Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 20 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-10-02 14:19 | |
![]() | Tre Kronor i Vancouver 2010 Bara 16 månader kvar nu. Dags att börja fundera på laguttagningen. Har svårt att se att Forsberg, Sundin, Alfredsson och Lidström kommer säcka ihop så pass att de inte får vara med. Foppas status är enda verkliga orosmolnet. Skulle han ta sig dit på en fot och ha en assist per match, som senast, förstärker detta laget. Alfredsson har redan, som den ledare han är, gått ut i pressen och sagt att OS är ett mål för honom. Vad ska vi med ett guld till, kanske nån undrar. Jo, för första gången kanske i svensk idrottshistoria kan tre bra generationer samlas under ett och samma omklädningsrumstak. Vi har gubbarna. Fatta vilken grej för Victor Hedman att få vinna guld med Sudden och Lidström. Sedan har vi stjärnor i "rätt" ålder, Zetterberg, Kronwall, Lundqvist och Sedinarna. De senare två blir bättre och bättre precis som ett gott rödvin. Andra unga blivande stjärnor som kan platsa är Nicklas Bäckström, Patrik Berglund och Jacob Markström. Sedan har vi fått en hel drös av BRA lojala lagspelare som kommer veta sin roll: Tallinder, Kim Johnsson (bäst mot Colorado senast), Douglas Murray, Franzén, Påhlsson och Alfredsson. Öhlund blev ju skadad sist och Kim Johnsson får svårt att tacka nej nu. Kom inte dragandes med Fredrik Sjöström nu till fjärdekedjan, bara för att han kan åka skridskor. Han har likt Bojan Djordjic levt på sin ingånglön ett bra tag nu. Vi kommer ha BRA spelare på varje position. Försvaret ser grymt ut jämfört med senast. Henrik Lundqvist får INTE gå sönder, dock. Laget: (de i parentes är inte givna) Zetterberg - Bäckström - (Hörnqvist) Sedin - Sedin - (Eriksson) (Weinhandl) - Sundin - (Mårtensson) Franzén - Påhlsson - Alfredsson Forsberg Lidström - Kronwall Öhlund - (Strålman) Tallinder - Johnsson Murray Lundqvist (Enroth) Taxi Squad: Patrik Berglund Victor Hedman Jacob Markström Och vem vet vad Nylander, Näslund och Kenny Jönsson kan hitta på...eller Edler, Grossman, Hjalmarsson. Eller Steen. Fabian Brunnström? Pääjärvi? | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-10-02 14:23 | |
![]() | Haru glömt bort Tobbe Enström? Nej, men jag visste inte var jag skulle slänga in han. | |
| micro113 | 2008-10-02 14:29 | |
![]() | Ärligt talat -- jag tror chanserna skulle öka om vi satsade på mer unga skridskosnabba spelare. Gubbarna är bra i all ära -- men jag kommer aldrig glömma den sorgliga syn som Börje Salming utgjorde vid återkomsten till Tre Kronor ..... en sölig gubbe som var mer ivägen än nyttig på plan. Hockey är helt enkelt de unga och snabbas spel -- och de äldre borde ge plats åt de yngre att kliva fram. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-02 14:38 | |
![]() | Mårtensson och Weinhandl dom är grymma ihop och även proffs nu i ryssland så dom borde va givna enligt mig behöver Mårtenssons spelsinne men jag skriver itne mer ett bra tag kvar får sdse vilka som säger ja | |
| eeistan | 2008-10-02 14:42 | |
![]() | Tyvärr så har väl sveriges bäste landslagspelare genom tiderna lagt skrillerna på hyllan då... jag tänker givetvis på Mats Sundin ! | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-10-02 14:45 | |
![]() | eeistan. Mats Sundin ja absolut under min tid som jag levt är Mats Sundin min hockeyidol och skönt att han fick ett OS Guld han är grym | |
| eeistan | 2008-10-02 14:47 | |
![]() | Ja det är så jäkla mycket snack om Forsberg jämnt... hade Mats fått surfa på en räkmacka som Forsberg så hade han haft ett antal NHL trofeer oxå ! | |
| micro113 | 2008-10-02 15:10 | |
![]() | Jag tycker både Sundin och Forsberg är guldgossar.... | |
| eeistan | 2008-10-02 15:15 | |
![]() | näää | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-10-03 14:10 | |
![]() | Det som avgör till Forsbergs fördel IMHO är hans perioder då han gör 30p på 10 matcher. Han brukar ha en eller två sådana per säsong under sina glansdagar. Hans comebacker har alltid varit spektakulära också. Känner dock som att Sudden är bättre ju bättre motstånd och tempo det blir i matcherna. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-10-03 14:14 | |
![]() | Gör Sundin bara en liten säsong till så får han svårt att tacka nej till OS säsongen därpå. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-10-03 14:17 | |
![]() | Micro! Du har en poäng spm gått upp för mig nu. Laget är lite stabbigt på grillorna. Men vem? | |