Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 20 152 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bergspiraten | 2008-10-11 01:42 | |
![]() | Flera matcher samtidigt? Hej. Jag tycker det skulle vara kul om man kunde spela flera matcher samtidigt på Betapet. Inte för jag vet om jag skulle vara speciellt bra på det men det vore kul om möjligheten fanns. Går det att spela en match i panik tid så går det säkert o klara att spela 2 eller flera matcher samtidigt på snabb eller normal tid:) Det skulle säkert också göra att flera startade spel blev matchade snabbare och oftare. Inte för att det är stort problem men om det blir än bättre så är det ju bara bonus. Ratingen för varje matchslut får då t ex baseras på den ratingen man hade när man gick in i respektive match. Vad tycker ni om detta? /Frallan | |
| vindsus86 | 2008-10-11 01:43 | |
![]() | det går att vara inne på två olika konton i två olika webbläsare och spela samtidigt. | |
| Bergspiraten | 2008-10-11 01:46 | |
![]() | Det vore ännu smidigare om man kunde spela flera matcher samtidigt med samma konto. Roligare också för ratingen och statistiken om man kunde hålla allt till samma konto. | |
| vindsus86 | 2008-10-11 01:56 | |
![]() | jag ser inte riktigt meningen med det.. | |
| vindsus86 | 2008-10-11 01:56 | |
![]() | då kan du väl likväl köra två panikmatcher i rad istället för två hetsmatcher samtidigt, exempelvis... eller spela irl. då får man köra två samtidigt ibland. | |
| Bergspiraten | 2008-10-11 01:59 | |
![]() | Om man t ex spelar snabb eller normaltid så kanske man får vänta på sin motståndare ibland och då kanske man kan lika gärna kan ha två matcher igång. Panik vet jag inte om jag gillar, har inte testat det än. | |
| vindsus86 | 2008-10-11 02:10 | |
![]() | uh. då kan man väl likväl köra en snabbare match istället för att försöka fylla ut all sin lediga tid i normal? :) | |
| Bergspiraten | 2008-10-11 02:12 | |
![]() | ja men man vet ju inte på förhand hur matchen kommer bli. En del matcher lämpar sig kanske inte för att sätta igång en ny match medans andra kanske man har full kontroll på och lika gärna kan sätta igång en ny:) | |
| Prytte | 2008-10-11 02:20 | |
![]() | blir lite problem med ratingsystemet om man ska kunna spela två rankade matcher på samma gång ;) och att spela två matcher samtidigt är fullt möjligt oavsett om man har kontroll eller ej... kan dock bli svårt att kombinera två panikmatcher, eller en panik och en hets... fast med lite träning så går det säkert med :) | |
| Bergspiraten | 2008-10-11 02:37 | |
![]() | Jo jag har också tänkt att det kan röra till det för ratingsystemet. Men som jag skrev i mitt första inlägg så kan väl ratingen vid respektive match slut baseras på vad man hade vid start för respektive match(alltså ej beroende av vad som händer med andra matcher som spelas samtidigt). Jag har inte tänkt så noga på om ovanstående metod funkar bra men det går säkert och lösa på nåt bra sätt:) | |
| pianist1 | 2008-10-11 02:39 | |
![]() | Bergspiraten: Om du är så stressad att du inte orkar att vänta på att dina motspelare ska lägga ut ,kan du väl ha ett korsord eller ett sudoku på lut.?Eller bara andas ut o varva ner en minut:) | |
| Bergspiraten | 2008-10-11 02:46 | |
![]() | Visst kan jag det:) Men det kan väl inte skada heller att ha denna möjlighet:) Sen är jag inte så stressad jämt utan jag tar ibland väldigt god tid på mig. Det var bara en tanke som dök upp att det vore kul om denna möjlighet fanns. | |
| Bergarn1 | 2008-10-11 03:03 | |
![]() | vindsus86: jag förstår helt klart meningen med det. Oftast är de som spelar normal och stress lite mer slow än de som spelar panik, varvid man vill spela med de som är slow för att plocka rating... inte så svårt. den sanningen skålar vi för!!! skål! | |
| pianist1 | 2008-10-11 03:04 | |
![]() | OK. Jag har för första gången varit inne på ordspel ikväll o spelat.(som gäst) Då insåg jag hur välordnat det är på betapet. Och jag tycker det är bra så, men jag är väl antagligen för klassisk:) | |
| Mimikryp | 2008-10-11 11:15 | |
![]() | Jag har också haft mina små funderingar på att det ibland vore kul att kunna köra två olika matcher samtidigt, i olika tempo. Men jag kommer alltid fram till att det är lite ohyfsat mot min(/a) motspelare. Så bättre då som pianist1 skriver att kanske ha ett korsord eller nå't vid sidan om. | |
| vindsus86 | 2008-10-11 11:23 | |
![]() | bergarn1: mer effektivt att köra snabbare tempo och lura in långsammare spelare isf. ;) och jag står fast vid att jag tycker att, om man tycker det går för långsamt i normal så tar man helt enkelt snabb, osv. | |
| Bergspiraten | 2008-10-11 15:08 | |
![]() | Mimikryp: Jag har också tänkt att det kan uppfattas som ohyfsat mot min motståndare om jag spelar mot flera samtidigt. Men mig gör det inget om mina motståndare spelar flera matcher samtidigt utöver den mot mig. Men folk tycker förstås olika här. Ibland så har mina motståndare tyckt att jag tar lång tid på mig och jag har fått meddelanden där vissa skriver "zzzzz" och liknande när det varit min tur:). Då skulle det ju vara perfekt för dem att starta en ny match. Sen är det väl lika ohyfsat att lägga korsord eller nåt annat samtidigt. Även då motståndaren i dessa fall inte vet om man att man gör nåt annan samtidigt. | |
| Bergspiraten | 2008-10-11 15:18 | |
![]() | Förresten kanske är det inte lika ohyfsat att lägga korsord eller liknannde där det inte är lika tvingande att man måste göra det hela tiden. Men som sagt mig gör det inget. | |
| run-marie | 2008-10-11 15:31 | |
![]() | Bergspiraten, att skriva ZZZZZ när det varit din tur tycker jag är j-t fult gjort. Om den du spelar mot tycker det går för långsamt så kan han/hon ju hoppa av (=ge upp). Ibland när det tar lång tid och inte har gjort det på tidigare ord, så skriver jag .., men det är för att kolla att jag inte åkt ur. Det händer ju då och då att du sitter och väntar och sen kommer det där välkända att man blivit urloggad och måste gå in igen. :) | |
| pianist1 | 2008-10-11 18:46 | |
![]() | Jag antar att ni talar om att spela hets, och då får ju ni mer tid att tänka på nya ord o lägga ut dem direkt.stressa motspelaren o vinna spelet. Vad är problemet?? | |