Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 20 052 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| johndeere | 2008-09-09 08:01 | |
![]() | En rätt kulbeskrivning av barn Min dotter 7 år sa till mig igårkväll: Mamma vet du varför fåglarna flyger söderut ? Ja sa jag för att dom skall till varmare länder nu när det blir kallt. Nej.. dom orkar inte gå !!! Gud vad jag skrattade då. Har ni något roligt som barn har sakt. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-09-09 08:08 | |
![]() | Min yngste frågade, han var väl en fyra-fem år, vad som hände när mammorna slutade amma. Jag försökte förklara så gott det gick. Då fick jag till svar: Jaha- så du har vin i dina tuttar då^^ :-D | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-09 08:19 | |
![]() | Din dotter har nog fått det om bakfoten. När jag var liten brukade vi svara "För att det är för långt att gå." Antingen har någon lärt henne fel, eller också har hon tänkt fel. Du borde undersöka saken närmare. Men hur som helst är hennes svar helt korrekt. Jag förstår inte varför du skrattade åt henne? | |
| -Sunshine- | 2008-09-09 08:31 | |
![]() | illi: inga barn va?!... Min dotter fick en stor rulle med ritpapper i julklapp när hon var fem. När hon skulle öppna så öppnade hon upptill ( inte efter långsidan) och såg då bara detta snurrade papper...hon började gråta och sa; " men jag har ju inte önskat mig toapapper av tomten!!".... | |
| _abc_ | 2008-09-09 08:38 | |
![]() | Kusinens unge på 7-8 år sa när det serverades Sprite till honom: Tyvärr, jag gillar inte vatten. Jag skrattade så de andra hörde men jag var typ ensam om det. Tänkte, jäklar vilket drygarsle han kommer bli senare i livet. | |
| johndeere | 2008-09-09 08:42 | |
![]() | illiterate: Sättet hon sa det på var rätt kul, antingen skulle hon testa mig, men JAG förstod inte det, varav jag tyckte det var JÄTTEKUL efteråt. Men men tiderna förändras, kanske hela historien har förändras lite, det är ju dock några år emellan er. | |
| Gunna F - Ej medlem längre | 2008-09-09 08:44 | |
![]() | Mitt syskonbarn ...hade varit odygdig en gång, varvid pappan sa - Om du inte skärper dig, KOMMER jag ATT ta I med HÅRDHANDSKARNA ! Då går ungen till hatthyllan å säger: JAhaaa å var har du dom då ??? Hahhahahaa.. den sitter länge i själ och hjärta :) | |
| -Lala-la | 2008-09-09 09:25 | |
![]() | Haha, min dotter sa till mig på skarpen härom dagen. Jag tillrättavisade henne vid frukostborden, något i stil med att; annars fick hon gå in på sitt rum. Varvid hon brister ut: "Då ska jag ge dig tinnitus pappa". | |
| skorpion3 - Ej medlem längre | 2008-09-09 09:27 | |
![]() | Appropå bröst, hehe Min gosse brukar som vanligt hänga med på shoppingrundor. En dag så knallade vi in till H&M. Jag hittade någon topp och skulle in till provrummet. Som i vanlig ordning så står mitt gossebarn vid öppningen i gången och småpratar medans man provar plagg. Bara sådär så tar han högsta ton och frågar: -Mamma varför hänger dina bröst ner? Glad som man blev över frågan så förklarade man att dem INTE alls hänger ner, hehe. Tog ca 10 min, så såg jag ett sött ansikte under skynket. Han stod med huvudet upp o ner och utbrast.. -Men mamma, nu hänger inte dina bröst mer. Massa blickar å rosa kinder på utvägen. ;) | |
| gnill | 2008-09-09 09:37 | |
![]() | Här kommer en: Barnen leker ute i sandlådan, vi mammor fikar inne. Fyraårige kompisen kommer inspringande, jätterädd med skräck i blicken, vänder sig till sin mamma och säger: - Mamma det är en MÖRDARsnigel i sandlådan!! Min son, tre år, kommer efter, jätteglad, skuttande och säger till mig: - Mamma, mamma en lördagssnigel! | |
| misse123 | 2008-09-09 11:42 | |
![]() | Min dotter kanske två år, såg sin pappa naken och frågade, pappa har du en snabel? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-09 12:34 | |
![]() | skorpion, tack för den berättelsen. *skrattar så tårarna sprutar* | |
| boynextdoor | 2008-09-09 18:40 | |
![]() | för några månader sen så pratade vi hemma om att flytta hemifrån för jag skulle flytta igen, varpå min ena lillasyster frågade mamma "är det inte dags för dig att flytta snart, du har ju bott här länge nu" | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2008-09-10 10:30 | |
![]() | Jag och min då femåriga dotter tog en promenad och pratade om allt och inget. Jag och hennes mamma separerade när hon var riktigt liten och jag flaggade för att "pappa kanske träffar någon ny tjej". Det måste ha kommit som en chock för min dotter som (rädd för konkurrensen?) utbrister: "kan du inte skaffa ett husdjur i stället?" | |
| maromessa - Ej medlem längre | 2008-09-10 10:33 | |
![]() | När min yngsta dotter var liten.. runt 1½år så kom hon in till mig när jag höll på med tvätten och sade: -Mamma... -Ja? -Vet du, när jag blir stor ska jag trampa på dig! | |
| Aleu | 2008-09-10 10:41 | |
![]() | johndeere: Det där är en gåta som figurerar bland barn!! Därav illi´s svar. Men visst säger barn helt underbara saker allt som oftast. Jag har inget att bidra just nu, men återkommer kanske senare... | |
| Piaree | 2008-09-10 19:33 | |
![]() | Brorsonen är på dagsutflykt med farmor & farfar i deras sommarstuga som är utan el pga ombyggnation. Farmor förklarar för brorson att de inte kan laga mat,då spisen inte funkar. Brorson blir tyst en stund & sen ser farmor hur hans ögon blir tårfyllda & han utbrister: "Men farmor, vi kan ju inte äta FRYST mat..." | |
| Piaree | 2008-09-10 19:34 | |
![]() | OOPS! Glömde skriva att brorson är fyra år... | |
| annakarineli | 2008-09-10 21:04 | |
![]() | Jobbar med barn och har ett par guldkorn! En 8-årig kille med en rätt så krävande och speciell mamma (en som klagar på att man inte kan redogöra för vart steg just HENNES barn tar under dagen) satt och förklarade släktdrag och hur man kan likna varandra för några andra barn vid matbordet. Han förklarade att man kan se lika ut för att man är tvillingar, syskon eller bara släkt, men att man också kan ha dubbelgångare. "Min dubbelgångare till exempel, det är Harry Potter" (Alldeles sant). Sen kom han på att släktdrag inte bara är hur man ser ut, utan också kan vara hur man är: "Jag till exempel, jag är ju nästan alltid sut -det kan man säga är ett släktdrag!" Nästa kom häromdagen då jag sa till barnen att inte börja leka utan sätta sig och titta i en bok medan jag dukade bordet, eftersom vi strax skulle sätta oss. En liten kille börjar ändå pilla på leksakerna och jag upprepar mig varpå han säger "Men jag leker bara på låtsas!" Underbart! Då kan man inte annat än bli tyst och le! :o) | |
| annakarineli | 2008-09-10 21:04 | |
![]() | *sur | |