Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade46
Mobilspel
Pågående18 544

Forumkategorier

Användare Inlägg  
bitley - Ej medlem längre2008-09-29 16:35
Antal inlägg: 691

Kärlekssorg
Så var man nere för räkning igen då. Hon säger att hon har tappat känslorna för mig och det kommer inte bli vi igen. Man vet inte hur man ska få ordning på sina dagar när det är så här. Stundtals kommer bara en tryckande smärta i bröstet och så måste man gråta, gråta och gråta. Efter en stund känns det lättare, ett tag, men man är chockerad över situationen ändå och funderar hur man ska gå vidare i livet med dessa bakslag. Känner mig så himla tom just nu. Kommer vara så här ett tag nu inser jag. Det känns hopplöst.

DennisPlz2008-09-29 16:41
Antal inlägg: 4031

När väl det praktiska är ur vägen (villan, bohaget, bilarna, båten, sommarstugan, hunden, katten, papegojan, fadderbarnen) så är det bara att se framåt. Sentimentalitet och nostalgi är idel självbedrägeri och ska därför inte utövas.

Snacka skit om kvinnosläktet med polarna nån vecka, och ge dig sen ut på marknaden igen :)

...eller var originell och gör det på nåt nytt (dvs ditt eget) sätt...

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-29 16:45
Antal inlägg: 31064

"Sentimentalitet och nostalgi är idel självbedrägeri och ska därför inte utövas."
DennisPlz, hur kan du uttala dig så kategoriskt? Är det alltid per definition negativt att blicka bakåt? Vi vet ju ingenting om kvalitén på Bitleys relation, den kanske är väl värd att vara nostalgisk över.

bitley - Ej medlem längre2008-09-29 16:47

Sentimentalitet, nostalgi och saknad snurrar 100% i min skalle just nu, hur skulle man kunna glömma det menar du? Det är som att bilder från den tid vi hade (1,5 år) bara rullar som ett monotont sorgsamt mantra för mitt inre öga.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-29 16:47

Man måste tillåta alla sorters känslor i en separationsprocess, annars kommer bakslaget senare, när förnekelsen sakta släpper greppet...

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-29 16:48

Bitley, jag lider med dig. Ingen tröst, det vet jag, men det gör jag iallafall. :(

TeenOrdis - Ej medlem längre2008-09-29 16:48
Antal inlägg: 172

SylviaPlath, om mellannamn angavs på betaprofilen skulle du se att DennisPlz fullständiga namn är: Dennis Tunnelseende Petterson

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-29 16:52

He he...Det är när man tunnelser som man krisar rejält vart tionde år. (Istället för att vara lite konstant småkrisande - som jag.)

bitley - Ej medlem längre2008-09-29 16:53

Det är rart av dig SP. Jag går väl en promenad och köper cigaretter, den enklaste sortens självmedicinering, eller självbedrägeri. Tänk om det fanns en kärleksakut som kunde pyssla om en när sånt här händer. Jag förutsätter att Betapet har underlaget och låter er lindra min eländiga smärta.

DennisPlz2008-09-29 16:56

Sylvia: Tillbakablickar går inte förhindra, men det ska inte bli en hobby eller en tvångstanke. Det finns så många andra trevliga hobbies och tvångstankar att ägna sig åt. Så länge man *vet* att man lurar sig själv när nostalgiorgien pågår, är man åtminstone på väg mot ett tillfrisknande.

trashone - Ej medlem längre2008-09-29 16:56
Antal inlägg: 18678

Men suck.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-29 16:57

Bitley, det bästa jag kan göra nu är att dela med mig av lite kärleksstrategi: Vill du ha tillbaka henne, kontakta henne inte, böna inte och be om att det skall bli ni. För om du verkar ha gått vidare, blir hon efter ett tag osäker på sitt beslut - medan hon så länge hon vet att du är tillgänglig, kan avstå dig. Därför: Håll masken, även om det inte är din stil att inte vara uppriktig. Vill du verkligen ha tillbaka henne, är det mitt bästa tips.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-29 16:59

Bitley, Nikotin är en bra krycka. Själv började jag med stor påssnus istället för liten (vilket förvisso begränsar skaran potentiella nya pojkvänner, men det struntar jag i.)

Jankster - Ej medlem längre2008-09-29 17:03
Antal inlägg: 656

tänk dig ett par som "kämpat vidare" i ytterligare tjugo år utan att nånsin återfå kärleken på riktigt igen. Hur falskt och tråkigt det måste vara att leva så. Vilket slöseri med liv.

Om kärleken är borta hade du känt av det du med, och kanske hade du tagit diskussionen med henne en månad från nu om inte hon hade gjort det först.

klobba2 - Ej medlem längre2008-09-29 17:05
Antal inlägg: 2332

Love Sucks!!!
När tjejer gör slut med en kille heter det att känslorna Falnat/försvunnit
Men när vi killar gör slut med er tjejer, betyder det bara att vi träffat nån som vi gillar MER..........

DennisPlz2008-09-29 17:05

Förtydligande: Nostalgi är en kronisk sjukdom. En nostalgiker blir aldrig frisk, utan på sin höjd NN (Nykter Nostalgiker). Återfall är mycket vanliga och färska siffror visar att 80-90% av Sveriges befolkning är drabbade.

Om något förtjänar att kallas folksjukdom så är nostalgi just det.

klobba2 - Ej medlem längre2008-09-29 17:10
Antal inlägg: 2332

Instämmer!

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-09-29 17:12

Äsch, nu blir jag less på er..."Falskt", säger Jankster, "nostalgi är en sjukdom", säger DennisPlz... Jag tycker strävsamma gamla par är det finaste som finns. Det är vår tids sjukdom att kärlek är synonymt med våldsam förälskelse - riktig kärlek är något djupare än så. Jagar man vidare till nästa blomma så fort förälskelsen lagt sig, är man dömd att aldrig uppleva kärlek i ordets verkliga betydelse. Kärlek är något som växer med varje kris man går igenom. Sådetså.

micro1132008-09-29 17:15
Antal inlägg: 17540

bitley

Ge dig själv två veckor att försjunka i sorg på... under den tiden kan du sakna, frossa i foton, gråta, matvägra, dricka vin och ringa dina vänner mitt i natten.

Efter två veckor är det dags för lite perspektiv..... och inse att du måste se framåt ... det blir väldigt patetiskt om man går kvar och sörjer ett ett och ett halvårs långt förhållande i tio år framåt....

Tillåt dig under de nästkommande två veckorna att blicka bakåt, men koncentrera dig på det som var dåligt -- var hon petig med maten, surig, lämnade dig på ett skitsätt osv osv...

Bli lite bitter och förbannad helt enkelt ... efter två veckors ältande är det dags att lämna också det stadiet bakom sig.....

Och var smart nog att lägga ner kontakten tills du fått fötterna under dig igen --- det där med att vara vänner är något som möjligen kan komma senare.

trashone - Ej medlem längre2008-09-29 17:16
Antal inlägg: 18678

Vissa kommer aldrig uppleva riktigt kärlek ändå, de är inte mogna nog att inta den känslan. Då är det väl ok att hoppa runt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?