Spelrum
Giraffen28
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 818

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bea_smith2008-09-08 17:48
Antal inlägg: 28

sluta snusa
Jag har en last och de e en dyr sådan också och farlig. jag snusar!! vill verkligen sluta men jag vet inte hur jag ska gå till väga! visst ja kan ju bara skita och gå o köpa men ja har prova den de går ett tag sen börjar ja klättra på väggarna och sen kommer min sambo som också snusar och säger ska vi gå o köpa snus? har har ingen plan på och sluta säger han.. så när de e slutet på månden så väljer vi i ställe för o köpa mat köpa oss snus och de funkar inte för ekomomin är usel nu och ja känner mej usel som snusar.. så har nån nått bra tips så skulle ja bli jätte glad..

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-09-08 18:04
Antal inlägg: 4127

Har lite tips:

Om man vill trappa ner så kan man ta varannan nikotinfri snus. Att bara snusa nikotinfria är nämligen värdelöst som du säkert redan vet...

Det andra är att köpa nikotintuggumin, starka sådan, tugga ett par gånger och ha det sedan under läppen. Det fungerar bäst av det jag provat.

Om du är en av dem som tycker att snus och kaffe är en ypperlig kombination; sluta dricka kaffe.

Lycka till :)

bea_smith2008-09-08 18:09
Antal inlägg: 28

ja jag provade och sluta snusa med nikotin fria snusar men de va ju ingen höjdare :S jag tror problemet är just de e att när man har tristess så blir de lätt att man stoppar in en underläppen men ja ska prova och köpa nikotin tuggumin och se om de kanske kan hjälpa :)

Silur2008-09-08 18:17
Antal inlägg: 7

Snusar också, men beställer numera mitt snus helt legalt för ca 13:- dosan
Om du vill ha webadressen maila mig(Har för mig att man inte får göra reklam här).

katalias - Ej medlem längre2008-09-08 18:18
Antal inlägg: 2032

När jag var rökare (kedje- till och med) var det enda som funkade att sluta tvärt. Skitjobbigt, men för vissa funkar det helt enkelt inte med tuggumin och plåster. Det bara förlänger pinan. Jag mådde dessutom dåligt av tuggummit.

Tog hjälp av Fishermans Friend, faktiskt. Efter en sån i munnen smakade ciggen ändå inge vidare, så på det sättet kunde jag hålla suget borta de allra värsta stunderna. Vet inte om det funkar på samma vis med snus.

Hoppas du klarar det! Kanske kan bli en morot för sambon också att sluta så småningom.

Amiable2008-09-09 00:12
Antal inlägg: 1365

tror att du behöver _vilja_ egentligen. Precis som när man röker. Jag sitter fast i samma träsk :S
Jag vill inte - alltså kan inte sluta.
Men jag funderar på det iaf. Det är en liten bit på väg. Ska nog göra som Stilig_karl skriver, varva nikotinfritt med vanligt.
Har inte tänkt så långt bara.
Lägg pengarna i en burk av glas(stor) så ser du hur mycket det blir på några månader! Köp nåt annat för det lr roa dig ute för det!
*ska med sluta snusa nu*

Basta - Ej medlem längre2008-09-09 01:00
Antal inlägg: 3528

Har dom verkligen lyckats bevisa att snus är skadligt?

Stilig_karl - Ej medlem längre2008-09-09 01:06
Antal inlägg: 4127

Basta: Både och... Även om de inte hittar direkt orsak och verkan så är det väl inte svårt att föreställa sig att det är skadligt att ha snus i munnen. Det är ju inte rabarber precis... Grejen är ändå att det är iaf självklart ett bättre alternativ än rökning, om man nu ändå vill få i sig sitt nikotin på ett gemytligt sätt.

Amiable2008-09-09 01:06

Basta : spelar det nån roll _egentligen_? Det är en drog och den är onödig, precis som räkning lr annat.
KAn man, vill man sluta så är det bara bra mot hälsan oavsett.

Amiable2008-09-09 01:07

*räkning = rökning

*suck*

Kumicho2008-09-09 01:11
Antal inlägg: 91

min tandläkarte sa åt mig att snusa framför rökning, ett rådjag håller mig till. Svårtr att bryta ett nikotinberoende men har man viljan är det väl bara att kämpa. Vill man verkligen sluta med nåt tror jag personligen att det bara är att sluta rakt av. har själv haft perioder där jag varken drukigt eller snusat under ganska många månader utan att haft ngt verkligt sug efter det. visst det är gott, men det är i slutändan ändå ett eget val.

Nunnelunan2008-09-09 01:17
Antal inlägg: 1172

Eller så börjar du tillverka ditt eget snus! Köp råtobak för drygt 200:-/kg på Limpans i Gävle (kan Googlas). Fukta varje kilo med 1.3 liter saltat vatten och mal i kvarn. Därefter väntar ugnen sammanlagt 6 dygn samt tillsats av pottaska och olja!

Recept finns det gott om på nätet, detta är ett ställe: spotsweden.com/snus-...re cept.htm - tänk bara på att det recepter är på 250 gram tobak.
Kilopriset på det snuset blir en spott i älven jämfört med det du köper färdigt!

Kumicho2008-09-09 01:19

Nunnelunan: låter som en sjukt skön idé men lite väl omständigt.

Nunnelunan2008-09-09 01:26

Jag kör 5 kg råtobak åt gången och fryser in. Funkar utmärkt, men inga gäster tas emot under processveckan :)

Kumicho2008-09-09 01:27

heh, helt förståeligt, kanske värt att testa?

Nunnelunan2008-09-09 01:33

Absolut! Du kommer att ockupera ugnen, så förberedelse gentemot övriga familjemedlemmar krävs även, om sådana finns? Man kan även göra anordningar på annat vis, men jag har valt ugnen!

Kumicho2008-09-09 01:49

familjemedlemmar finns,men inte i min lgh.låter fortfarande lite omständligt, du har ingen länk till nån sida man kan läsa mer på?

Basta - Ej medlem längre2008-09-09 01:50

Tänk vad trevligt om alla forskningsanslag som lagts på att bevisa snusets risker istället satsats på annan forskning.

"Denna tobaksvara kan skada din hälsa och är beroendeframkallande"

Det är vad dom lyckats komma fram till!

Om man bytte ut ordet "tobaksvara" mot "kroppsdel" skulle man kunna tatuera in samma text på var mans penis.

Kumicho2008-09-09 01:51

Basta: Låter som en fin idé. Du kan väl börja?

Basta - Ej medlem längre2008-09-09 01:52

Mycket text liten yta..

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?