Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 539 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:04 | |
![]() | Massor av spindlar Skulle nyss masa mig från soffan till sängen i halvmörker, när jag upptäckte en skugga som föll ganska snabbt från taket. Jag duckade av ren instinkt och tände lampan hastigt...vad FAN var det, tänkte jag? Jo, det var en relativt fet spindel. Jag är inte speciellt rädd för spindlar, så jag slängde ut den överviktige saten från balkongen. Gäspade lite slött och försökte än en gång ta mig till sängen. Men återigen duckar jag innan jag har hunnit ända fram..men denna gång blir jag dessutom lite konfys - eventuellt också lite rädd...för uppe i taket hinner jag räkna till inte mindre än nio spindlar från flugvikt till tungvikt. VAD ÄR DETTA?? Jag har precis flyttat från en lägenhet till en annan och städat och fejat hela dagen - inte en chans att jag kan ha missat så många spindlar i taket. Det är helt omöjligt. Okej, nu har jag farit omkring och mördat ett gäng, men det finns fortfarande släkt och vänner kvar lite här och där. Nu sitter jag i köket och vägrar gå in och lägga mig. Det känns helt omöjligt att sova mitt i spindlarnas nöjesfält. Hela kroppen har "goose bumps" och det kryper överallt som det känns. Är det ngn som vet var spindlarna brukar känna för att bygga bon? Var bör jag börja leta? Jag kan ju inte sitta uppkrupen på en köksstol resten av tiden som jag måste bo här - dessutom måste jag studera, gå på toaletten och äta mat. Men alla dessa saker känns väldigt sekundära just nu. Ngn som varit med om liknande? Jag har aldrig i hela mitt liv sett så många spindlar. Inte ens sammantaget tror jag. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:11 | |
![]() | Det är inget att oroa sig över egentligen. I genomsnitt sväljer man ca åtta spindlar per år i sömnen eller när man äter Marabouchoklad. Hittills har ingen dött av det. | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:12 | |
![]() | Urk, jag kommer knappt kunna sova nu efter att ha läst det här | |
| Felixy | 2008-09-06 01:12 | |
![]() | ill > haha fy fan vad äckligt tyst =) | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:12 | |
![]() | Okej, men 8 per år kan jag leva med - tom i magsäcken..det är 9 st över sängen samtidigt som känns problematiskt. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:13 | |
![]() | Hehe tröstande/lugnande tal är nog inte en av mina specialiteter tyvärr :( | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:14 | |
![]() | Ett tips är att dammsuga upp dem, det brukar jag göra. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:17 | |
![]() | :) Jag är rätt lugn. Jag har flygfobi - men inte spindelfobi, så jag behöver väl egentligen inte ngt tröstande...mer kanske tips på var de jäklarna kan ha byggt sitt bo? För ngnstans måste det ju finnas. Alla ser ut att "höra ihop" på så sätt att de liknar varandra, bortsett från storlekarna. Det känns lite otrevligt för mig just nu :( | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:18 | |
![]() | Mitt i natten i lägenhet? Tror att jag får fler grannar på sovrumsgolvet än spindlar i taket i så fall... Imorgon ska jag dammsuga - men de måste ha en lägenhet här hos mig...Den vill jag hitta NU! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:18 | |
![]() | Men spindlar är egentligen bra, för de håller andra insekter borta. Om du listar ut vad spindlar gillar att äta (förutom andra insekter) kan du ställa fram lite lockbete någonstans långt från din säng, så kryper de nog dit under natten. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:20 | |
![]() | Okej, ngn som vet vad de äter då? Jag går gärna ut och shoppar en trerätters för att ställa på rimligt avstånd från sängen, bara jag vet vad de vill käka. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:20 | |
![]() | Det var nog inte nåt bra förslag iofs. Spindlar sitter oftast still och väntar tills maten kommer till dem. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:22 | |
![]() | Hehe.. ni skulle veta vad det är för andra insekter man äter också... Men spindlar är ju inga "skadedjur" iaf, det är ju inte så att det är tecken på att det är skitigt eller något. Antagligen har det kläckts massa ungar någonstans... googlade lite på "spindelbon" verkar finnas folk med liknande problem, men i trädgården främst. Hoppas du kan somna iaf.. det måste jag iaf. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:23 | |
![]() | Bor du längst upp i ditt hus? Om de sitter i taket kanske de kommer in utifrån genom någon ventil eller dyl, eller har sitt bo i skorsten/ventilationsgång ... | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:24 | |
![]() | Hahaha...jag går på vad som helst just nu. Så säg inget som kan leda till att jag står och handmatar dem en och en resten av natten :D Jag vill faktiskt hemskt gärna sova. Tänkte först lägga mig i badkaret och slumra - men kom på att jag sett ngn film där de kryper upp från avlopp..så det går inte heller :( | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:26 | |
![]() | Det du kan göra är att tejpa för din mun med silvertejp, och sen sätta något slags myggnät över näsan, och lägga dig i badkaret och sova. Då borde du vara relativt säker. Sen får du hoppas att ingen kommer och undrar. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 01:27 | |
![]() | Bor högt men inte högst. Ja, de måste nästan komma utifrån - för jag kan ju inte ha missat dem när jag städade idag. Jag menar en hel hoper klättrande svarta spindlar på vitt tak är ju svårt att missa kan jag tycka. | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-09-06 02:03 | |
![]() | De är nog bara på studiebesök. Nät och hål i marken börjar kännas lite omodernt så de går in i nyinflyttades lägenheter och studerar hur människor inreder sina bon. En mer seriös förklaring är nog att ditt idoga fejande har skrämt upp dem från sina respektive hålor och att taket kändes som en hög och bra plats att fly till. Slutar du alltså bara att städa och hälla såpvatten i hörnorna så upphör nog problemet. Men du ska nog ändå kanske sova i badkaret några nätter för säkerhets skull! | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-06 02:14 | |
![]() | Du menar att de ska få bo kvar i hörnen alltså? Jag har fortfarande inte tagit mig till sängen, kollade läget för en stund sedan och räknade iaf till 5 st...så de verkar inte vilja försvinna utan kamp iaf :( Jag är så sjukt trött att jag snart börjar tramsa och gråta samtidigt. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-06 02:36 | |
![]() | Gör de något, eller sitter de bara still? I så fall kan du väl bara låta dem sitta ett tag tills de dör. | |