Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 818 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2008-09-07 15:26 | |
![]() | Hallgolv Ja, jag har nu beslutat mig för att jag är lite hjälplös och behöver en del synpunkter. Detta går himla bra.. *suckar* Vi har inget hallgolv! Det är uppbrutet eftersom det ska läggas in golvvärme. I denna stund börjar det sakta men säkert hamna ett par skivor på plats, men så kommer funderingen: VAD ska ligga ovanpå??? Väggarna är vita där uppe och sen ska enkel ljusgrå träpanel upp på nedre halvan av väggen. Taket är utbytt till vita plattor... Innanför dörren har jag en fantasi om mörkgrått klinkers.. men sen då??? Resten av golvet??? Det går inte med klinkers (har försökt, men nej).. Ska det bli en plastmatta eller klickgolv?? Vilken färg? Och ja, naturligtvis har jag börjat i rätt ände och bryter upp golvet första och sedan funderar på vad som ska ligga där.... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-07 15:34 | |
![]() | Absolut ingen plastmatta. Ve och fasa. Trä? Vanliga såna där snygga bitar som man lägger dit själv? | |
| Snurt | 2008-09-07 15:36 | |
![]() | Om du lägger in trägolv så ta något hårt. Ek eller lönn eller aruba eller vad det heter det mörka. Grått är omodernt om 3 år igen. Underhållsfritt och tidlöst är tipset. | |
| Tess 08 | 2008-09-07 15:36 | |
![]() | Jag vill helst ha ett klickgolv... Tror dessutom det blir snyggast i denna typ av hall. Dock tycker ungefär ALLA att dom har bäst åsikter och med några föräldrar, grannar och kompisar så blir det lite mycket... | |
| fpsorknet | 2008-09-07 15:37 | |
![]() | Hur stor är hallen? Själv har jag lagt in klickgolv som ser ut som grå/svart sten. Frågan är dock hur klickgolv funkar med golvvärme. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-09-07 15:37 | |
![]() | Är också inne på trägolv. Tarkett är så hårt och låter som bara den när man går på det......Nej kör på trä..kanske inte furu då eftersom det är ganska mjukt. | |
| Tess 08 | 2008-09-07 15:39 | |
![]() | Sorkis. Det ska funka sa dom.. men det måste vara minst 8 mm tjockt. Det har varit en mindre hall samt en korridor, men nu är väggen mellan borttagen så hallen är ca 10kvm samt en del av korridoren kvar på ca 5-6kvm... | |
| veasel | 2008-09-07 16:02 | |
![]() | Marmoleum klickgolv i linoleum från Forbo som du lägger i rutor. Lättskött och underbart att gå på. Vet inte om det fungerar till golvvärme, kolla det. tv.ikea.se/interior_..._m edia/322 Så ser mitt köksgolv ut, ljusgrått och mörkgrått. Borde passa fin-fint mot det vita och grå i din hall. | |
| veasel | 2008-09-07 16:02 | |
![]() | bygger knappt 10 mm. | |
| rispåse | 2008-09-07 16:14 | |
![]() | Annars är det skitsnyggt med sten o sen göra inlägg här o där med oljad ek. | |
| Tess 08 | 2008-09-07 16:17 | |
![]() | Kan pga reglar inte ha klinkers/sten på annat ställe än innanför dörren... Har nu hittat lite golv. Ett klick i ek med intrycket av att vara oljat ett jättemörkt som också var lite åt det mattare hållet och ett svart som var urfint men samtidigt vansinnigt dyrt | |
| Tess 08 | 2008-09-07 19:32 | |
![]() | HAr i alla fall kommit fram till att det blir klick... ingen plastmatta | |
| Lisaa | 2008-09-07 20:03 | |
![]() | Klinkers innanför dörren är jättepraktiskt, och snyggt! Ang. oljat trägolv, imnsho tycker jag det är skräp. Det är jättesnyggt men opraktiskt. Man måste olja in det rätt ofta i början och sedan en gång per år (jag dammar inte mina böcker en gång om året, ännu mindre tömmer ett helt rum för att olja golvet) och möbler och mattor kan suga upp oljan. Nä, oljat golv kommer inte över min tröskel... | |
| -huggo | 2008-09-07 20:13 | |
![]() | Klickgolv som ser ut som skiffer är snyggt, finns i olika färger | |
| Tess 08 | 2008-09-07 20:21 | |
![]() | Lisaa... golvet var alltså ett vanligt, men lackat med en "sidenmatt" lack som ska ge ett intryck av att vara inoljat... | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-09-07 22:52 | |
![]() | stampat jordgolv är nog det allra enklaste :) Skojar så klart.... Bor man i Nybro så rekomenderar man så klart golv från Kährs...dom har ju massor att välja på ! | |
| Lisaa | 2008-09-10 17:35 | |
![]() | Tess 08, det var rispåse pratade om oljat golv. Vi tittade på en lägenhet förra året som var stylad i bästa tv-stil, inkl nyoljat golv. Mäklaren blev rätt paff när han ringde och undrade om vi ville lägga ett bud när vi påpekade att den blev ju dyrare eftersom vi måste byta ut all parkett... Den (dåligt) stylade lgh vi så småningom köpte har stora klinkerplattor i hallen. Det är snyggt och bra, synd bara att de inte lade in ett styvt underlag över reglarna så att inte fogen spricker. | |