Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 20 052 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pensionären | 2008-09-24 14:43 | |
![]() | Tvätt, strykning Tänkte jag ville höra med killarna om dom tvättar, stryker sina kläder själv? eller är det typ mamma, flickvän, hustru. Själv är jag av den gamla stamman, fick tyvärr i arv efter min mor, stod just i tvättstugan och funderade varför, hängde makens tröjar på hängare, vek sockarna fint, och tog hand om övrigt tvätt villket jag har gjort dom senaste 45 år?? | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-24 14:48 | |
![]() | Tyvärr, så tvättar och plockar jag med detta, stryker vid behov,, men det sista med stort motsånd,, Bitte | |
| Suds McDuff | 2008-09-24 14:50 | |
![]() | Jag tvättar och stryker själv. Nu bor jag ju själv också, så det kommer naturligt haha. Skulle nog inte vilja att nån annan tvättade mina kläder, gör man det själv så vet man att det blir bra. Eller blir det dåligt så bär man ansvaret själv i alla fall. | |
| Piaree | 2008-09-24 14:52 | |
![]() | Det tog slut med exet delvis pga av att jag blev trött på att smussla med tvättid, då han förväntade sig att jag skulle tvätta hans kläder. På slutet tvättade jag mina kläder i hemlighet & sa att han minsann fick växa upp & lära sig planera saker & ting & det står jag fortfarande för. Karlar ska vara självständiga. Jag blev mammasubstitut på flera sätt, inte minst på det där tjatiga sättet. Hatade mej själv för det, men hur kul är det att leva med en tonåring på 29 år? | |
| kml - Ej medlem längre | 2008-09-24 14:53 | |
![]() | Jag tvättar också själv (ja, jag bor själv). Men hade nog inte velat att någon annan tvättade mina kläder, underkläder/tshirt/strump or går nog bra. | |
| run-marie | 2008-09-24 14:59 | |
![]() | Har 2 söner som både tvättar, handlar, städar och lagar mat. Båda är i fasta förhållanden och de hjälps åt med allt hemma. När de fortfarande bodde hemma så var det jag som som gjorde allt det där utom vika/stryka deras kläder, men dom har tydligen lärt sig att om ett partnerskap ska fungera så måste man hjälpas åt och det är jag riktigt glad över. (De är 41 och 37) | |
| ANDERStG | 2008-09-24 15:13 | |
![]() | Stryker gör man en gång i året. Avvikelser från detta är fjolleri. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-09-24 15:14 | |
![]() | en gång OM året... (flåt kunde inte låta bli) :) | |
| run-marie | 2008-09-24 15:15 | |
![]() | ANDERStG det beror väl lite på vad man jobbar med. Du kanske behöver ha en välstruken skjorta i ditt dagliga arbete och då kan du inte komma i en T-shirt eller skrynklig skjorta. Sen finns det ju extremfall där en del stryker allt, handdukar, lakan, underkläder osv. :) | |
| emmylicious | 2008-09-24 15:17 | |
![]() | När jag var tillsammans med mitt ex så skötte jag tvätt och städning. Han ville hjälpa till men jag lät honom inte för att jag vill göra sånt själv utan att någon annan lägger sig i. Jag skrev att han var mitt ex va? Stryker kläder gör jag aldrig. Det enda som behöver strykas är gardiner. Bor hemma hos mina föräldrar nu och det är jag som sköter det mesta av den "större" städningen, dvs dammsugning, moppning & dammtorkning. mamma och pappa plockar undan småsaker (som jag lämnar efter mig, t. ex. disk) och tvätten är det oftast jag som tar hand om. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-24 15:21 | |
![]() | Svarar för mina söner att de har gjort merparten av tvätt och matlagning i sina förhållanden men hemma hos mig är det min lott till nästan 100%. Det hade kanske varit annorlunda om jag haft mer tålamod med barnens pappa när de var små, för i sina försök blev tvätten så konstig och maten med och inte går det bättre nu. | |
| ANDERStG | 2008-09-24 15:34 | |
![]() | run-marie: Fjollearbete. Jag har behövt skjorta i arbetet fem gånger i år. | |