Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 506 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Jenny F | 2008-10-08 19:44 | |
![]() | Hur hanterar man arga kor? Är det någon kokännare som vet hur man ska bete sig om man går i en kohage och det kommer en ko med sänkta horn galopperande mot en? Ska man lägga sig ned och spela död, lägga benen på ryggen eller försöka skrämma den på något sätt? | |
y not | 2008-10-08 19:45 | |
![]() | vifta med en käpp. Antagligen är det bara en kviga som vill lejka. | |
Smutsmunnen | 2008-10-08 19:45 | |
![]() | Thumb up the butt, alltid funkat för mig. | |
Jenny F | 2008-10-08 19:47 | |
![]() | Så de blir inte ännu argare/lejkfullare om man viftar med en käpp? | |
klibaza | 2008-10-08 19:48 | |
![]() | nejdå! vifta och hojta till men se till att ha ryggen fri och gå aldrig mellan en ko med kalv | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-08 19:49 | |
![]() | Jag är ingen kokännare, men som glad amatörexpert så skall jag ändå ge dig lite tips: 1) Spela INTE död. Kor älskar att knapra på döda människor. 2) Spring inte. Kor kan komma upp i hastigheter över 70 km/h på korta sträckor. Om han kommer ifatt dig är det kört 3) Skräm inte kor. Kor är lättprovocerade och kan bli oerhört aggressiva om du skrämmer honom. Det var inte sektionen, nu till vad du kan göra 1) ta en omväg 2) gå genom kohagen beväpnad med en Taser 3) Ta med dig en kompis klädd i rött som "decoy" 4) Var kolugn, så att säga. Kor distraheras lätt av coola saker, typ om du spelar lite juste musik (bob marley är bra) och liksom bara jazzar fram. Med lite tur så kommer du att få "respect" vilket också är viktigt för kor, och du har en beskyddare och vän hela vägen fram till slakt. | |
sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-08 19:49 | |
![]() | det får du väl se.....:-))))) | |
Jenny F | 2008-10-08 19:52 | |
![]() | 70 km/h?!?!?!? Jag tror att jag har promenerat i en kohage för sista gången... | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-08 19:54 | |
![]() | Ja visst Jenny! Det är enormt snabba (på korta sträckor). Jag rekommenderar 4:an (jazzjenny-taktiken). Du kan också låta dig inspirers av Pippi. Hon hanterade det bra (fast det var en tjur och jag förstår inte riktigt skillnaden. Ko med horn). | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-08 20:01 | |
![]() | En annan rekommendation, som förmodligen är uppenbar, är att undvika att promenera i kohagar | |
imovane | 2008-10-08 20:04 | |
![]() | Har faktiskt blivit omspringen av en ko på en 70 väg en gång, så visst är dom snabba dom rackarna! Annars kan man ju muta dom med en liten köttbit som du plockar upp ur handväskan, det älskar dom att sätta tänderna i! Vad gäller Bob Marley så vill jag höja ett varningens finger, de kor jag mött har varit mer inne på 70-tals hårdrock, typ Black Sabbath, (som väl speglar deras mörka inre på ett mer rättvist sätt). Lycka till med kossorna!!! | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-08 20:07 | |
![]() | Det beror kanske på vilken ras det är...? De kor jag träffat gillar att käka gräs och lyssna på bobban. | |
y not | 2008-10-08 20:09 | |
![]() | tro inte på dudeniro ett ögonblick. Kor är lugna och fredliga djur. kvigor kan möjligen vara lekfulla. Käppen upplevs som om du är mycket större och är enormt effektiv när man skall driva kon dit man vill. Tjurar kan däremot vara lite opålitliga, men det är ytterst sällan man blir anfallen på en öppen yta, även då gör käppen underverk, så nästa gång du går in i en hage, så plocka med dig en lagom lång vidja. | |
uffe6y | 2008-10-08 20:12 | |
![]() | jag brukar lyfta upp dem och klappa på rumpan tills rapen kommer,,,sen när trycket är borta blir de hur fromma som helst | |
y not | 2008-10-08 20:17 | |
![]() | Nåt som är väldigt roligt att se är just när stabor kommer ut i en kohage och korna blir nyfikna och kommer fram och vill hälsa. Jag vill nog påstå att uffes beteende hör till de ovanligare och minst trovärdiga men samtidigt att det skulle vara väldigt intressant att se dig i den situationen. Skulle nog misstänka att uffe tom skulle springa snabbare än Jenny ;) | |
soapan - Ej medlem längre | 2008-10-08 20:19 | |
![]() | Citerar min gamla idol tillika vikarie i svenska och sedemera krönikör i Vagabond... Mr Johan Tell...."kor är lömska djur". www.johantell.se/Joh...od dag.html Johan är en av världens roligaste människor och en av dom som format mig till den jag är. Speciellt med hans underfundiga halvsarkastiska men varma humor... | |
uffe6y | 2008-10-08 20:21 | |
![]() | Jag har kor så nära som 25 meter till mitt hus,,,så jag springer inte | |
Tess 08 | 2008-10-08 20:23 | |
![]() | Uffe då du pratar om att rapa kossor börjar jag fundera... De blir fromma som lamm?? ÄR det inte lamm du pratar om och lixom ha blandat ihop djuren på något sätt?? Som en sann Bondmora kan jag bara säga att Dudeniro har rätt!!! Försök att slippa gå igenom en ko-hage, men måste du så ha med en RÅ köttbit i handväskan. Stekt eller kokt kött funkar inte lika bra som rått... Har du lite sås över efter middagen så ta med det också, så slipper du en grinig kossa som klagar över segt eller torrt kött. | |
uffe6y | 2008-10-08 20:29 | |
![]() | ähh,,,du vet,,kloning,,,det blev nog en milkshake,,, | |
Tess 08 | 2008-10-08 20:44 | |
![]() | Herregud Uffe!!!! 25 meter till kossorna och ser inte skillnad på ett lamm och en ko!?!?!? F.ö kan jag tipsa om ballader till kossor.... och försök för guds skull inte välta den ko som sover!!! | |