Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 509

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hayabusa2008-08-29 12:43
Antal inlägg: 107

Importera alkohol via Systembolaget ??
Jag har hittade ett väldigt gott vin när jag var i Prag för några år sedan och det kostar typ 40 kr flaskan där. Mailade Systembolaget om dom kunde importera några flaskor och det kunde dom men då var priset 160 kr flaskan och jag var tvungen att köpa 6 st. Finns det någon annan som improterar billigare för Systembolaget är ju inte billiga ?

basknas2008-08-29 12:48
Antal inlägg: 37

väldigt svårt att tro det, till restauranger finns det ju en hel del vinimportörer men för dig som privatperson kan det nog vara lite svårt.

Vikage2008-08-29 12:50
Antal inlägg: 579

Är du privatimportör så är systemet det enda som gäller. Finns säkert på olaglig väg men ska du handla lagligt så är systemet de enda som har rätt att sälja till privatpersoner

hemliga anna2008-08-29 12:50
Antal inlägg: 626

inte lagligt tror jag

Mr_Betapet2008-08-29 12:53
Antal inlägg: 64

Vad heter vinet?

lisatheman2008-08-29 12:55
Antal inlägg: 271

Systembolaget har ju monopol så om du inte köper hos dom eller utomlands så blir det ju olagligt..
När vi var på mallis hittade vi ett grymt vin, men det hade inte bolaget på sin importlista.. Så var glad att dom har det.. :P
Bästa är kanske att åka tillbaka och köpa med sig lite.. Gjorde vi.

hayabusa2008-08-29 13:12

Bohemia sect heter det, det är nästan godare än Asti Cinzano. Helt klart den bästa bubbeldrycken =)

Mr_Betapet2008-08-29 13:27
Antal inlägg: 64

hehe låter lovande:) lägger det på minnet till kommande pragresa. Tack!

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-08-29 13:57
Antal inlägg: 4127

Är det inte så att om det är tillräckligt stor efterfrågan och medgörlig importansvarig så kan det gå att få systembolaget att köpa in vissa saker. Om jag vore du skulle jag prova att be alla dina vänner gå ner till närmsta systembolag och fråga efter det där vinet. Tillslut måste de fatta vinken. Jag vet iaf att jag och några vänner lyckades med en liknande grej angående en öl. Kan hända att den redan fanns någon annanstans i Sverige då iofs...

hayabusa2008-08-29 17:15

Fan detta jälva stränga Sverige med alla dessa regler, jag säger bara :Släpp alkoholen fri till matvaruaffärerna så systembolaget går under. Det är för jävligt att dom ska ha monopolet på alkohol. Vi är ju trots allt med i Eu och dom andra länderna har inte det såhär pissigt.

Boxplay - Ej medlem längre2008-08-29 17:22
Antal inlägg: 74

Tyvärr funkar det inte som du beskriver Stilig_karl. Det är svårt att få in nya saker i sortimentet.

Jag tycker att Systembolaget är en bra inrättning. Bättre sortiment är svårt att finna utomlands. Bolaget kan ju fixa det mesta dessutom. Jag har varit i väldigt många länder så jag har en del att jämföra med. Prisnivån är inte särskilt hög heller på bra viner. På strarkspriten däremot så är skatten väl hög.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?