Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 659 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Schackrutor | 2006-02-22 14:52 | |
![]() | Förkylningstips Är det någon som har några bra tips på vad man kan göra när man är förkyld? (För att bli frisk alltså). (Har sökt, men inte hittad någon sådan tråd. ) | |
| willas - Ej medlem längre | 2006-02-22 14:59 | |
![]() | När man redan är sjuk så är det så dags att göra något. Min metod de senaste åren har varit att sätta in följande åtgärder innan jag ens är säker på att jag håller på att bli sjuk (dvs vid minsta lilla strävhet i halsen el dyl). 1. Solhattsextrakt (Echina-nånting) 2. C-vitamin 3. Näsdroppar Av dessa tror jag att näsdropparna nästan är viktigast. Då slemhinnorna aldrig hinner svälla upp så känner jag mig inte så eländig. | |
| GM Flash - Ej medlem längre | 2006-02-22 15:06 | |
![]() | Att gurgla med munvatten eller sprit kanske hjälper | |
| Lindaloo | 2006-02-22 15:31 | |
![]() | prova Esberitox det hjälper:-) | |
| Schackrutor | 2006-02-22 15:50 | |
![]() | GM Flash - Att gurgla vatten med salt hjälper väldigt bra mot halsont, men har inte provat det andra. :). Lindaloo vad är det? | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-02-22 17:54 | |
![]() | Vitlökskapslar i massor. (Omgivningen kommer att älska dig nästan lika mycket som om du skulle gå till skolan/jobbet och vara rejält förkyld...) | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-02-22 17:55 | |
![]() | Och så dricka litervis med vatten förstås! | |
| Mercedes | 2006-02-22 18:30 | |
![]() | När jag blivit förkyld har jag kokat vatten i vattenkokaren och låtit det svalna tills det är ljummet. Sen har jag satt mej bekvämt bakåtlutad mot armstödet i soffan med plädar och kuddar och suttit där heeeela dagen och tittat på TV allt jag gillar, kanske nån video samt druckit då och då av vattnet, läst nåt lätt. Absolut inget hushållsarbete utan bara dega dega. Vips följande dag har jag varit frisk. *Värt ett försök* | |
| LaQueSabe - Ej medlem längre | 2006-02-22 20:33 | |
![]() | -Mycket sömn -Mycket vätska -Mycket vitaminer -Ingefära -Äppelcidervinäger -Vitlök -Citrusfrukt -Echincea -Pannkakor med blåbärssylt -Duntäcke -Kärlek | |
| MadameMim | 2006-02-22 22:17 | |
![]() | Echincea (röd solhatt) är kanon!!! Finns i Ecinaforce (bäst, tycker jag), Echinagard, Esberitox mm. Men det funkar inte om man redan blivit ordentligt sjuk. Man måste ta det vid första symptom...och överdosera lite. Har inte varit förkyld på åratal tack vare echincea. | |
| Spyan | 2006-02-24 01:07 | |
![]() | jag vet inte hur man botar förkylning, men jag vet hur man får en... | |
| Schackrutor | 2006-02-24 09:04 | |
![]() | Haha IMO, jo jag skulle nog tro det. Spyan, jo det tror jag nog de flesta vet. :). Nu får jag se vilka tips som blir använda, tack. | |
| Labret | 2010-05-13 22:11 | |
![]() | Te. Massor med te. Men hunung i! och ja, sen finns dte diverse andra huskurer och hopkok man kan leta reda på (: | |