Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 20 228 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Majsal | 2008-10-09 12:37 | |
![]() | Kan man se att folk har läst mitt mejl/sms? Konstig rubrik. Min fråga, varför har man inte kommit på att ett sätt där man får en bekräftelse på att mottagaren har öppnat mitt mejl/sms på min inbox? Om man har redan vet tekniken varför har man inte användt sig av den. Alt. är att man har ett val att utnyttja den tekniken eller inte. Jag har många vänner som är väldigt disträa, där de glömmer av att svara på meddelanden. Det är lätt att det blir missförstånd om man inte får svar på sina meddelanden! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-10-09 12:41 | |
![]() | Leveransrapport finns? | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2008-10-09 12:41 | |
![]() | Fast, då vet du inte om personen har läst. Bara att det har kommit fram. | |
| snorklan | 2008-10-09 12:43 | |
![]() | Du kan välja "begär svar" i meddelandeinställningar (vilket jag tycker är jätteirriterande när folk har) men då får de sig en extra påminnelse om att svara dig.. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-10-09 12:45 | |
![]() | En del program använder sig av läskvitto, men oftast måste mottagaren välja att skicka det. Ofta blir man tillfrågad enligt: "X har begärt att ett läskvitto. Vill du skicka ett läskvitto [Ja] [Nej]. Möjligheten att välja "Nej" gör ju att nyttan av det ofta går förlorad. | |
| Majsal | 2008-10-09 12:52 | |
![]() | Okej. Så jag borde bli IT-konsult. Denna tjänst borde finnas! Tex: Gmails framsida borde ha ett alternativ där man kan välja det eller inte. Inkorgen Stjärnmärkt Chattar Skickade mail Utkast Alla mail Skräppost Papperskorgen och Öppnade mail | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-09 12:52 | |
![]() | haha | |
| vindsus86 | 2008-10-09 13:03 | |
![]() | å andra sidan kan det vara ganska bra, om man inte orkat bry sig om att svara på något mail eller kommentera det, att bara kunna säga att "nej, jag har inte läst det än" och slippa få ett "joho, jag fick kvittens på det" tillbaks. | |
| MatsJoel | 2008-10-09 14:27 | |
![]() | Håller med vindsus. Jag vill verkligen inte att mitt mailprogram skvallrar på mig. Det är ju busenkelt att skicka iväg ett "såg ditt mail/mess, skriver tillbaka senare" om man så vill. Dessutom kan ju ett mailprogram aldrig veta om ett mail verkligen lästs, eller bara snabbt bläddrats förbi. | |
| Majsal | 2008-10-09 14:32 | |
![]() | Ja, då kan matsjoel och vindsus86 kryssa för att de inte vill att mailskickare ska se att man har läst mail. Men för oss som vill så kan det ju inte skada att ha det som alternativ!? | |
| skruttdotorg | 2008-10-09 14:44 | |
![]() | Får jag fråga =).. Handlar detta om att du skickat sms/mejl till en person du gillar, men han/hon har inte svarat. Och nu vet du inte om han/hon inte vill svara eller som du innerst inne hoppas att det blivit fel någonstans och att personen därför inte fått meddelandet. :) Bara nyfiken, kram! | |
| Majsal | 2008-10-09 14:55 | |
![]() | Ha ha, skit du i det ;) Nja, alltså, jag försöker lokalisera vilka av mina kontakter/vänner som är disträa. Men självklart vill man veta också veta om man har blivit dissad. Jag anser att inget svar är den sämsta typen av svar. Jag vill veta om man är dissad på ett schyst sätt. Att inte få något svar alls, det är oschyst. Punkt. Som sagt, det ska vara ett alternativ som man har möjlighet att välja på sin mail. Inget krångligt, ungefär som man väljer kaffe eller te till frukost. | |
| toki | 2008-10-09 14:55 | |
![]() | First class har den funktionen, så det finns iaf. Man kan dels se om mailet kommit fram samt om mottagaren läst det. Håller dock med vindsus och joel, det kanske finns en anledning att de flesta, ja vad kallar man de olika hotmail och annat förnåt?, inte har det. Är onödigt, det är väl klart att folk läser sin mail (alla kanske inte lika ofta, men känner man personen så vet man kanske sånt) Får man då inget svar får man väl tolka det som man vill. Fram kommer det, annars får man ju ett mail tillbaka att det inte gjort det. | |
| emmylicious | 2008-10-09 14:56 | |
![]() | i programmet "first class" (används på bl a skolor) så finns det "historik" .. där kan man se om någon har läst mailet man skickat. | |
| toki | 2008-10-09 14:59 | |
![]() | Tror heller inte att det skulle lösa problemet. Även om du kan se att mailet/smset är läst så är det ju inte säkert att du är idssad. Hur många gånger får man inte ett mail/sms som man inte har tid att svara på just då och sen glömmer man bort det. | |
| Majsal | 2008-10-09 15:04 | |
![]() | Det löser ingenting. Men, då vet man iaf om det. Om man kan göra livet lättare för EN människa, varför inte utnyttja tekniken!? | |
| MatsJoel | 2008-10-09 15:19 | |
![]() | Ett program som innehåller funktioner som nästan ingen använder blir plottrigt och mer svåranvänt för alla. | |
| skruttdotorg | 2008-10-09 15:21 | |
![]() | Majsal och MatsJoel =( era nick är för lika, skriv inte så tätt inpå varandra. | |
| MatsJoel | 2008-10-09 15:36 | |
![]() | =) Kan du inte titta på bilden för att se vem som är vem? | |
| Majsal | 2008-10-09 15:52 | |
![]() | Livet är plottrigt. Titta bara på den här sidan. Du kan trycka på reklamannonser, svara på inlägg, posta, trycka på rullgardinen, visa sida nummer, trycka på x antal spelrum, trycka på skruttdotorg osv osv. Sammanfattningsvis, så är betapet "plottrigt" Likväl, vill du kunna göra dessa val? | |