Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gilena | 2008-09-14 10:35 | |
![]() | Kan man rädda en avbruten orkidéstängel? Min vackra orkidé som blommat i flera olika omgångar men nu vilat ett tag har skjutit en ny stängel med flera blomknoppar på, jag såg fram emot en ny vacker blomning. Tyvärr lyckades jag bryta av stängeln (pucko!!) när jag skulle hjälpa upp stängeln mot en blompinne, så den gick nästan helt av. Finns det en chans att rädda den, någon som vet? Om inte, går det att få den att slå rot i vatten eller jord? Ja, jag borde ju googla detta på andra ställen, men här får man ju så snabba och emellanåt uppfriskande infallsvinklar! | |
| Palini | 2008-09-14 10:43 | |
![]() | Jag tror inte att den går att rädda, men om du fortsätter att vattna och sköta om din orkidé så kommer det oftast upp nya stängler. | |
| y not | 2008-09-14 10:57 | |
![]() | jag tror som Palini, men är den inte helt av skulle jag i alla fall testa att spjäla den med tändstickor och tejp. Att få den att rota sig är nog ingen idé, är däremot blomknopparna i det närmaste utslagna kan det hända att de slår ut i en vas. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-14 11:31 | |
![]() | ja klipp av så kommer en ny | |
| virriga vera | 2008-09-14 12:02 | |
![]() | Jag har hållit liv i både grenar och stjälkar med hjälp av floratejp, fråga i blomsteraffären om du kan få köpa en bit. Håll ihop snittytorna och tejpa som om du lägger ett förband. Värt att prova, lycka till. | |
| Gilena | 2008-09-14 12:11 | |
![]() | Tack snälla! Jag gillar tejp-idén! Ska nog testa trots allt! Tack för tipsen! | |