Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| werigo - Ej medlem längre | 2008-08-31 22:21 | |
![]() | Tv-reklam Jag tycker att reklam suger!!!!! Och det suger allra mest när det låter tex "PokerstarsDOTcom"..... Vaddå dot??? Visst begrioer jag vad det betyder,men det känns fruktansvärt onödigt med "dot" när det finns ett alldeles fullödigt o fungerande svenskt ord för det. PUNKT. Det finns fler exempel än detta,lista gärna. Men borde det inte göras uppror mot engelskan inblndning i vårt språk. Blir inte svenskan urholkad? | |
| _abc_ | 2008-08-31 23:03 | |
![]() | Menar du att de pratade SVENSKA i pokerstars-reklamen och sedan sa "pokerstars DOT com"? Jag sätller mig skeptisk till detta nämligen. Jag förstår inte riktigt om du vill att man ska prata om vad man tycker om TV-reklam eller om hur svenska språket håller på att urholkas. Rätt skilda topics där den senare borde tillhöra kategorin "seriöst" kanske. | |
| DennisPlz | 2008-08-31 23:10 | |
![]() | Tips: Kolla inte på teven och slipp både reklam och program som någon annan valt ut åt dig. | |
| Skörbjugg | 2008-08-31 23:26 | |
![]() | Reklam + mute + Text-TV = 5 minuters allmänbildning. | |
| bulimi3 | 2008-09-01 09:26 | |
![]() | De e som werigo säger,dom snackar svenska men säger dot istället för punkt. jag har sett det förr i andra reklamfilmer också,skittrist är det.eller egentligen så låter det ju bara alldeles oerhört dumt abc kan sluta vara skeptisk,för det är faktiskt sant | |
| _abc_ | 2008-09-01 10:04 | |
![]() | Då slutar jag misstro. Såg ett program (med massor av reklamavbrott i sig :o) om hur reklam manipulerar. Där visade det sig att det är jätteutarbetat att t ex tyska reklamer har jätteful och osynkad dubbning för att tittaren ska störa sig på detta och komma ihåg reklamen medvetet och undermedvetet. Kanske har DOT samma effekt, uppenbarligen var det störande iaf. Reklam i övrigt tycker jag är jobbigt ja. Tacka vet jag Canal plus och TV1000 där jag slipper detta. Men då kostar det också. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-10-26 11:21 | |
![]() | Jag måste bara fråga om det är någon som vet men jag har precis sett den där reklamfilmen för ica med den mongoloida praktikanten för andra gången. Och nu när jag går ner på Ica hemmavid så vad har de inte där som går som praktikant? jo så klart en kille med downssyndrom.....är det en tillfällighet eller är det en satsning från ICA i stort att ha sådana praktikanter? Jag blev i alla fall häpnadsfull och kände mig som en del i den där reklamen. Till råga på allt så har jag i en annan icabutik sett en anställd som på pricken liknar en av de stadiga rollkaraktärerna, man undrar ju vad som pågår egentligen....... | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-10-26 11:26 | |
![]() | Framgångsrik reklam bygger ju inte sällan på att bygga in något som "stör" så att tittaren minns reklamen. Ett ologiskt "dot" är väl perfekt, men minns för all del "ägg och hjärna/gärna på vita kläder" eller taskigt dubbade Vicks-blåreklamer som man minns just på grund av att de kändes så "B". Reklammakarna är inte dummare än att de lärt sig att all uppmärksamhet är bra för försäljningen! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-10-26 11:41 | |
![]() | Ja nu var det ju inte så att det "stör" med en mongoloid kille vare sig i reklamen eller på plats i den verkliga butiken, kanske menar du "stör" som distraherande faktor och på detta sätt reserverar mig från att ha tolkat dig fel. Men jag undrar om det kan vara så att ICA med avsikt har startat något program för att ta in lättare utvecklingsstörda i sin verksamhet? jag fick i alla fall den uppfattningen nu i morse. Ps, jag har kommit på det! ICA är egentligen CIAs förtäckta spionorganisation, snacka om en bred bas för informationsinhämtnig från det svensa folket........ds. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-10-26 11:47 | |
![]() | Risotto, jag menade störa i bemärkelsen irritera, däremot så var inte mitt inlägg ett direkt svar på ditt så du tolkade helt enkelt in för mycket där! | |
| micro113 | 2009-10-26 12:00 | |
![]() | Risotto Just ICA:s grej med killen med DS tycker jag är bra -- i synnerhet efter att ha hört killens egen motivering "det är bra om vi syns" -- för den håller jag med om. Jag hoppas du har rätt och att de startat ett sådant projekt som du talar om - det skulle glädja mig mycket, det behövs. | |
| Hyperspace - Ej medlem längre | 2009-10-26 12:01 | |
![]() | Risotto, det var icke en tillfällighet. www.ica.se/FrontServ...id =1611120 | |
| micro113 | 2009-10-26 12:09 | |
![]() | Härligt att se -- som sagt var, det gläder mig mycket -- ett bra initativ. Nu är jag glad över att de är min huvudsakliga handlare. :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-10-26 12:51 | |
![]() | Hyperspace, tack för den givande informationen som också gjorde mig glad. Får jag be dig att även posta denna länk i tråden SD i seriöst? jag tror att den har ett värde där. Att jag inte gör det själv är för att jag inte vill ta din information ur händerna på dig och ta åt mig äran av att ha stått för den. Jag ska handla mer på ICA i fortsättningen, det är lite längre att gå men då vinner jag motion istället. Detta i samverkan med att Konsum hemma är allt annat än bra ger bara ett alternativ att handla hos. | |
| Hyperspace - Ej medlem längre | 2009-10-26 12:54 | |
![]() | Det är inte min infornation. Det är ICA:s. Länka på, du. :-) | |