Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 20 164 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ninnin | 2008-10-04 18:31 | |
![]() | En god gärning Jag brukar alltid hjälpa alla mammor och pappor med sina barnvagnar ut från pendeltågsvagnar och bussar. Men det bästa som hänt mig var en gång jag hade en förfärlig hosta i tunnelbanan. Jag satt och hostade och hostade och till slut ställde jag mig upp för att hosta i fred. Då såg jag en "tant" komma mot mig och jag var förberedd för en utskällning. Då säger den här underbara tanten: "Stackars dig. Jag hade lika jobbig hosta i flera veckor. Vill du ha en halstablett?"Jjag blev helt paff. Underbart att folk bryr sig. Egentligen helt självklart, men jag blir ju lika glad varje gång det händer. | |
| Piaree | 2008-10-04 18:34 | |
![]() | Karma funkar bra ibland. Själ brukar jag stänga av lyset på parkerade cyklar för att spara batteri åt ägare. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:36 | |
![]() | tack för ett bra exempel på att det ibland människor existerar en lust att hjälpa sina medmänniskor- en lust att se varandras problem och att erkänna andra människors svårigheter på linje med våra egna. det gör mig glad! | |
| y not | 2008-10-04 18:41 | |
![]() | Karma funkar alldeles utmärkt och ofta direkt | |
| Piaree | 2008-10-04 18:44 | |
![]() | Själv ska det naturligtvis stå. Försöker hjälpa andra så ofta jag kan, med blandat resultat. Det finns ju en viss tillfredställelse i det. | |
| Ninnin | 2008-10-04 18:50 | |
![]() | Så rätt du har, carlmartin. Att erkänna andra människors svårigheter och hjälpa dem. Ovanligt i dagens Sverige. | |
| swingmatism | 2008-10-04 18:51 | |
![]() | Jag är rädd att uppfattas som hycklande altruist och sköter därför oftast mig själv och nöjer mig med det. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:52 | |
![]() | piaree- se, så finurligt är människan inrättad, att hon blir glad när hon gör rätt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:53 | |
![]() | swingmatism- rädsla är ett dåligt underlag för de flesta beslut. | |
| Skoghall - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:53 | |
![]() | Omtanke är den egenskap vi människor ska värdesätta högst. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 18:55 | |
![]() | hur du sen uppfattas har du ingen makt över, så det är dubbel bakläxa på den:) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:00 | |
![]() | Häromdagen såg jag en nyckel som låg på marken. Var lite osäker på vad jag skulle göra. Om jag tog den skulle ägaren kanske komma tillbaka och leta och inte hitta den. Beslöt mig för att låta den ligga. Tycker att det var en ganska god gärning. | |
| Ninnin | 2008-10-04 19:11 | |
![]() | För två år sen stod jag och köade för en bankomat i Manavgat i Turkiet. Paret före mig var ett franskt par. De hade inte uppfattat nåt med engelskan. När det blev min tur så kom det ut en massa pengar. Jag tog ut dem och sprang efter det franska paret. Jag fick sjutusen pussar och tackar för att jag hade varit så snäll. Underbar känsla. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:17 | |
![]() | illi- din tanke är att klassas som en handling i det tilfället | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:18 | |
![]() | En god gärning är väl ganska egoistiskt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:21 | |
![]() | thrash- det är inget fel i att vara egoist om det resulterar i goda gärningar | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:22 | |
![]() | Känns dock fel om man skall gotta sig i det och förvänta sig beröm. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:25 | |
![]() | thrash- har länge tänkt fråga dig: utgår du ofta ifrån att folk vill dig ont? vill du själv folk ont? eller vill du värja dig själv mot mänsklig kontakt av den anledningen att du känner dig säkrare då? om man räknar med att alla människor är ens fiender så blir man inte besviken? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:32 | |
![]() | "Känns dock fel om man skall gotta sig i det och förvänta sig beröm." vad menar du med att "gotta sig "? är det att personen i fråga känner sig glad, eller är det ett slags skrytande? vad personen föväntar sig för reaktion har ju ingenting med dig att göra- alltså kan du bara reagera som det faller sig naturligt om du skulle bli utsatt för en god gärning. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-04 19:36 | |
![]() | Tänkte på när man sen berättar om sin goda gärning för andra. | |