Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 504 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gravitation - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:25 | |
![]() | Forum-mani, vår tids folksjukdom? Varje tid har sin farsot. I digerdödens och kolerans kölvatten kommer nu forum-manin; en sjukdom som genererar orkeslöshet, apati och i sällsynta fall lajvande med fotsid cape, draget svärd och hela köret... Jag har för vana att klicka mig in på forumet åtminstone någon gång per dag. Vissa dagar skriver jag inget alls - andra (som idag) dampar jag loss utan urskiljning... Har noterat att vissa personer återkommer i trådarna dagligen och nästan oberoende av vilka ämnen de behandlar, så jag vänder mig främst till denna forumelit när jag undrar: Vad är det som är så bra med betapets forum? Borde vi inte ha bättre saker för oss än att hänga här? Vad har just NI för förklaring till er forum-mani? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:29 | |
![]() | Redan de gamla grekerna hade forummani. Eller motsvarigheten. Dock slutade det förstås ofta med att de fick dricka gift. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:30 | |
![]() | (Särskilt oönskade forumtroll såsom Sokrates.) | |
| Gravitation - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:31 | |
![]() | Borde vi isåfall inte verka för att vi alla tömmer giftbägaren, så att sjukdomen dör ut? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:32 | |
![]() | Jag kollar in ngn gång i veckan, knappast mani då. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:33 | |
![]() | Jo självklart är det så. Jag har för mig att min läromästare E Solu försökte sig på det en gång i tiden, här i forumet. Men ingen funnes som ville förgifta honom. | |
| Suds McDuff | 2008-09-02 22:33 | |
![]() | Du förväxlar veckor med timmar... ;-) | |
| Gravitation - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:34 | |
![]() | Eh, Trashone, du är ju forumtroll nr 1, vad menar du med "någon gång i veckan"? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:35 | |
![]() | Inte då. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:36 | |
![]() | Vänta, sen när vart jag troll? Mer än trollig frisyr möjligen... | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:39 | |
![]() | trash du är ett väldigt sött troll... och jag är ett med fast det finns grader på trolleriet:D och nog blir man beroende både av forum och spelandet, därför försöker jag själv, periodvis, hålla mig här ifrån faktiskt. ibland lyckas jag , ibland...tja då blir det som det blir men vem bryr sig? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:42 | |
![]() | jag loggar aldrig ut, då behöver jag aldrig logga in... Sokrates är inte helt fel att ta upp i sammanhanget heller, pga mer än en anledning... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:44 | |
![]() | Hade inte spelet funnits här så hade jag inte deltagit i forumet, forumet är ett trevligt komplement och en bonus. Jag gillar det för att det är så stor bredd på forumdeltagare och fictionfamiljemedlemmar: unga och mindre unga, folk från norr till söder, från stad och landsbyggd, människor med olika intressen, tankar och värderingar. Vitt skilda liv sammanstrålar under samma cybertak i roliga, intressanta, tråkiga, irriterande och intetsägande diskussioner och lättsamma spörsmål. I hur många andra sammanhang hittar man det? Ur sånt växer det nya saker, även om det inte är konkret, synligt eller livsnödvändigt. Det är för mig uppenbart att det är något underbart på sitt sätt. Göra bättre saker? Kolla på tv..? ;) | |
| _abc_ | 2008-09-02 22:47 | |
![]() | Jag vet själv min förklaring till det men skulle vilja veta andras skäl till att vilja och kunna spendera så mycket tid här istället för att rädda världen IRL då menar jag. | |
| _abc_ | 2008-09-02 22:49 | |
![]() | För övrigt är jag en sån där "jobbig jävel" IRL som måste filosofera kring varför ekologisk frukt är inplastat, när alla andra skiter i varför det är så. Så jag fick höra av en vän om forumet och här är jag! Det är först efter att jag hängt i forumet som jag insåg att själva spelet är rätt utmanande och kul på sitt sätt. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:50 | |
![]() | Gravitation: Vad är dealen med att kalla andra forummedlemmar för troll? Ett praktiskt exempel på hur man inte ska göra på charmkursen nr 1? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:51 | |
![]() | Själv tycker jag att det är intressant att se andra byta åsikter med varandra. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-02 22:53 | |
![]() | För mig verkar det kvitta vad jag tar mig för. Betapet, forum, msn, youtube, bilder på exotiska sjukdomar... Det är samma internet- eller datorberoende oavsett om jag interagerar med andra i forum eller pysslar med något på egen hand. Det är bildskärmen som drar. Måste börja varje dag med en monitor shower. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-02 23:04 | |
![]() | Tack och lov har jag dock börjat få ont i ryggen, och orkar därför inte sitta vid datorn lika länge numera. | |
| Suds McDuff | 2008-09-02 23:14 | |
![]() | Därför måste du inhandla en ställbar säng så du kan sitta i den med datorn. Eller du kanske är en sån här hardcore computerist som aldrig i livet skulle äga en laptop? | |