Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 20 092 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Piaree | 2008-09-26 20:22 | |
![]() | Fästingar! Idag var jag ute i skogen & plockade trattkantareller. När jag kom hem hittade jag två fästingar spatserandes på mej & senare två som nästan bitit sig fast. För att inte tala om hundarna som hade tio var i pälsen. HUALIGEN! För några år sen hade jag borrelia & det vill jag INTE råka ut för igen. Någon mer som råkat ut för sjukdom via dessa blodsugande, helt onödiga skadedjur? | |
| Lill-IT | 2008-09-26 20:26 | |
![]() | Känner flera som fått borrelia av fästingar, med bl.a. ansiktsförlamning som följd. | |
| Piaree | 2008-09-26 20:30 | |
![]() | Precis det jag hade. | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2008-09-26 20:37 | |
![]() | Jag har haft borrelia tex ;( Vidirga djur. Hade en som kröp på mig förra veckan och har haft extrem klåda sen dess. | |
| PowerYoga | 2008-09-26 20:48 | |
![]() | Japp, har haft boreliavirus och ett jättefult sår på benet efter bettet. Viruset slog ut alla leder så jag hade jätte ont i hela kroppen, dock klarade jag mig från feber. Det var nog en av mina katter som hade med sig en present hem...de sover ju i sängen ibland, så då är det ju inte så konstigt att de vandrar vidare om de inte har satt sig. | |
| Piaree | 2008-09-26 20:49 | |
![]() | Jag är dessutom allergisk mot fästingbett & har ett som inte läkt på ett år. Kliar som f*n fortfarande. | |
| mrperfect | 2008-09-27 00:04 | |
![]() | Hade det själv en gång, brukar säga att antinge dör man eller så blir man galen. Morsan hade borrelia. Vi klarade det utan men. En kusin samt en f.d arbetskamrat låg på sjukhus i månader med förlamning i ben resp arm. | |
| mrperfect | 2008-09-27 00:06 | |
![]() | Ett tips , om man vet att man gått igenom buskar eller gräs högre än stövlarna så stanna var 100:e meter och tilla på byxbenen, så har jag hittat många fästingar som jag borstat bort. En gång gick jag genom 2 m hög vass, och satte mig vid en sjö, jag hittade 20 st som kröp på mig.. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2008-09-27 00:07 | |
![]() | ett tips är att inte gå i den miljön alls | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-28 15:10 | |
![]() | :( *rysningsfrossaskak* hade flera på mig nu, då hade vi bara varit på heden | |
| boffertomte | 2008-09-29 18:12 | |
![]() | Här i Hbg och NV Skåne är det inte ovanligt att man får fästingar hemma i sin egen trädgård. Man har alltså ingen större nytta av tips om att inte gå i fästingmiljöer. | |
| boffertomte | 2008-09-29 18:16 | |
![]() | De är vidriga, min hund har haft borrelia/erlichia hela sommaren men börjar bli bättre nu (efter 70 dagar på antibiotika). Vi använder myggmedel + spray m eteriska oljor (från zoobutik) för att skydda oss själva, hunden har Frontline + örthalsband - men ingenting hjälper 100%igt och om det vill sig illa räcker det ju med 1 fästingbett - i af för erlichia som smittar omedelbart vid bettillfället. | |
| bitteberg | 2008-09-29 19:51 | |
![]() | usch det låter äckligt med fästingar ! då föredrar jag myggen här i norr och nu när det finns myggfångare :-) så kommer vi inte besväras så mycket av dom | |