Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 20 092 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2008-09-26 13:05 | |
![]() | En undersökning för min utbildnings skull Jag pluggar just nu en marknadsföringsutbildning och skulle vara väldigt tacksam om folk här skulle vilja svara på några frågor. Det handlar om hur folk tänker kring en specifik typ av vara och hur man går tillväga för att hitta dom.... Jag har valt vävar, med en lite fokus på trasmattor. Fråga 1: Om du skulle vilja köpa in dig på någon form av vävar, typ TRASMATTOR, LÖPARE, GARDINER, M.M, hur gör du för att hitta det du vill ha? Fråga 2: Om du vill ha en trasmatta vart vänder du dig och hur gör du för att hitta en som passar dig? Fråga 3: Vad spelar störst respektive minst roll vid köp av en väv? (Pris, Kvalitet, Design, Närhet till butik, Möjlighet till att känna på varan) Fråga 4: Namnet "Trasmatta" vad ger det för associationer? Fråga 5: Är du beredd att betala mer för en annan typ av matta än en trasmatta? Tack på förhand/ Guldplate | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-26 13:09 | |
![]() | 1. Läser på med hjälp av internet. 2. Använder internet. 3. Beror väl på vad för typ av väv man köper, vad man ska använda den till, osv? 4. Låter som en riktigt sliten matta. 5. Vafan? :S Jag tror inte det här var mitt område. :S | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-26 13:43 | |
![]() | 1-2: Jag skulle gå till UFF, myrorna, bikupan, frälsningsarmén etc... 3. Pris 4. Något som ligger på ett golv för alla att trampa på 5. Beror väl på hur den ser ut. Färg osv.... Hehe, nu har jag slösat bort 2minuter av mitt liv :P | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-09-26 13:44 | |
![]() | Två minuter till menar du kanske? | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-09-26 13:49 | |
![]() | Såklart... Det är ju inte så att jag är ute och räddar världen annars :) | |
| hotcold | 2008-09-26 14:05 | |
![]() | 1. Kollar nätet och åker till affärer. 2.Åker till affärerna som har trasmattor, kollar blocket och second hand. 3.Störst roll design, minst roll närhet till affären. 4.Lantidyll, hemtrevnad, mamma 5.Japp om det är det som jag vill ha. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-09-26 17:57 | |
![]() | Låter som du jobbar och inte går en utbildning.. | |
| Sotfinger | 2008-09-26 18:10 | |
![]() | 1. Jag åker till butiker som säljer sånt. 2. En trasmatta köper jag av nån som väver själv, nån tant i grannskapet. 3. Beror helt på vilken väv det är 4. Väva, enkel hemtrevnad, återbruk 5. ja | |
| mrperfect | 2008-09-26 19:36 | |
![]() | Fråga 1: Söka på nätet efter affäre som säljer sådant, skulle börja med IKEA och indiska efter som jag älskar barnarbete :( Fråga 2: Tycker detta var samma fråga som 1 så jag svarar ungefär på samma sätt fast jag tar bort den dumma kommentaren på slutet, lagoom är bäst. Fråga 3: Oj det var inte lätt, priset har alltid utslagsrösten, Kvalitet och design betyder mycket, närhet till butik mindre roll och jag skaffar ingenting utan att ha klämt på det först ( kom ihåg det tjejer :) ) (Pris, Kvalitet, Design, Närhet till butik, Möjlighet till att känna på varan) Fråga 4: jag tänker på min moster som gjorde sådana och min kusin som nu äger vävstolen. Fast jag föredrar andra typer av mattor. att mattorna kan luddam fast det kan ju alla mattor så där skulle jag verkligen fundilera på kvaliteten. Fråga 5: Definitivt, har jag inte råd så köper jag ingen utan väntar tills jag har råd. | |
| Mimikryp | 2008-09-26 20:19 | |
![]() | 1. Åker till Ikea. 2. -"- 3. Svårt, men design och pris får nog vara viktigast och närheten till affären minst viktigt. 4. Smala remsor tygrester, gammaldags vävstol och min gamla granne. 5. Hrm, mja. Mjo, men nte just för att det var en annan matta än en trasmatta, men den matta som inte råkar vara en trasmatta kanske passar mig och mina "behov" bättre. Jag skulle alltså även kunna betala mer för en trasmatta om den var snyggare, billigare och bättre än en annan matta som inte var en trasmatta... | |
| Guldplate | 2008-09-26 22:18 | |
![]() | Tack för svaren! =) Kör samma frågor på en annan sajt och börjar få ihop svar som kanske räcker för en sammanställning. Fast är det fler som vill svara så är det bara roligt! :) Till "belugavis": Hade det varit så att jag jobbade så tror jag inte att jag hade valt Betapets forum som det mest lämpade forumet för att sälja eller marknadsföra trasmattor. Det känns som om det borde finnas bättre sidor för sånt! =) | |
| klibaza | 2008-09-26 22:21 | |
![]() | 1. pratar med mamma, hon väver! 2. se ovan! 3.Viktigast är kvalitet och design, minst viktigt närhet till butik 4.Återvinning, sommarkänsla- ny ren matta på nyskurat golv 5. eftersom mamma väver så får jag dom gratis men nog kan jag betala mer för den, det är ju ett hantverk om den är "hemmagjord". Men jag vill ju inte ha trasmattor överallt så behovet styr också lycka till med utbildningen!=) | |
| annienilsson | 2008-09-26 22:31 | |
![]() | 1. Åker till en affär och köper det! Antagligen Ikea eller något annat billigt ställe. 2. Tittar på internet om jag hittar någon som har en "stil" som passar mig, sen åker jag till affären och ber dom om hjälp. 3. Pris och design är viktigast. Minst viktigt är som många andra säget; närhet till butik. 4. Gamla mattor, slitna mattor, sånt som gamla har. haha. nä, jag vet inte faktiskt. men jag förknippar det nog med det (; 5. nja, är den snyggare än trasmattan är det klart jag tar den. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-26 23:01 | |
![]() | 1. Har bekanta som tillverkar dylika saker, så jag frågar dem. 2. Samma som punkt 1. 3. Störst roll: kvalitet, minst roll: design 4. "Hemvävt" 5. Ja | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-26 23:04 | |
![]() | 1. Frågar farmor 2. Se fråga 1. 3. Pris & kvalitet 4. Gammaldags (positivt) 5. Jovars | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-26 23:07 | |
![]() | skaffa dig ett hedersvärt jobb ist;) | |
| imw | 2008-09-26 23:13 | |
![]() | 1. Loppis o second hand 2. Beställer av en kompis som väver 3. Kvalitet/Design och därefter pris 4. Hantverk 5. Tveksamt | |
| Guldplate | 2008-09-28 00:11 | |
![]() | Lejonmix: Vad är ett hedersvärt jobb? Vid sidan om utbildningen så fortsätter jag jobba som personlig assistent, och jag är utbildad svetsare och barnskötare... Det kanske håller min kvar heder lite grann? ;) Marknadsföring är en intressant bransch eftersom den mer eller mindre styr vårt samhälle. Skadar ju inte att ha lite koll på sånt då! ;) | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-09-28 00:40 | |
![]() | Jag tänkte att du jobbade med marknadsundersökningar och att du får betalt per undersökning. I så fall ett bra forum för att få svar utan att behöva jobba för det...:) Men ok nu var det inte så sa du | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-09-28 00:56 | |
![]() | 1. Söker på internet, hemslöjden eller loppisar, beroende på VAD jag söker 2. Mamma har ett lager trasmattor kvar sedan hon vävde. Det övriga beställer jag på typ jotex eller catalog om jag inte hittar det second hand eller på loppisar. 3.1= viktigast....OSV 5=Pris 2=Kvalitet 1=Design 4=Närhet till butik 3=Möjlighet till att känna på varan 4. En trasmatta för mig innehåller många minnen eftersom mamma vävt dom av avlagda kläder och handdukar :) 5. Nej, jag gillar inte dyra mattor. En trasmatta ska vara billig och en "fin" matta dyrare.. En trasmatta ska alla ha råd att köpa! | |