Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 20 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:24 | |
![]() | Zeitgeist: Addendum Uppföljaren till propagandafilmen Zeitgeist: video.google.com/vid...76 95921912 Nu handlar det om pengar. Vissa bitar var intressanta, resten av slutsatserna lika idiotiska som i ettan. Vad tycker ni andra som sett den? | |
| y not | 2008-10-04 15:25 | |
![]() | ettan orkade jag bara se de två första delarna av så jag avstår nog från uppföljaren | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:26 | |
![]() | Du har inte missat så mycket om du redan sett video.google.com/vid...25 83451279 | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-10-04 15:27 | |
![]() | Jag tycker om den här filmen: video.google.com/vid...02 56183936 | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-04 16:36 | |
![]() | Såg också bara de två första delarna. Illi: T ex vilka slutsatser då? Minns ej så mycket av den. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 16:37 | |
![]() | T ex slutsatsen att "Geothermal energy can sustain all our energy needs indefinitely" | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 16:43 | |
![]() | Angående den första filmen är det så många fel att de inte ens behöver skrivas ner här. Hela filmen kan förkastas. www.abovetopsecret.c...29 0269/pg1 | |
| DennisPlz | 2008-10-04 23:14 | |
![]() | Antalet fel eller rätt är ointressant. Allt som får skocken att tänka på annat än det som syns på tv och står på löpsedlarna är full poäng. Kan samma skock dessutom fås att börja ifrågasätta sig själva och sin omgivning är det en extra bonus. Den här "fortsättningen" var helt i min smak, även om det tog över en timme innan sales pitchen kom (dvs ny världsordning, igen). Som med alla bra historier så ska de inte granskas närmare :) Största missen, som går som en röd tråd genom det hela, är uppfattningen att mänskligt lidande skulle vara något negativt. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 23:40 | |
![]() | Att okritiskt ta till sig filmer oavsett innehåll är dock sällan smart, även om man håller med om poängen. Källamnesi har jag till och med drabbats av själv ibland. Buddha hade inte rätt i mycket, men en sak som han sade tror jag starkt på: "Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense." Jag är dock inte säker på om han verkligen har sagt detta, och kan inte minnas var jag hörde det först. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-10-04 23:41 | |
![]() | Lägg där till diskussionen om vad som är sunt förnuft, och den om hur det går när vissa individer använder sig av det. | |
| DennisPlz | 2008-10-04 23:42 | |
![]() | Alla verk som inleds och avslutas med citat av Bill Hicks får dock min godkänd-stämpel oavsett övrigt innehåll. | |
| Dyslekso | 2008-10-05 12:12 | |
![]() | Jag såg zeitgeist 1 och 2 med rätt kort tid emellan. De är intressanta, tycker jag, men måste förstås tas med en rejäl bunke de. Här är en kille som verkligen ansträngt sig: www.conspiracyscienc...ze itgeist/ Undrar förresten om fysiker är särskilt mottagliga för konspirationsteorier, åtminstone inom gruppen naturvetare? Anledningen skulle vara att de är vana att umgås med världsbilder som verkar kontraintuitiva för icke-fysiker, vana med idéer om att det bakom det synbara finns ett dolt mönster, och vana att leta efter fundamentala principer för allt. Vad tror illi? | |
| Dyslekso | 2008-10-05 12:41 | |
![]() | Herregud ordis, din länkade film är 3,5 timmar lång! Hur ska man orka se på den? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-05 13:43 | |
![]() | illi tror att de flesta fysiker är rätt oemottagliga för fria tankar och endast tänker så som de lärt sig att tänka. | |
| Dyslekso | 2008-10-05 13:56 | |
![]() | Ok. Du har säkert rätt. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 10:25 | |
![]() | Så, nu har jag sett 2:an (också). Tyckte upplägget var mer så man mådde illa än i den första filmen. Det är onda hippievibbar över det hela... tror dock att de har en poäng trots bristfällig fakta. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-06 21:03 | |
![]() | Jag fick lite Blisstonia-vibbar av filmen. :) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 21:07 | |
![]() | Hehe... Att inte tala om scientolog-vibbarna :P | |
| y not | 2008-10-06 21:16 | |
![]() | vad är hippievibbar /övervintrad dito | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-10-06 22:15 | |
![]() | y not: Tänker främst på de där giriga övervintrade hippiesarna, som lever kvar i naivismen och tror på alla konspirationsteorier som kommer i deras väg. Inte de som verkligen ville ha fred på jorden och tog sitt LSD... Är själv en hippie sägs det, jag har dock dementerat detta många gånger :P | |