Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-09 20:18 | |
![]() | we had it comming? Funderar lite på den ekonomiska kris som världen befinner sig i nu. Har länge arbetat med kunder så som Volvo AB, Volvo personvagnar, Ericsson osv... Någonstans längs med vägen så blev det så att alla kunde tjäna sig en hacka för företaget och personekonomin.. Platt TV började dyka upp på återvinnngscentralerna och löner rusade i höjden och konsumtionen antog oanade proportioner.. Missförstå mig inte... Jag är en av dom blåaste materialisterna i detta forumet..Men någonstans.. Har vi liksom inte tagit i för mycket vad det gäller självförverkligande konsumtion? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-10-09 20:20 | |
![]() | Jo, jag tror faktiskt att vi har tagit i så vi blivit blå (ursäkta ordvisten) | |
| odin - Administratör | 2008-10-09 20:20 | |
![]() | Utan konsumtion finns det ju inga jobb. Det är för att du vill ha alla TV apparater och bilar som folk har något att göra. Eller? | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-09 20:23 | |
![]() | Joooo, konsumition i alla ära... Men alla mellanled av öppna händer och girighet.. Jesus.. Jag håller på att falna i min kapitalistiska royalitet... | |
| DennisPlz | 2008-10-09 20:25 | |
![]() | Det är helt ok att en handfull privatpersoner och några få stora företag kan spekulera i länders och hela världsdelars ekonomi, eftersom samma länder och världsdelar gått med på spelreglerna. Då och då behöver deras ROI plockas ut, och då får många små hjälpa de få stora att inkassera ännu mer kapital utan motprestation. När "balans" efter en tid är uppnådd, upprepas proceduren igen. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-09 20:31 | |
![]() | på vad sätt är detta helt ok??? | |
| DennisPlz | 2008-10-09 20:36 | |
![]() | Citerar mig själv: "[...] eftersom samma länder och världsdelar gått med på spelreglerna." "Gått med på" ska tolkas som "accepterat" i detta sammanhang. | |
| Official_P | 2008-10-09 20:46 | |
![]() | En film som inte på något väldigt djup eller insiktsfullt sätt skildrar en del av det in talar om är Into the Wild. Se den, om inte för detta ämnes skull, så för soundtracket och miljöerna (om än något sparsmakade i Alaska). | |
| ANDERStG | 2008-10-09 20:48 | |
![]() | Men det är ert fel, 30-40-åringar. Jag hade just börjat spara lite pengar (köper inga lyxelektronik) när er bubbla sprack. | |
| DennisPlz | 2008-10-09 20:48 | |
![]() | Anders: Eftersom du inte köpt lyxelektronik, så är krisen DITT fel... | |
| ANDERStG | 2008-10-09 20:51 | |
![]() | Dennis: Den är ditt fel, du har inte förökat dig exponentiellt. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-09 20:53 | |
![]() | vad då??? Har vi slutat att skylla på 40-talisterna.. Var helt övertygad om att det mesta vard eras fel faktiskt... Menar ni att... | |