Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående20 160

Forumkategorier

Användare Inlägg  
_abc_2008-10-03 03:34
Antal inlägg: 2200

Gitarrspelande
Nu har jag gått under jorden och lämnat allt vad det heter vad gäller vardagsrutiner i form av betapet och allt möjligt. Detta för att jag nött sönder gitarren med spel dygnet runt. Först nu efter 3 veckor drygt flagnar mina fingertoppar sönder och jag förstår att detta beror på nötandet. Men jag klarade mig ju de första två veckorna. Kommer jag har dessa lepra-liknande fingertoppar sätndigt? Är detta priset av att spela för mycket gura eller?

Pg up - Ej medlem längre2008-10-03 04:00
Antal inlägg: 1354

Nej, vid gitarr lir blir fingrarna vana tillslut. Så vida det inte är så att du stått och lirat nedåt hela tiden på en elgitarr med fingrarna.

Linders - Ej medlem längre2008-10-03 07:11
Antal inlägg: 1943

Mina fingrar kan man inte ta blodprov på längre(eller går väl med våld, men det är knappt).

zmiley2008-10-03 08:00
Antal inlägg: 2170

Gratulerar abc. Du är såld helt enkelt. Fingertopparna fixar sig så småningom med undantag för blodprovsproblemet linders nämner. Frågan är hur du hanterar de andra biverkningarna, t.ex. asocial apati, en obetvinglig lust att hela tiden nynna andra eller tredje stämman i alla låtar du hör, och ett ständigt sug efter öl i nån form....

lejonmix - Ej medlem längre2008-10-03 08:18
Antal inlägg: 2692

i början när man lär sig spela gitarr så kommer dina fingrar att döden dö. Håll ut, det blir bättre med tiden.

Ett tips är att inte lära dig spela trummor samtidigt.

Hur som helst: lycka till och välkommen in i gänget.

lejonmix - Ej medlem längre2008-10-03 09:11
Antal inlägg: 2692

elgitarr är snällare mot fingrarna dock

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-03 11:40
Antal inlägg: 7605

Kul att se dig igen, _abc_!
Du får härda ut med guran, så kommer fingertopparna att bli av metal så småningom.

_abc_2008-10-03 13:40
Antal inlägg: 2200

Ok, antar att detta möjligen är det sista steget till att få helt sargade fingertoppar. Trodde att jag var över det efter två veckor. Men antar att huden byts ut nu helt och hållet till elefanthud.

Zmiley: När dessa biverkningar infinner sig rådfrågar jag på forumet igen.

TeenOrdis - Ej medlem längre2008-10-03 13:42
Antal inlägg: 172

Fingrar vänjer sig, dessutom kommer du med tiden förhoppnignsvis utveckla lite teknik så att du inte behöver anstränga dig så mycket.

_Candid - Ej medlem längre2008-10-03 13:49
Antal inlägg: 2602

Ja, du kommer få härdade fingertoppar till slut, minns att jag fick ont i fingrarna av att trycka ned strängarna från början, blått missfärgade och ömma fingertoppar, men det går över!
Roligt att du börjat spela gitarr =)

patboone2008-10-03 14:06
Antal inlägg: 3222

Tänk också på att de flesta "skolgitarrer" är ganska billiga och relativt sett slarvigt byggda instrument. Ofta har de en stränghöjd som gör dem svårspelade t.o.m. för en van gitarrist. Dessutom är de inte sällan väldigt svårstämda.
Uppsidan med detta är ju givetvis att om intresset håller i sig och du bestämmer dig för att skaffa ett bättre instrument så blir du som gitarrist i ett slag både skickligare och mer välljudande.
And then...the future's so bright that you gotta wear shades...

vita_syrener - Ej medlem längre2008-10-03 14:44
Antal inlägg: 22144

Jag kan bara tre fyra ackord(och hur fasiken stavar man till det?) nåja...men det där att nynna andra stämmor gör jag med....hopplöst :D

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?