svarade: sitter vid datorn. Svar: hur orkar du? Jaaa...hur orkar jag _det_ egentligen? Jag kan ju inte städa varje dag? Tvätta varje dag? Visserligen motionerar jag varje dag, antingen powerwalk lr motionscykel inomhus.. men sen då? *uttråkad* | |
| lellemor | 2008-08-29 10:40 | |
![]() | Jag känner igen mig....Tyvärr..... | |
| Sotfinger | 2008-08-29 10:40 | |
![]() | Jag plockade upp en gammal hobby, dammade av den och tänkte: vad kan jag göra av detta? Och det blev full fart. Ger inga stora inkomster men jag har inga problem med att sysselsätta mej. Blir visserligen mycket jobb vid datorn (praktiskt, då hinner man kolla in Betapet också) men en ny värld har öppnat sej. | |
| Amiable | 2008-08-29 10:46 | |
![]() | Sotfinger: nu blev jag nyfiken......! Vad är det för hobby? | |
| -Lala-la | 2008-08-29 10:53 | |
![]() | jag är nästan arbetslös. Sa upp mig förra månaden och har sex månaders uppsägning. trögt som fan, eftersom jag inte kan söka andra jobb just nu eftersom det är för långt fram tills jag slutar. Jobbigt att inte veta vad man ska göra nästa år. | |
| Cajsa-Stina | 2008-08-29 11:14 | |
![]() | Men -Lala-la. hur kan du säga upp dig innan du har ett nytt jobb? Är inte det lite riskabelt, eller är du säker på att du får ett nytt nästa år? | |
| cutie8 - Ej medlem längre | 2008-08-29 11:17 | |
![]() | -Lala-la: Jag tycker du är modig. Själv står jag mellan om jag ska plugga eller jobba. Jag har jobb på gång men jag vet inte om jag får det. Jag vill verkligen inte plugga mer. Cred till dig. Jag hoppas att det går bra om 6 månader. =) | |
| jozzan86 - Ej medlem längre | 2008-08-29 11:23 | |
![]() | jag sitter i samma sitts, försökte söka bidrag av försäkringskassan efter som att jag har ett handikapp så kan jag få ersätting för de men de beviljades inte så jag blir illa tvungen att gå på soc för att åtminstånne kunna betala min hyra och räkningar, i väntan på ett anpassat jobb men var fan hittar man de ? | |
| Sotfinger | 2008-08-29 11:24 | |
![]() | amiable: Jag har alltid gillat att hålla på med bilder, rita och fotografera, och när jag blev arbetslös började jag ha med mej kameran jämt. Digital numera. Till slut hade jag så mycket bilder i datorn att det började bli trångt, och jag började fundera på vad man kan göra av dem. Att ha en massa bilder i datorn till ingen nytta verkar ju dumt. Så jag började göra vykort och små tavlor. Fick in en fot i en liten butik och sen har det ena gett det andra. Underlägg, kylskåps-magneter, skärbrädor, musmattor, memoryspel, puzzel.... Bara ekonomin och fantasin sätter gränser. Sen lärde jag mej att göra hemsidor också, och hjälper folk med sånt och med annonser, broschyrer och loggor. Allt i liten skala, ingen marknadsföring (för dyrt) annat än att jag själv ligger an och tar kontakter. | |
| GiraffOlle | 2008-08-29 11:31 | |
![]() | Jag tog studenten och fick just slut på sommarjobb, men jag har ledsagarjobb 40h/månad + lite extra jobb på sommarjobbet. Men har bara gått någon dag hittils. Men blir mest tv-spel, film och beta :) Känns som man fått sommarlov igen, fast vet inte hur länge jag skulle vilja ha det. | |
| HärligaHanna | 2008-08-29 11:33 | |
![]() | Känner igen mig amiable! Jag är mammaledig och arbetslös. Har visserligen fullt upp med sonen, men man blir ändå otroligt försoffad. Egentligen finns det en massa saker att göra här hemma, men det blir mycket "det kan jag göra imorgon.....". Har börjat söka jobb nu men det är inte lätt! Och då jobbar jag ändå inom vården, där man kan tycka att det ska finnas nåt :) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-29 11:33 | |
![]() | När man är arbetslös kan man passa på att jobba ideellt. Det brukar iaf få mig att känna mig mindre som en "samhällsparasit", vilket kan vara bra för psyket. Annars gör jag ingenting hälsosamt, tyvärr. | |
| Sotfinger | 2008-08-29 11:37 | |
![]() | Ja, om jag hade a-kassa så att jag inte behövde bekymra sej för pengarna, då skulle jag absolut jobba som volontär t ex med läxläsning för skolungdomar. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-29 11:40 | |
![]() | Jag har ingen atbetslöshetsersättning heller sotfinger, bekymra mig för pengar är mitt huvudintresse... :) | |
| Sotfinger | 2008-08-29 11:53 | |
![]() | :-) | |
| mofo0919 | 2008-08-29 11:55 | |
![]() | Poker, betapet, motion, film och serier. Sen söker man ju ett o annat jobb oxå. | |
| swempa | 2008-08-29 12:03 | |
![]() | är också arbetslös spelar mycket beta men man får ju se till o gå ut o gå mellan varven o sen träffa polarna på kvällarna annars blir man nog lätt försoffad | |
| gic - Ej medlem längre | 2008-08-29 12:41 | |
![]() | prova och se dig själv som Arbetsfri istället. Det är stor skillnad i att uppleva ledigheten som ett problem eller som en möjlighet. Jag har själv endast jobbat 9 månader på 5 1/2 år varav jag har levt på egna pengar utanför systemet 90% av tiden och jag vill säga att mycket spelar roll huruvida man känner sig fri eller inte i det hela. | |
| IF Elfsborg - Ej medlem längre | 2008-08-29 12:46 | |
![]() | Lägga mig kring 03, sova, vakna 12, spela betapet, äta, spela betapet, spela ännu mer betapet, äta lite igen, spela betapet, lägga mig kring 03, sova, spela betapet... ;) Vissa dagar ser dock lite annorlunda ut som tur är | |
| Vargen76 | 2008-08-29 12:56 | |
![]() | Ur "Långtråkighetens filosofi" Några vänner till Johann Georg Hamann hade kritiserat honom för att vara en slöfock, svarade han att det är lätt att arbeta men det är verkligt krävande att vara genuint lat | |