Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 20 092 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-09-29 11:01 | |
![]() | Hur många länder känner du inte igen? Som en spinn-off på OneW:s länk i en annan tråd, hur många länder i listan känner du inte igen? sv.wikipedia.org/wik...%C 3%A4nder Jag hittade 5 som jag helt klart inte kände igen och några som var tveksamma. Republiken Transnistrien (stod inte listan men i texten innan) var nog den största nyheten för mig. Ska dock säga att jag det är många av dem som jag aldrig kommit på om ngn bett mig räkna upp världens länder. | |
| OneW | 2008-09-29 12:32 | |
![]() | det var en hel del okända. Tokelauöarna (utomliggande territorium tillhörande Nya Zeeland) tex. Räknas som land???? | |
| micro113 | 2008-09-29 13:24 | |
![]() | Det var många okända för mig -- runt 20 -- så det finns uppenbarligen skäl till att plugga kartan igen. Jag får skylla på att när jag gick i skolan så såg världen annorlunda ut -- och det var färre länder. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-29 13:48 | |
![]() | den där känner jag inte igen | |
| AnnaFlum | 2008-09-29 14:29 | |
![]() | Tokelau är för övrigt de som står för .tk som domän.... | |
| AnnaFlum | 2008-09-29 14:30 | |
![]() | kan rekommendera facebooks world challenge för den som vill lära sig vart i helvitti alla länder egentligen ligger. man tror man vet en del...men det gör man inte | |
| DennisPlz | 2008-09-29 16:29 | |
![]() | "Norge" har jag aldrig hört talas om. Resten är jag grundligt bekant med. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-09-29 23:26 | |
![]() | DennisPlz: Det är inte så konstigt. Norge finns nämligen inte på riktigt. Det är bara en myt sprungen ur gamla legender om ett glatt och konstigt folk som alltid går klädda i koftor och åker skidor utan att fästa hälen. | |