Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-21 00:26 | |
![]() | ungdomars förväntningar på vuxna Vissa ungdomar tror att en vuxen automatiskt ska uppföra sig gott och inte "bråka" eller komma i olag med andra. Vad är det som får dem att tro att när man är vuxen så bråkar man inte eller slår sönder saker, dricker lite för mycket osv. När ska i så fall gränsen för det dras. Om man räknas som vuxen när man fyller 18 år innebär det då att man över en natt ska bete sig "vuxet" såsom att föregå med gott exempel i alla möjliga situationer. Får man inte längre bli förbannat och skälla ut någon etc? Slutar man tillhöra släktet människa vid 18 år enligt ungdomar eller. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-21 00:30 | |
![]() | Det låter som du haft en diskussion med din dotter? | |
| DennisPlz | 2008-09-21 00:32 | |
![]() | Kasta ut dottern/sonen på gatan ett tag, det brukar ge dem perspektiv på sina problem. | |
| zacco | 2008-09-21 00:33 | |
![]() | Har du druckit för mycket och slagit sönder saker? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-21 00:33 | |
![]() | Låt dem även börja röka, det brukar lösa det mesta, lite som kortison, faktiskt. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-21 00:37 | |
![]() | zacco nej..=) Det var en diskussion i main som fick mig att undra över detta. | |
| run-marie | 2008-09-21 00:51 | |
![]() | Gissar att dom tror att allt var annorlunda när vi var ungdomar, men man har väl rätt att bli förbannad över saker både som ungdom och vuxen? Åldern ändrar ju varken temperamentet eller humöret, möjligen har man lättare att behärska sig (borde ha) p g a livserfarenhet kanske? | |
| zacco | 2008-09-21 00:56 | |
![]() | Det var ju tur det :) Hm, jag tror man har väldigt olika förväntningar beroende på sin uppväxt. Föräldrarna står väl ofta modell för den typiska vuxne. Main, är det chatten eller? | |
| Piaree | 2008-09-21 01:11 | |
![]() | Det handlar väl om mognad. När man är "vuxen", förväntas man hantera saker mer moget & rationellt, alltså välja sina slagfält & välja" the higher road". Detta händer ju så klart inte över en natt utan ju mer erfarenhet man drar på sej. Själv har jag mognat under de senaste 2 åren. Jag är 31. Men om vi pratar mamma/dotterförhållande, förvandlas jag genast till trotsig tonåring i en argumentation. Kanske för att mor fortfarande ser mej så & argumenterar på samma sätt hon gjorde under mina tonår. | |