Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| King_J | 2008-10-10 02:40 | |
![]() | Bra internetbank/kreditmarkna dsbolag Jag har kikat runt litegrann på nätet efter ställen med bästa räntan som dessutom omfattas av insättningsgarantin av staten. Parex verkar ha riktigt bra ränta med 5.6%. Om man binder dom ett år tror jag det var 6.2% eller något sådant. Vart sparar ni som inte bara har pengar på en storbank? Tack /J | |
| Tarfala | 2008-10-10 04:13 | |
![]() | kaupting edge funkar ju kanske inte som tips idag, hur mår norrmännen... | |
| Sotfinger | 2008-10-10 09:09 | |
![]() | JAK har ett helt annat system. Ingen ränta, man får låna i proportion till sin spar-kapacitet. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-10 09:23 | |
![]() | Har JAK. Både till lån(vilket ju är kanon nu då det inte påverkas av ev. räntehöjningar) samt sparar i densamma sedan 15 år tillbaks. Fast den är ju inget att rekommendera för den som är ute efter att "tjäna pengar". | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-10 09:26 | |
![]() | Oops får rätta mig själv lite nu...kommer givetvis att tjäna ganska mkt pengar på att räntan (ca2%) ligger kvar oavsett vad som händer i omvärlden.. | |
| Tarfala | 2008-10-10 10:33 | |
![]() | JAK är enbart en vänsterdriven halvt som halvt bondfångeri-idé och sally, nej du tjänar inte pengar. På sin höjd sparar du om JAK skulle visa sig fördelaktigt gentemot en stigande ränta på traditionella lån. | |
| Sotfinger | 2008-10-10 10:45 | |
![]() | Nu tror jag du får förklara dej lite Tarfala. Vänsterdrivet bondfångeri? | |
| PappaMonster - Ej medlem längre | 2008-10-10 10:50 | |
![]() | Jag har träffat grundaren av JAK flera gånger. Jag vill inte lägga orden i munnen på någon, men som jag uppfattar det har han haft en övertygelse i 30 år om att konsumtion byggd på belåning är en osund spiral som leder till kollaps. Att säga att han har fel idag? Hm, då måste man dikta ihop en högerfantasi som inte en DN:s ledarskribenter har mäktat med på sistone. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-10 10:54 | |
![]() | Tarfala...jag tjänar givetvis på "ej utlagda" räntekostnader. Om du kallar det bondfångeri :-)..så ok. F.ö så sa jag tidigare att JAK inte är ngt för den som är ute efter att tjäna pengar. Tror jag är kompetent nog att avgöra på vilket vis jag själv anser mig tjäna/spara. JAK står f.ö för Jordbruk Arbete Kapital och kan väl knappast anses vänstervriden? O även om så var fallet så spelar det knappast någon roll. Är i såfall vanliga banker högervridna? | |
| Jappen - Ej medlem längre | 2008-10-10 13:38 | |
![]() | Vet att avanza listade typ 20-30 banker och deras ränta, kan vara värt att söka upp. | |