Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 20 076 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tångkrabban | 2008-10-11 21:54 | |
![]() | Slickande hund!? Tänkte kolla om det är någon som har tips om min hund som brukar slicka på golvet. Hon går runt och slickar i sig allt hon hittar, gärna damm och annat annat läskigt. Sedan på natten så ulkar hon och kräks små pölar med damm. Någon som kan ha en idé om varför hon gör så här och hur man kan få henne att sluta? Kan det bero på brist på något ämne? | |
| PappaMonster - Ej medlem längre | 2008-10-11 22:00 | |
![]() | Låter som stereotypiskt beteende, vilket är ett tecken på understimulans, men jag är inte mannen som kan tala med hundar så jag tänker inte uttala mig med en läkares frodiga pondus. | |
| Piaree | 2008-10-11 22:02 | |
![]() | Vi hade tabasco på tassarna när fröken Bostonterrier slickade sönder sina tassar & det funkade, men det verkar ju inte som någon bra idé att hälla tabasco på golvet... | |
| CHL | 2008-10-11 22:06 | |
![]() | kanske problem med halsen? | |
| CHL | 2008-10-11 22:06 | |
![]() | mandlarna, eller alla körtlar? | |
| Jappen - Ej medlem längre | 2008-10-11 22:08 | |
![]() | Hundar är ju arbetande djur, de älskar att arbeta. Eftersom du då enligt utsago inte städar hemma ( Damm överallt etc.) så känner hunden din sig tvungen att städa upp. Mitt tips är därför att anställa en polsk städerska för 60kr/timmen så ska du nog se att hunden din mår bättre. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-11 22:08 | |
![]() | Tänker också på felstimulering. | |
| Tångkrabban | 2008-10-11 22:21 | |
![]() | CHL varför tror du på problem med halsen? | |
| Tångkrabban | 2008-10-11 22:51 | |
![]() | Jappen: Tyvärr är polackerna mycket dyrare nu för tiden och jag måste lägga alla pengar på praliner och rödtjut. | |
| micro113 | 2008-10-11 23:46 | |
![]() | Tabasco på tassarna låter som en grym metod -- jag har känt hur det svider både på tunga och hud -- för att inte tala om i sår... ...det är ingen metod jag skulle utsätta min hund för. | |
| mipmip_ | 2008-10-11 23:57 | |
![]() | tabasco kan förstöra tungan och smaksinnet och så pass stark sås/vätska är SÅ inte bra för hunden. | |
| mipmip_ | 2008-10-12 00:02 | |
![]() | om hunden får i sig tabasco så kan det förstöra magen totalt på hundstackaren. | |
| Tångkrabban | 2008-10-12 00:05 | |
![]() | Jag tror inte hunden är understimulerad men är orolig för att hon kan ha någon brist. Djur gör väl så, när de saknar något går de och slickar? Hon äter helfoder från veterinär som ska innehålla alla vitaminer och det är väl inte bra att ge mer vitaminer eller kanske det inte gör någon skada? | |
| mipmip_ | 2008-10-12 00:09 | |
![]() | Testa att gå ut med henne mer, leka med henne, kanske ge henne mer mat? Måste säga att jag har faktiskt aldrig stött på ett sånt här problem så jag vet inte riktigt vad man ska tipsa om. Hmm.. lycka till iafl! | |
| mipmip_ | 2008-10-12 00:15 | |
![]() | och jo, en hund som slickar på sina tassar helt galet mycket.. det beror antingen och oftast och nästan Alltid på stress eller allergi, så om hunden fortfarande slickar på tassarna så är ett tips att åka till veterinären för att kolla upp om det kan vara en eventuell allergi. | |
| Tångkrabban | 2008-10-12 00:18 | |
![]() | Problemet är att hon kräks nästan varje natt och det är inte så trevligt. | |
| mipmip_ | 2008-10-12 00:18 | |
![]() | Hmm.. stress kanske? Något fel på magen? Har ni varit hos veterinär och kollat upp det? | |
| Tångkrabban | 2008-10-12 00:28 | |
![]() | Vet inte vad hon skulle bli stressad av i så fall, hon är nästan aldrig ensam och har det lugnt omkring sig. Har frågat veterinär i samband med andra besök men de verkar inte tycka det är något speciellt; det är så hundar gör, typ, och så rekommenderade de det (dyra!) fodret hon äter nu. Men jag tycker inte det är normalt beteende! | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2008-10-12 00:34 | |
![]() | Tångkrabban...En del hundar känner av svängningar i blodsockret o går runt o känner ett "sug" som dom försöker kompensera på olika sätt. Förutsatt att hunden f.ö är frisk kan du prova att ge t.ex lite druvsocker i vattnet ett tag. Det kan ju iofs bara vara en ovana den lagt till sig med och det kan du försöka bryta genom att helt enkelt "fya" när hon/han är på gång. En del hundar mår bäst av lagad mat..dvs riktigt kött o ex. ris. Veterinärernas foder är inte alltid saliggörande.. men det är ju en annan historia;) | |
| mipmip_ | 2008-10-12 00:34 | |
![]() | Hmm.. mycket mycket klurigt. Det enda jag kommer att tänka på är.. ja, hundar brukar ju beta på som små kossor och äta gräs när dom vill spy och få upp något, för att liksom rensa systemet. Men hon är frisk annars? Och hon verkar ju få jättebra foder. | |