Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-10-11 08:58 | |
![]() | Hur Morgonpigg Är Du ? Att vara morgonpigg är skönt ! När jag jobbade på ålderdomshem förr så förvånades jag över att dom äldre som bodde på hemmet var sååååå morgonpigga ! Jag som kunde sova till kvällen om man varit ute kvällen/natten innan ! Jag kunde sova hur mycket som helst egentligen och ändå alltid vara trött... Vänta du sa min mormor som tyvärr är död numera... Jag tror jag förstår vad dom äldre menade... Jag kan inte längre sova om mornarna..... Förra veckan gick jag upp kl. 5.00 och från sovande tills jag stigit upp så är jag Pigg....och har faktiskt en hel del energi som försvinner under dagen ! Idag Lördag borde man ha sovit minst till kl. 11 men inte fanken funkar det... Vaknade långt innan sju.... Visst man hinner massor....men............ ....antar att jag inte behöver mer sömn... Kan påpeka att jag är uppe länge om kvällar & nätter... | |
| le-lou | 2008-10-11 09:08 | |
![]() | Samma här. Jag har varit långsovaren nr 1, men nu för tiden ringer det en klocka inombords och jag vaknar tidigt. Dessutom kan jag aldrig somna om, inte heller kan jag ligga och dra mig i sängen, jag måste UPP. Vete fan varför, det kanske är som du säger, att när man blir äldre så känns det som att man MÅSTE ta del av dagen, allt - så mkt som möjligt hehe. Fast idag hade jag velat sova ut. Istället ska jag jobba :/ | |
| le-lou | 2008-10-11 09:09 | |
![]() | ja just det, jag är en äkta nattuggla också, så det är en risig kombo för påsarna under ögonen :) | |
| L1973 | 2008-10-11 11:10 | |
![]() | sover i snitt 8 timmar per natt. Min kropp verkar ha bestämt sig för att behöva det. Oavsett när jag går upp, om det är kl 5 för att jag börjar tidigt eller om det är kl 8 för att jag börjar senare så är jag trögstartad. Om jag är ledig kan det ta flera timmar innan jag kommer igång och gör något vettigt. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-11 16:31 | |
![]() | Vaknade ½5 i morse... grymt... | |
| Piaree | 2008-10-11 16:39 | |
![]() | Är ett vrak på morgonen, men måste jag gå upp så gör jag det. Steg upp halv sex i en månads tid & det var inga problem (tack vare kaffe), men nu har jag trillat tillbaka till (o)vanan att sova länge. Är oxå nattuggla ska tilläggas. Har skrämt många fd-sambos med mitt urusla morgonhumör. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-10-11 16:49 | |
![]() | visa en endaste människa mer gott morgonhumör och jag är din för evigt... | |
| Piaree | 2008-10-11 16:52 | |
![]() | Det finns nog jättemånga som fejkar bra morgonhumör. Småbarnsföräldrar tex. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-10-11 17:35 | |
![]() | God morgon på er! | |
| Eva_M - Ej medlem längre | 2008-10-12 10:04 | |
![]() | Jag har inga småbarns längre den minsta är 10 år... Men jag har och har haft ett sjuhelsikes morgonhumör i hela mitt liv... Fast inte utan anledning....fast det räcker med en liten grej så kommer mitt ungerska temeperament fram så det brakar... Alltså jag fejkar aldrig *S* Jag har bara 2 lägen antingen glad eller riktigt f-b... Här ser mornarna oftast ut så här : 2 trötta killar på 15 och 15 år som man får slita upp ur sängen för att dom ska hinna i tid till skolan..(redan då är man laddad).. Sen en 10 årig flicka som är otroligt snäll och godhjärtat...alltid hjälpsam utan att man behöver be om hjälp.. Sen ska hulliganerna och hon äta frukost... Det är då......det blir liv....dom retas så klart för de tär ju tacksamt... Det är då jag får utlopp för mina aggresssioner... I det läget finns det inget strålande morgonhumör... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 10:24 | |
![]() | Det är en väldig skillnad på att som en gång i tiden vara tonåring och trött på det man gick till på dagarna och nu, när man tycker att det är mer eller mindre roligt det man gör. Dessutom har man inte en massa konstiga tonårshormoner i kroppen som tröttar ut en på samma sätt. Fortfarande gäller dock att jag inte är kommunicerbar förrän nån gång efter frukost. Att störa min sömn på ett eller annat sätt är för övrigt bland det ondaste man kan göra. Sova ifred, vakna ifred -då är jag på gott morgonhumör. Piaree: Fake it til you make it, kanske? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-12 11:15 | |
![]() | Det är inte roligt att gå upp tidigt, aldrig... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-10-12 11:21 | |
![]() | Det kan vara magiskt att gå upp i ottan. Iallafall känns det så när man bor i en storstad tycker jag. Att t ex gå ut tidigt på nyårsdagen kan vara fantastiskt fridfullt, speciellt då allt är inbäddat i nyfallen snö. | |
| Tess_80 | 2008-10-12 11:30 | |
![]() | Är ganska så morgonpigg och det är jag välldans glad för faktiskt. Gillar att komma upp tidigt och få en massa saker gjorda på förmiddagen. Idag gick jag upp 06:20 och har hunnit göra: *frukost till mig och sambo *gått på långpromenad med hunden på lite drygt en timme *lagat lunch *tvättat två maskiner tvätt *såg på en familjefilm på 3:an eller 5:an så tårarna spruta, haha Det är vad jag har hunnit med och jag skall även fortsätta tvätta och sedan städa hela lgh. Är även hundvakt åt grannen så ja, idag har jag fullt upp men det hindrar mig inte från att sätta mig ner en stund och betapeta. Sambon jobbar och kommer inte hem förren 20:00-21:00 ikväll så jag har HELA dagen för mig själv, najs! Kanske även skall tillägga att även fast jag alltid varit morgonpigg så efter att jag blev gravid har det blivit "värre". Men sen kanske jag även skall tillägga att jag somnar tidigt om kvällarna för det mesta med. Lite hur min dag ser ut idag :-) | |
| DennisPlz | 2008-10-12 16:49 | |
![]() | Omotiverad morgonpigghet är en myt. De enda gångerna jag är pigg tidigt är när flyget/tåget avgår tidigt eller när brandkåren slår in dörren. Då infinner sig stadiet "klarvaken" ögonblickligen, oavsett hur många timmars sömn som finns i kroppen. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-12 17:01 | |
![]() | jag har oxå börjat vakna 7.30 varje dag somnar 23.30-00.30 | |
| Piaree | 2008-10-12 17:07 | |
![]() | Gariam skrev: " Fortfarande gäller dock att jag inte är kommunicerbar förrän nån gång efter frukost. Att störa min sömn på ett eller annat sätt är för övrigt bland det ondaste man kan göra. Sova ifred, vakna ifred -då är jag på gott morgonhumör." Jag är exakt likadan. Låt mej va, när jag är redo tar jag själv kontakt. | |
| mrperfect | 2008-10-12 20:13 | |
![]() | Jag sover 8 timmar, lägger jag mig 2 så vaknar jag 10...osv | |
| golden | 2008-10-12 21:06 | |
![]() | att kliva upp tidigt är vedervärdigt | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-10-12 21:23 | |
![]() | Kaffe är ju aldrig helt fel | |