Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kockelikocke | 2008-09-21 18:19 | |
![]() | Rökning MED barn... All rökning är förkastlig men den värsta sortens rökare är de gravida kvinnorna eller mammor som går med barnvagn framför sig och RÖKER.... Eller ni som sitter på altan/balkongen eller värst av allt, under fläkten, med barn runt er.... Eller du som står under busskuren när de regnar och röker trots att de står tio andra bakom dig.... mm mm mm.... Jag bara undrar.... Hur tänker dom??????? /mattias | |
| Cekt | 2008-09-21 18:24 | |
![]() | Jag håller med. Men jag klarar nästan inte folk som röker överhuvudtaget sen jag jobbade på Lungkliniken förra sommaren... Visst, alla har ett fritt val att förstöra sin hälsa precis som de vill men det är inte speciellt kul att dö i lungcancer eller KOL. Och ALLA ångrar sig när det gått så långt men då är det ju lite sent... | |
| floydess | 2008-09-21 18:27 | |
![]() | Instämmer!! Att det fortfarande finns folk som röker i bilen och inne i hemmet... Jag har jätte ont av rök ....alltså mår dåligt av det. | |
| y not | 2008-09-21 18:32 | |
![]() | äh, rökning är faktiskt ofarligare än bilkörning Vi skall vara rädda om de få rökare som fortfarande finns kvar. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-21 18:33 | |
![]() | Och vad baserar du det på? | |
| y not | 2008-09-21 18:36 | |
![]() | avgasernas påverkningar på människan, bilolyxckornas påverkan på människan, stressens påverkan. Det är nog svårt att komma fram till att bilen är ett mindre ingrepp i mänsklighetens hälsa än vad tobaken är. Men du får gärna försöka om det roar dig. | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 18:43 | |
![]() | y not- du röker nod själv om du säger så. man har ett fritt val att försöra sin hälsa precis som cekt sa. men det är ändå idiotiskt att betala pengar för att dö i förtid. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 18:47 | |
![]() | grejen är ju att när rökarna väl ligger där och är halvdöda så kostar det ju oss icke-röckare en ansenlig summa.. jag har verkligen ingen lust att betala för detta! så, fritt fram att röka så länge andra slipper betala för konsekvenserna. | |
| y not | 2008-09-21 18:48 | |
![]() | pingvin är inte det lite väl snabbt dragna slutsatser? Om jag försvarar negrernas rösträtt, förutsätter du då även att jag är färgad? Du tycker alltså biltrafik är idiotiskt | |
| y not | 2008-09-21 18:49 | |
![]() | DILLIGAFF vad är din inställning till alkohol respektive socker? | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 18:50 | |
![]() | y: precis samma. | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 18:51 | |
![]() | y not. nej det skulle jag inte tro. men jag menade det inte som ett påstående. jag skulle skrivit: du röker nod själv om du säger så. eller? förlåt, jag glömde skriva"eller" det var menat som en fråga | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 18:52 | |
![]() | nog* | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-21 18:53 | |
![]() | y not: Jag trodde rökningen ökade. Det må finnas färre rökare lokalt men globalt har jag bestämt för mig att den ökar. Om man ska ställa rökning mot bilåkning och alkohol tycker jag alla gamla rökare ska börja röka igen så tobaksbolagen slipper rikta in sig på barn i utvecklingsländer och så kan vi ställa bilarna och låta folk i andra länder gasa på i rättvisans namn. Alkohol kan jag inte komma på något bra användningsområde för alls. | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 18:53 | |
![]() | y not- men precis som du står för att det är ok med rökare, så står jag för att det inte är ok. =) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-21 18:54 | |
![]() | Jag stör mig mest på tobaksbolagen och att de tjänar pengar på att hjälpa folk att bli sjuka. Det är snuskigt på riktigt. | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 18:56 | |
![]() | gariam- håller med dig. och dessutom plockar de inte ens tobaken själv utan låter fattiga barn och vuxna i fattiga länder göra det. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:00 | |
![]() | g: låt oss utgå från att varje människa har en fri vilja, tobaksbolagen erbjuder bara en produkt. hade bara folk rökt på med måtta så.. jag själv kan tycka att det är trevligt att bolma på en cigarr ett par ggr om året. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:00 | |
![]() | bolma, puffa.. whatever! :) | |
| floydess | 2008-09-21 19:03 | |
![]() | Alltså min farsa dog pga rökning.....förutom att det är farligt så luktar det skit illa och jag vill slippa andas in den skiten....arrogantare människor än de (flesta) som röker finns inte...tar sig friheten att blåsa skiten runtom sig vart dom än är och askan flyger runt....tar ingen hänsyn och vad gör dom när de skall fimpa...jo slänger skiten på marken , på sandstränderna , gatorna ja överallt.... det här kan man inte jämföra med bilavgaser hallåååå | |