Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 547

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sa fröken - Ej medlem längre2008-08-31 21:44
Antal inlägg: 353

Lyft för spelandet!?
Tråden togs bort (förhastat) en gång, nya tag:

Är du gammal köksbordsscrabblare? Funderar du på att skaffa dig en uppsättning av sällskapsspelet eller har du nån i familje- eller vänkretsen som gillar att skramla runt i brickpåsen? Då kommer dessa www.tilefish.co.uk/p...ot iles.php alldeles säkert bli ett uppskattat tillskott i spelutrustningen.

Ja, men... vad gör man med tävlingsbrickor om man inte tävlar, vanliga duger väl lika bra?

Tja, har man inte testat denhär typen av brickor så är skillnaden kanske inte så uppenbar. Även om man inte sitter mer än vid köksbordet och lirar blir spelandet snäppet mer spännande i o m att man inte kan känna när man tar i en blank ur påsen. Och är man själv av den typen som suktar efter de blanka är det ju verkligen en chans man vill ta ifrån sin motståndare, vem det vara månde... =D

Och nu finns det ett sällsynt tillfälle att komma över en påse släta tävlingsbrickor! Till det facila priset av 120:- får du en påse av skönheterna (de ljusgula, närmare bestämt).

Läs mer om brickanskaffningen här: www.scrabbleforbunde...37 13#23713

Och nej, det finns ingen tid att fundera på saken, det bara att slå till! =D

illiterate - Ej medlem längre2008-08-31 21:45
Antal inlägg: 6521

Varför togs tråden bort förut? För att reklam inte tillåts?

sa fröken - Ej medlem längre2008-08-31 21:48

oh no..! =( länkarna funkade inte i coypaste... såhär ska det stå:

Är du gammal köksbordsscrabblare? Funderar du på att skaffa dig en uppsättning av sällskapsspelet eller har du nån i familje- eller vänkretsen som gillar att skramla runt i brickpåsen? Då kommer dessa www.tilefish.co.uk/p...ot iles.php alldeles säkert bli ett uppskattat tillskott i spelutrustningen.

Ja, men... vad gör man med tävlingsbrickor om man inte tävlar, vanliga duger väl lika bra?

Tja, har man inte testat denhär typen av brickor så är skillnaden kanske inte så uppenbar. Även om man inte sitter mer än vid köksbordet och lirar blir spelandet snäppet mer spännande i o m att man inte kan känna när man tar i en blank ur påsen. Och är man själv av den typen som suktar efter de blanka är det ju verkligen en chans man vill ta ifrån sin motståndare, vem det vara månde...

Och nu finns den sällsynta chansen att komma över en påse släta tävlingsbrickor! Till det facila priset av 120:- får du en påse av skönheterna (de ljusgula, närmare bestämt).

Läs mer om brickanskaffningen här: www.scrabbleforbunde...av ling=230

Och nej, det finns ingen tid att fundera på saken, det bara att slå till! =D

(hoppas det funkar...)

sa fröken - Ej medlem längre2008-08-31 21:50

Illiterate: ja, men det finns tydligen (ett vettigt) undantag för reklam som är Scrabbleförbundsrelaterat , vilket ju detta, om något, är.

illiterate - Ej medlem längre2008-08-31 21:54

Fast det kan ju tänkas att något konkurrerande företag är annonsörer på Betapet.

sa fröken - Ej medlem längre2008-08-31 22:13

Konkurrerande? Jag tror knappast det är aktuellt i det som det här uppropet gäller. Ville bara nå ut info till en eventuellt något vidare krets än de som frekvent läser Scrabbleförbundets hemsida.

Den som skulle kunna tänkas intressera sig för en påse dylika brickor men vill veta nåt som inte framkommer av informationen här, t ex hur och när man får dem i sin hand samt hur de ska betalas kan ju kasta in sin fråga här eller på förbundets forum.

Det måste inkomma några futtiga påsbeställningar till för att beställningen ska gå vidare till leverantören och vi vill helt enkelt inte ge upp hoppet än fast det börjar vara tajt med tid till tågets avgång...

illiterate - Ej medlem längre2008-08-31 22:15

Nej jag vet inte, det är väl bara att se om den här tråden finns kvar eller inte så får man reda på det. :)

sa fröken - Ej medlem längre2008-08-31 22:56

Jag tror den får stå kvar men det finns risk för att den snart blir inaktuell, dessvärre... dessutom drunknar ju trådar som är nåt annat än fjant för vuxna helt av sig själv snabbare än nån hinner stänga dem :d

sa fröken - Ej medlem längre2008-09-01 09:28

tåget har ännu inte gått - finns några ögonblick tid att hoppa på! =D

_Candid - Ej medlem längre2008-09-01 14:22
Antal inlägg: 2602

Hjälper till att lyfta fram tråden som jag så förhastat plockade bort en stund och plitar ner en beställning själv, brickorna kommer säkert till användning, de blir nötta snabbare än vad spelplanen blir det.
Hoppas ni får ihop till beställningen!

Q-tile - Ej medlem längre2008-09-01 14:25
Antal inlägg: 1319

Beställningen är säkrad, och det går fortfarande bra att beställa brickor. Fram till SM (31/10) eller så långt lagret räcker.

_Candid - Ej medlem längre2008-09-01 14:31
Antal inlägg: 2602

Oh ok, fick för mig att det var en sista sekunden-tråd för att beställningen snart skulle skickas =) Men lika bra att beställningen är gjord innan tråden halkar långt bak i forumet, för då glömmer man säkert av det!

Q-tile - Ej medlem längre2008-09-01 15:20

Det var lite av en sista-sekunden-tråd. Ett visst antal krävdes idag för att beställningen skulle bli av, om jag inte är helt fel ute.
Nu är det antalet uppnått och alla gläds åt de fina brickorna. (Ja, precis alla gläds åt dem.) :-)

sa fröken - Ej medlem längre2008-09-01 16:59

Har Q-tile redan paxat sina två ex..? =D

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om brickuppsättningarna gick åt som smör i solsken senast i samband med inkommande SM där de får premiär. Vore inte muntert att få beskedet "tyvärr, lagret för privat bruk är slut, resten är förbundets" om jag kom på att jag ville skaffa dem först i Gbg; det lär dröja _några_ år innan nästa beställning blir aktuell.
(Ja, jag har släta scrabblebrickor på hjärnan för tillfället...) ;)

Q-tile - Ej medlem längre2008-09-01 17:04

Yes, jag hann gå in och beställa mina två. Jag förutsätter att allt stämmer på anmälningslistan. Nu bräde! ;-)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?