Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 688 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Helröret | 2008-09-02 13:22 | |
![]() | Sahlgrenska metoden. Är inne på min tredje dag, inte för viktminskning utan mer för att rena kroppen. Börjar kännas lite tungt med soppan nu!! Någon annan som testat? | |
Amiable | 2008-09-02 13:29 | |
![]() | Kan du beskriva mer i detalj vad 'Sahlgrenska metoden' är för något? *nyfiken* Har aldrig hört talas om den. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-02 13:40 | |
![]() | Kålsoppa tror jag, testa den en gång när jag var ca 22. Jag tappade visserligen en del vikt men utöver det så mådde jag illa och pruttade så det borde räckt för en livstid... =S | |
Helröret | 2008-09-02 13:42 | |
![]() | En reningskur och viktminskingmetod. Du går ner ca 5 kg på fem dagar. Flera i familjen har testat den och den funkar. Du äter i princip bara grönsakssoppa i fem dagar, med lite avstik som kaffe den tredje dagen osv. | |
Helröret | 2008-09-02 13:43 | |
![]() | Har receptet om någon är sugen! Men man mår ganska illa... | |
grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-02 13:47 | |
![]() | Man blir förvånad första dagen av hur okej den luktar, och att den faktiskt smakar ganska bra. Men tänk er dag 5 kl: 07:00 när du stiger upp på morgonen och ska käka din "goda" kålsoppa igen... hehe (urk) | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-02 13:49 | |
![]() | Skriv gärna receptet på soppan här! Jag googlade sahlgrenska metoden och det stod att man skulle äta bara bananer+kaffe en dag, bara ananas+kaffe en dag, mycket fisk eller räkor en dag osv. Så ensidig diet tror jag inte funkar om man ska jobba och leva normalt. Dessutom går man nog upp såna förlorade kilon ganska snabbt men kanske några dagar som rening av kropen då. Grönsakssoppa gillar då jag, så tar tacksamt emot recept. | |
Amiable | 2008-09-02 13:51 | |
![]() | Helröret: skicka receptet till mig, kan vara intressant... grönöga: jo det är ju klart, vet i fanken om jag skulle klara det! :O | |
akarelius | 2008-09-02 17:26 | |
![]() | Jag ska även jag pröva på den snart, men kålsoppa vet jag väl inte riktigt om det är. Kallas även för "sjukhusdieten", i soppan ingår nudlar, kyckling, grönsaker m.m Man får även äta biff m.m vissa dagar. Flera på jobbet har gjort detta och gått ner mellan 5-7 kilo på en vecka. Så jag ska prova på det jag med! :) googla på sjukhusdieten så finner ni säkert receptet! | |
frvib | 2008-09-02 18:30 | |
![]() | Jag vill starkt avråda från den här dieten. För det första är det inte alls Sahlgrenska som har kommit på det här upplägget, utan någon bluffmakare som har tagit namnet för att det ska verka seriöst. Det som gör att man på kort sikt går ner i vikt med den här metoden är att kroppen förbrukar glykogen. Och glykogen är vätskebindande, så det mesta av viktnedgången kommer att komma från mindre vätska i kroppen. Dessutom kommer man att förlora en massa muskelprotein (och således bli svagare) och ämnesomsättningen kommer att gå i botten. Detta kommer också att göra att man på lite längre sikt blir fetare. Hela upplägget är hälsovidrigt och kroppen absolut inte att bli renare av att följa ett sådant kostprokram. | |
sjutusan | 2008-09-02 19:00 | |
![]() | Har genomlidit den, korkad som jag är. Har aldrig mått sämre, magen upp och ner, och gick upp mer än jag gått ner när jag väl avslutat kuren. | |
Helröret | 2008-09-02 21:58 | |
![]() | Det är inte samma som jag kör just nu. Det ingår inga nudlar eller kyckling.. Vi fick receptet av en läkare, som jag litar på iallafall. Visst att man går upp något kilo efteråt, men det var ju inte därför jag äter soppa nu.. Det var ett par väldigt "hårda" veckor som ska ut.. | |
Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-02 21:59 | |
![]() | jag har en annan Sahlgrenska där äter man både kött, grönsaker, frukt och till och med ett glas vin o kaka en av dagarna...med en metoden gick jag ner 11 kg på 2 veckor och höll vikten i flera år ! Vill säga att jag mådde bra fast inte dom första dagarna men så är det ju när man ska bryta vanor eller ovanor.. | |