Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2008-09-15 22:26 | |
![]() | Metrosexuell Jag vet vad bisexuell, heterosexuell och homosexuell är. Men sista åren har folk börjat svänga sig med uttrycket metrosexuell -- och jag undrar, vad fasicken är det. Logiskt så finns det väl bara man, kvinna eller båda att tända på? Kan någon förklara. | |
| Lill-IT | 2008-09-15 22:28 | |
![]() | En hetro man som gillar att sola solarie, noppa ögonbryn, sminka lite och svänga sig med najsa kläder.. | |
| micro113 | 2008-09-15 22:30 | |
![]() | Fast det finns ju också kvinnor som kallar sig för metrosexuella. Har de missat poängen menar du? | |
| Lill-IT | 2008-09-15 22:32 | |
![]() | Japp:-) Metrosexualitet, subkultur eller livsstil bland heterosexuella män i storstadsområden, där man intresserar sig för estetik och spenderar tid på sitt utseende och livsstil. Ordet, som är en sammanskrivning av metropolit och heterosexuell, myntades 1994 av den brittiske journalisten Mark Simpson. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-15 22:32 | |
![]() | Se det så här Micro, jag tror att metrosexuell är en av stockholmarna accepterad terminologi för deras stil, som av norrlänningar annars brukar kallas för "bögig" ;) ...En trend hos heterosexuella västerländska män som av vissa (framför allt västerländska män som inte hakat på trenden) beskrivs som feminina då de intresserar sig för sådant som traditionellt hört till den kvinnliga (och stereotypt homosexuella) könsrollen, t.ex frisyrer, heminredning, mode och Fame Factory... iq.spray.se/qa/show/...ex uell%3F/ | |
| falafelibröd | 2008-09-15 22:33 | |
![]() | Jag har tänkt typ metro => tunnelbana Hm tunnelbanor finns i storstäder, hur ska man vara för att "vara någon" i en stor stad? Jo modemedveten, hjärndöd och rik. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-15 22:33 | |
![]() | Metrosexualitet är ett manligt fenomen och kvinnor kan icke kalla sig så. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-09-15 22:35 | |
![]() | Nä, fy bubblan för kvinnor som kallar sig metrosexuella. Hur skulle det se ut? Gå omkring i blåkläder, snusa och klia sig i skrevet kanske? Begränsa sina intressen till sport, brudar och bira!? | |
| micro113 | 2008-09-15 22:37 | |
![]() | Okej Tack för klargörandet -- då förstår jag. Metrosexuell är alltså en heterosexuell fjolla -- om man uttrycker det så. Då är fjolla inte menat respektlöst utan som ett uttryck för en feminin man som klär sig och agerar traditionellt kvinnligt. | |
| Lill-IT | 2008-09-15 22:40 | |
![]() | Bra sammanfattning:-) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-15 22:42 | |
![]() | Något obehagligt. | |
| Mouche - Administratör | 2008-09-15 22:45 | |
![]() | Fortsätt gärna diskussionen i denna tråd: www.betapet.se/forum...am p;page=0 | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.