Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-09-18 00:45 | |
![]() | Tråden för oss utan ångest Det börjar bli många trådar om människors depressioner, agorafobi, relationsproblem och panikångestsyndrom nu. För att motverka bilden av betapet som en samlingsplats för bäcksvart ångest öppnas här glättighetstråden - för oss som inte tycker att livet suger. Så, varför har vi inte ångest? Här kommer mina tre punkter: 1. Min son är i ett riktigt charmigt stadium för tillfället. 2. Jobbet är skönt självförverkligande. 3. Bostadslånet är härligt bundet ett par år framöver. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-18 01:15 | |
![]() | o jes! håller med! jag har det bra, det går bra nu en BIFF gav mig sin msn-adress på krogen, plus att han tryckte sina muskler mot mig TROTS att han hade flickvän. Jag antar att det betyder att jag är het fortf trots att jag var 10 år äldre än honom. men det piggar ju alltid opp, speciellt när man inte ens ansträngt sig. vänta lite, vi flyttar den här tråden till "hur fulla är ni nu på en skala" svaret är 8 | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-18 01:17 | |
![]() | lol på mig jag är härlig! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-18 01:26 | |
![]() | Jag håller på dig, JaapConrad och hänger gärna på en positiv tråd. Är mysigt nöjd efter en trevlig kväll och två vuxna barn hemma på besök. De och katten sussar förnöjda nu. Hälsan och ekonomin är fn stabil och jag planerar kommande resor. | |
| micro113 | 2008-09-18 06:18 | |
![]() | Jag har en ovanligt härlig morgon. Igår fyllde jag år, och blev överraskad av äldsta dottern och av två vänner till min man och mig -- jättekul. Om en dryg timme skall jag iväg med en vännina för första gången sedan maj, och träna lite på gym... hon har haft mycket i sommar så vi har inte kunnat träffas.. Härligt att vi kommer igång igen ... med BM brukar jag komma utanför dörren utan ångest -- annars är det bara med maken jag går ut. Så just nu känns dagen ljus och underbar - trots det mulna vädret. | |
| Marie08 | 2008-09-18 06:54 | |
![]() | ryssbrud--- Antingen är du het eller så var han kåt;) Utan ångest är jag... 1. För att jag har fått vara med och se mina barn växa 2. För att jag tycker om mig själv 3. Jag är inte rädd för ångest och negativa känslor:) Sen har jag en lyckokänsla inom mig som gör att jag går omkring och myser... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-18 07:47 | |
![]() | Jag vaknade utan ångest. Men läste sen denna tråd och voila, ångest slog till. Tack. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-09-18 07:56 | |
![]() | Jag har inte förstånd nog att ha ångest. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-09-18 08:29 | |
![]() | <3 Trash | |
| Sotfinger | 2008-09-18 09:00 | |
![]() | Men herregud, det finns väl inget värre än folk som fulla av strålande energi berättar om sina välartade barn, karriärchanser, prunkande rabatter och lyckliga förhållanden. Nej, elände, mörker, död och pina vill man höra om, då förefaller ens egna bekymmer rätt obetydliga plötsligt. | |
| snorklan | 2008-09-18 09:31 | |
![]() | Ingen fara Sot.. den här tråden dör nog snabbt.. jag menar, hur många betapetare verkar sansade, lyckliga och ångestfria? ;) | |
| Suds McDuff | 2008-09-18 09:32 | |
![]() | Det finns, men dom skriver inte i forumet haha | |
| vulcan | 2008-09-18 09:41 | |
![]() | sansad: mindre än somliga kanske tror lycklig: ja absolut när jag ser helheten och låter bli att överfokusera på i grunden mindre väsentliga detaljer ångestfri: ja - i varje fall i betydelsen att sånt som "vad ska jag göra med mitt liv" "hur går det för ungarna när de blir stora" "hur kommer min relation att utveckla sig" "hur ska det gå med miljön" eller "usch att man måste dö en gång" inte tycks vara tillräckliga triggers för att utlösa riktig ångest hos mig. Så måla inte allt i svart nu Snorklan - ta med dig gubben och kom och lira lite på Soft igen istället! :-) | |
| Sotfinger | 2008-09-18 09:41 | |
![]() | Och hur intressanta är ångestfria människor egentligen? Är det inte så, att det är ett liv utan ångest som suger? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-18 10:02 | |
![]() | lol@sot | |
| vulcan | 2008-09-18 10:02 | |
![]() | Sotfinger: Genuint ångestfria människor finns väl inte? I kriser när vår trygghet verkligen hotas konkret så känner vi väl alla mer eller mindre stark ångest? Vad som skiljer är väl hur normaltillståndet ser ut. Om din fråga var allvarligt menad så kan jag väl svara att visst kan det finnas en slags "nerv" och djup hos människor med en grundångest i sin person som gör dem fascinerande. Men folk som är åt andra hållet kan vara intressanta de också. Mina farföräldrar var mycket stora personligheter och jag gillade att umgås med dem redan som ganska liten knatte trots att de inte var så där värst "barntillvända". De var dock motsatser på ångestskalan. Min farfar var en grundtrygg person med fötterna djupt i den skånska mylla han kom ifrån. Intresserad av allt mellan himmel och jord och utrustad med ett häftigt temperament, men i grunden främmande för grubblerier och övertygad om att saker skulle ordna sig till det bästa på något vis. Min farmor - en andragenerationens invandrare enligt dagens definitioner med en blandad europeisk härkomst - var en mycket bildad person med rörligt intellekt. Men också fallen för ångest och oro och storkonsument av sömnmedel. Jag hade alltid ett speciellt förhållande till henne, men jag tycker inte att jag kan säga att hon var mer "intressant" än min farfar sett till helheten, även om han kanske var lättare att begripa sig på som helhet betraktat. | |
| Sotfinger | 2008-09-18 10:09 | |
![]() | Jag förstår och håller med, vulcan. I själva verket tror jag att vetskapen om att den "existentiella ångesten" finns, är en förutsättning för verklig grundtrygghet. | |
| Piaree | 2008-09-18 10:22 | |
![]() | Jag håller med Trash. Gud vilken deprimerande tråd. | |
| FruMuffin | 2008-09-18 10:48 | |
![]() | Jag vet att jag inte får skriva här.... men jag är avundsjuk, jag kan inte minnas när jag inte hade ångest senast.... Jag tycker dock att det är underbart att det finns människor som hittar lyckan i det de har och kan må bra i sig själva och sin tillvaro. | |
| kartoffel | 2008-09-18 10:52 | |
![]() | Eftersom jag själv bär på lycka och ångest samtidigt så får jag väl betrakta mig som normal då. lol@dennatråd. | |