Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 143 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-10-04 22:35 | |
![]() | Har hon rätt ? Om gnälliga småbarnsföräldrar.... www.expressen.se/kro...ut a-gnalla Jag håller med henne. Konstigt vore annars eller? Nån som tycker annorlunda? | |
| Tångkrabban | 2008-10-04 22:59 | |
![]() | Människan är av naturen gnällig, det gäller inte bara småbarnsföräldrar. Barn gnäller att de måste gå i skolan när världen är full av barn som inte FÅR gå i skolan, mat slänger vi i massor för den är inte god, försäkringskassan och socialen betalar ut för lite pengar trots att vi får dem utan att lyfta ett finger, sjukvården är helt kass, listan kan göras hur lång som helst. Samtidigt tror jag att lite gnällighet driver utvecklingen framåt, det skulle inte hända mycket om alla satt ned och var nöjda med allt. | |
| stefanf | 2008-10-04 23:30 | |
![]() | Är lite kluven. Å ena sidan så har vi det givetvis mycket bättre idag än förr och att göra sig själv till offer leder aldrig till något positivt. Tycker dessutom det finns lite av en kultur/jargong där man ska klaga/gnälla lite - till och med när man inte ens själv tycker det är synd om en.. Det är liksom inte helt accepterat att man är nöjd och har det bra utan man ska beklaga sig lite lagom så det framgår att man faktiskt kämpar och sliter (både hemma och på jobbet). Samla någon slags diffusa poäng eller så.. - Allt detta kan vi gott vara utan och vi behöver nog lyfta den typen av frågor lite oftare. Samtidigt har jag lite svårt för retoriken; ojojoj så mycket hemskare det var _förr_, tänk på alla svältande barn i Afrika etc. Det blir lätt lite Monty Python över det hela då. Människor som verkligen upplever att det ÄR svårt/jobbigt/tungt av olika anledningar utgår ju från SIN verklighet - inte sin mormorsmormors mors.. Konsekvensen av detta tänket skulle annars bli att den enda människa som verkligen skulle ha rätt (moraliskt) att beklaga sig över sin belägenhet är den som har det allra värst - nu och historiskt. Alla andra ska helt enkelt bita ihop.. Men visst, vi behöver nog fundera över hur vi verkligen ger våra barn förutsättningar för ett gott liv och en blomstrande framtid.. | |
| DennisPlz | 2008-10-04 23:33 | |
![]() | Nöjda människor är slutet på ekonomin och vår civilisation. Gnäll och gnäll på de som gnäller, det är melodin :P | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-10-04 23:38 | |
![]() | "Jag är rädd att vi när en bunt arbetsskygga drönare vid vår barm." Och jag är rädd att Katerina Janouchs mormorsmormorsmor inte skulle betrakta sexrådgivning som ett arbete. | |
| le-lou | 2008-10-04 23:51 | |
![]() | Budalv -redan då fanns det yrket. det hette bara lite annat på den tiden :) | |