Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
41
Inloggade83
Mobilspel
Pågående19 866

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hayabusa2008-09-12 19:47
Antal inlägg: 107

APPCRASH Windows vista
Detta händer rätt ofta när man ska tex installera ett spel, det gör så att internet hänger sig etc. Så fort det är något som strular med datan står det Appcrash i problemloggen. Vad kan jag göra åt detta ?

dudeniro - Ej medlem längre2008-09-12 19:50
Antal inlägg: 6214

Inte apcrasch?! ;)

Vista suger, och en del programtillverkare har inte brytt sig om att åstadkomma kompabilitet med vista. I USA har datortillverkarna fått Windows att gå med på att fortsätta leverera XP i nya datorer, eftersom vista orsakar så mycket problem.

Anyway, man måste ju gilla läget. Se till att ha laddat hem alla tillgängliga vista-uppdateringar.

Det kan ju också vara något bakomliggande som orsakar krascherna. Lite felsökning kanske skulle behövas? Ta bort allt "externt" från datorn (hårddiskar? trådlösa tangentbord? USB-prylar?) och se om datorn beter sig annorlunda.

Ungefär så långt sträcker sig min kompetens på området.

pensionären2008-09-12 21:44
Antal inlägg: 258

Kan det bero på olika Vistaprogramvara? har en vän som alltid har problem med Vista Basic, själv har jag Vista premium och har aldrig problem, frågar om någon känner till det?

dudeniro - Ej medlem längre2008-09-12 22:01

det är mojligt att det är basic som har mer problem. Jag har home premium också och har åtminstone koll på vad som inte fungerar...en forvisso ganska deprimerande lista:
-gamla webbkameran
-mitt statistikbehandlingsprogr am
-min externa hårddisk
-nyare drivrutiner för trådlöst nätverkskort

Ganska tragiskt, inte sant?`

Xpose - Ej medlem längre2008-09-12 22:02
Antal inlägg: 125

en anledning till att jag fortfarande kör på XP

dudeniro - Ej medlem längre2008-09-12 22:05

det är klokt det. jag tog en rövare och köpte dator i usa när de släppte vista, eftersom lockpriserna var oerhört bra. På det stora hela fungerar det ok, men stundom frustrerande och... jag skulle inte göra om det.

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-09-13 00:10
Antal inlägg: 1161

När MS släpper nya OS brukar jag väntar minst 1år efter release.
Jag glömmer inte när mitt SimCity3000 sluta funka pga XP.
Jag la dyra slantar på spelet för att åtnjuta många timmar med det.
Så jag blev grymt besviken. Det är så jävla kass.
Nya Os är bara kommersiella trick för att tvinga oss konsumenter att köpa nytt. I grund o botten är det samma operativsystem bara skalet som är nytt o sen lägger man in kod som gör att saker slutar fungera.
typ rootkits, spyware, alexa mm skit

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?